Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge | TFE | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits
L' objectiu principal és enfrontar l' estudiant amb problemàtiques actuals amb les metodologies adequades a la disciplina
Els temes sobre els quals pot ser el TFM són múltiples, però el contingut del treball a desenvolupar s'ha d'acordar amb el tutor. Els possibles formats de TFM poden ser:
-Resolució de casos que requereixen una actuació professional en l'àrea de l'avaluació i/o de la intervenció.
-Treballs de investigació empírica proposats per l'estudiant o relacionats amb les línies de treball oferides pel professorat del màster.
-Treballs de investigació teòrica proposats per l'estudiant o relacionats amb les línies de treball oferides pel professorat del màster.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Supervisades | |||
Sessions de tutoria | 10 | 0,4 | CA31, CA32, CA33, CA34 |
Tipus: Autònomes | |||
Analisi critica dels resultats obtinguts | 50 | 2 | CA34, SA32 |
Cerca evidencies cientifiques | 35 | 1,4 | CA32, SA34 |
Diseny y realització del projecte | 120 | 4,8 | CA31, CA32, CA33, CA34 |
Elaboracio del material per la presentacio oral | 6 | 0,24 | CA33 |
Elaboracio memoria escrita | 30 | 1,2 | CA31, CA32, CA33, CA34, SA33 |
Lectura critica de evidencies científiques | 49 | 1,96 | CA34, KA19, SA34 |
Es basa en la metodologia d'aprenentatge per indagació, que potencia el treball d'habilitats requerides per a un treballador en un món canviant, és un treball de recerca en què es planteja un tema sobre el qual cal realitzar una recerca per arribar a una conclusió.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EV1 Evidencia escrita projecte | 10 | 0 | 0 | CA31, KA19, SA34 |
EV2 Desenvolupament del TFM | 20 | 0 | 0 | CA31, CA34, KA19, SA32 |
EV3 Informe Final | 50 | 0 | 0 | CA31, CA32, CA33, CA34, KA19, SA32, SA33, SA34 |
EV4 Presentació oral i defensa | 20 | 0 | 0 | CA31, CA32, CA34 |
L'avaluació del TFM es realitza a partir de diferents resultats d'aprenentatge:
Evidencia 1: Evidència escrita projecte (contribueix amb el 10 % a la qualificació final).
Evidencia 2: Desenvolupament del TFM (contribueix amb el 20 % a la qualificació final).
Evidencia 3: Evidencia escrita Informe final (contribueix amb el 50 % a la qualificació final).
Evidencia 4: Presentació i defensa del TFM (contribueix amb el 20 % a la qualificació final).
La presentació i defensa (EV4) es realitza davant d'un tribunal.
Per a poder ser avaluat de la EV4, l'estudiantat ha de tenir una nota igual o superior a 5 sobre 10 en les evidències 1, 2 i 3. En cas contrari, la nota numèrica màxima en l'expedient serà 4,5.
Par a aprovar l'assignatura serà imprescindible haver superat cada una de les evidències amb una nota igual o superior a 5. En aquells casos que s'hagin superat les evidencia 1 i 2, però que no s'hagi presentat l'evidència 3, es considerarà l'estudiant com a “no avaluable”.
Cada tutor indicarà aquella bibliografia que consideri escaient.
BIBLIOGRAFIA GENERAL DEL TFM
American Psychological Association. (2020). Publication Manual of the American Psychological Association : The Official Guide to APA Style (7th ed.). American Psychological Association.
Argumenta http://wuster.uab.es/web_argumenta_obert/ (ver exposición oral)
Bizcarrondo, G. (2010). Escribir y editar: guía práctica para la redacción y edición de textos. Bilbao: Universidad de Deusto.
Castelló, M. (Coord.) (2007). Escribir y comunicarse en contextos científicos y académicos. Conocimientos y estrategias. Barcelona: Graó.
Castelló, M., Pardo, M. i Fuentealba, M.O. (2011). Ensenyar a escriure textos acadèmics a la Universitat: el guiatge i la revisió col·laborativa del projecte de recerca en estudis de psicologia. Aloma, núm. 29, p. 131-152.
García, A. (2008). Publicación y lectura crítica de artículos científicos. Barcelona: Signo.
García, M.P. i Martínez, P. (Eds.). (2012). Guía práctica para la realización de trabajos fin de grado y trabajos fin de máster. Múrcia: Universidad de Murcia.
Muñoz-Alonso López, Gemma. (2011) Estructura, metodología y escritura del trabajo de fin de máster.
Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Biblioteques. (2021) Citacions bibliogràfiques segons el model de l'American Psychological Association. (Eines per a la recerca) <https://ddd.uab.cat/record/113512>
N/A
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura