Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Estudis Anglesos: Perspectives Lingüístiques, Literàries i Socioculturals | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Tots els estudiants han de tenir un nivell C1 d'anglès o equivalent per seguir el curs i produir treballs al nivell requerit per a la seva tesi final de màster. S'espera que els estudiants participin activament i realitzin treballs pràctics amb textos avançats en els camps de la llengua i la literatura.
L’objectiu d’aquest mòdul és que l’estudiantat assoleixi un nivell avançat de competència escrita en anglès acadèmic. Es treballarà amb estructures textuals complexes, estratègies retòriques i argumentatives, així com aspectes de format i estil. També es familiaritzaran amb els principals trets del discurs acadèmic i literari. A més, adquiriran les habilitats fonamentals per dur a terme una recerca de qualitat tant pel que fa al contingut com a la metodologia. Es debatran línies de recerca actuals dins dels English Studies i s’organitzaran sessions sobre cerca d’informació i gestió de referències. Finalment, aprendran a utilitzar de manera eficaç les principals eines que faciliten la investigació acadèmica, i presentaran els seus propis projectes de recerca davant dels companys en un context acadèmic formal.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 5 | 0,2 | |
Debats a classe | 3 | 0,12 | |
Training Workshop MLA/APA | 16,25 | 0,65 | |
Tipus: Supervisades | |||
Exercicis pràctics en grups | 15 | 0,6 | |
Tutories | 10 | 0,4 | |
Tipus: Autònomes | |||
Deures, lectura i estudi | 43,75 | 1,75 | |
PhD Winter Workshop and report | 7 | 0,28 |
Aquest curs consta de dues parts:
Formació específica en l’àrea de llengua o literatura/cultura, centrada en el desenvolupament d’habilitats acadèmiques específiques i l’ús de fonts de recerca relacionades amb cada disciplina.
Activitats complementàries que inclouen dues sessions formatives sobre els estils de citació MLA i APA, així com el PhD Winter Workshop.
Les sessions específiques de l’àrea es estructuraran al voltant de les següents activitats:
Nota: Dins del calendari establert pel programa de màster, es reservaran 15 minuts d’una classe perquè els estudiants puguin avaluar els seus professors i els cursos o mòduls mitjançant qüestionaris.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Redacció d'informes i treballs (on PhD Winter Workshop and training sessions) | 20% | 4 | 0,16 | CA09, CA10, CA11, KA09, KA10, SA13, SA14, SA15, SA16, SA17 |
Treballs escrits i presentacions orals (Llengua o Literatura) | 80% | 21 | 0,84 | CA09, CA10, CA11, KA09, KA10, SA13, SA14, SA15, SA16, SA17 |
A) Research Module (Language or Literature) (80%)
Language (Dra Ma Rosa Garrido)
Literature (Dr Cristina Pividori)
B) Attendance and Writing of Report Requirement (20%)
SI US PLAU, TINGUEU EN COMPTE:
REAVALUACIÓ:
La reavaluació d'aquesta assignatura requereix una prova de síntesi de contingut ja sigui per al component de llengua o de literatura. El component b) no és elegible per a reavaluació. La qualificació definitiva atorgada a un element reavaluat serà de 5.
OPCIÓ D'AVALUACIÓ ÚNICA
Aquest mòdul NO incorpora l'opció d'avaluació única.
MOLT IMPORTANT!
Ús de la intel·ligència artificial (IA)
Andrews, Richard, “Research Questions.” University of East Anglia, 2004
Barrass, Robert. Students Must Write: A Guide to Better Writing in Coursework and Examinations. Routledge, 2005.
Barzun, Jacques, and Henry F. Graff. The Modern Researcher. 5th ed., Harcourt Brace Jovanovich, 1992.
Berry, Ralph. The Research Project: How to Write It. Routledge, 1994.
Meloy, Judith M. Writing the Qualitative Dissertation: Understanding by Doing. Lawrence Erlbaum Associates, 2002.
Mulderig, Gerald P. The Heath Guide to Writing the Research Paper. D.C. Heath and Company, 1992.
Turabian, Kate L. A Manual for Writers of Term Papers, Theses, and Dissertations. University of Chicago Press, 1993.
2. FINAL PAPER OPTIONS
2.1. LANGUAGE
Alcaráz Varó, Enrique. Inglés Profesional y Académico. Alianza, 2000.
Dröschel, Yvonne. Lingua Franca English: The Role of Simplification and Transfer. Linguistic Insights. Studies in Language and Communication, vol. 119, Peter Lang, 2011.
Fortanet, Inmaculada, et al., editors. Linguistic Studies in Academic and Professional English. Publicacions de la Universitat Jaume I, 2003.
Gillet, Andy. Using English for Academic Purposes: A Guide for Students in Higher Education. 2006.
Hartley, James. Academic Writing and Publishing: A Practical Handbook. Routledge, 2008.
Murray, Rowena, and Sarah Moore. The Handbook of Academic Writing: A Fresh Approach. Open University Press, 2006.
Martín-Martín, Pedro. The Rhetoric of the Abstract in English and Spanish Scientific Discourse: A Cross-Cultural Genre-Analytic Approach. European University Studies, vol. 279, Peter Lang, 2005.
Owtram, Thomas. The Pragmatics of Academic Writing: A Relevance Approach to the Analysis of Research Article Introductions. Linguistic Insights. Studies in Language and Communication, vol. 107, Peter Lang, 2010.
Pecorari, Diane. Academic Writing and Plagiarism: A Linguistic Analysis. Continuum, 2008.
Scott, Mike, and Christopher Tribble. Textual Patterns: Key Words and Corpus Analysis in Language Education. Studies in Corpus Linguistics, John Benjamins Publishing Company, 2006.
Swales, John. Genre Analysis: English in Academic and Research Settings. Cambridge University Press, 1990.
Swales, John M., and Christine B. Feak. English in Today's Research World: A Writing Guide. Michigan Series in English for Academic and Professional Purposes, University of Michigan Press, 2000.
Whitt, Richard J. Evidentiality and Perception Verbs in English and German. German Linguistic and Cultural Studies, vol. 26, Peter Lang, 2010.
Websites:
Guies de la Biblioteca de la UAB
Recursos per a la investigació
2.2. LITERATURE
Acheson, Katherine O. Writing Essays About Literature: A Brief Guide for University and College Students. Broadview Press, 2011.
Barnet, Sylvan, and William E. Cain. A Short Guide to Writing About Literature. Pearson Education Limited, 2014.
Bullock, Richard H. The Norton Field Guide to Writing. WW Norton & Company, 2019.
Gardner, Janet. Reading and Writing About Literature: A Portable Guide. Bedford Books St Martin's, 2020.
Griffith, Kelley. Writing Essays About Literature. Wadsworth Cengage Learning, 2011.
Hacker, Diana, Nancy I. Sommers, and Kimberli Huster. Rules for Writers. Bedford Books St Martin's, 2012.
Headrick, Paul. The Wiley Guide to Writing Essays About Literature. Wiley Blackwell, 2014.
Kane, Thomas S. The Oxford Essential Guide to Writing. Oxford University Press, 2003.
Meyer, Michael. Thinking and Writing About Literature: A Text and Anthology. Bedford Books St Martin's, 2001.
Morgan, Meg, Kim Stallings, and Julie Townsend. Strategies for Reading & Arguing About Literature. Pearson Custom Publishing, 2007.
Pirie, David. How to Write Critical Essays: A Guide for Students ofLiterature. Routledge, 2006.
Tyson, Lois. Using Critical Theory: How to Read and Write About Literature. Routledge, 2011.
Schilb, John, and John Clifford. A Brief Guide to Arguing About Literature. Bedford Books St Martin's, 2020.
Wardle, Elizabeth. Writing About Writing. Bedford Books St Martin's, 2020.
Websites:
Moodle
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |