Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Arxivística i Governança de la Informació | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha cap prerequisit obligatori
Aquesta assignatura tracta d'un dels elements bàsics de la gestió de la informació, el sistema de classificació, tant en relació al seu valor com a les seves tipologies, les estratègies per implantar els sistemes de classificació corporatius, les eines complementàries i la relació amb els mètodes d'arxivament. Tenint en compte la vinculació amb la realitat del dia a dia, associada al coneixement sobre els sistemes de classificació, es posarà especial èmfasi en la part pràctica, per tal de poder assolir els coneixements i estratègies bàsiques per poder tirar endavant l'aprovació i la gestió d'un sistema de classificació dins d'una organització, pública o privada. Per aprendre els paranys i els enginys necessaris per a la seva aplicació, es construiran diversos sistemes de classificació a l'aula de forma col·laborativa, creant models des de l'inici, i tenint en compte tots els factors, externs i interns, que intervenen en la seva creació, gestió i manteniment. També s'incidirà en la importància de la gestió per processos i l'anàlisi funcional i seqüencial per a la realització de sistemes de classificació. Finalment, s'entrarà en coneixements bàsics sobre planificació de projectes.
Unitat 1: Conceptualització
1.1. Classificació / ordenació
1.2. Què és classificar
1.3. Què és un quadre de classificació
1.4. Què és un quadre de fons
1.5. Tipus de quadres
1.6. Nivells de classificació
1.7. Tipus documentals
Unitat 2: Teoria de processos
2.1. Processos i procediments
2.2. La gestió per processos: fases i planificació
2.3. Confecció de fitxa de procés - procediment
2.4. El sistema de classificació en un entorn de processos
Unitat 3: Com elaborar un sistema de classificació
3.1. Lideratge i planificació
3.1.1. Objectius, fites i recursos
3.1.2. Tècniques de venda
3.1.3. Sistemes de planificació
3.1.4. Gestió del canvi
3.2. Anàlisi de necessitats
3.2.1. Context extern de l'organització
3.2.2. Context intern: Visió, missió
3.2.3. Informació documentada interna
3.2.4. Requisits normatius
3.2.5. Buscar i aprendre
3.3. Creació de l'estructura
3.3.1. Detecció de les funcions, activitats i processos
3.3.2. Elaboració de l'estructura jeràrquica
3.3.3. Codificació
3.4. Creació d'eines auxiliars
3.5. Operativa d'implantació
3.5.1. Fases d'aprovació
3.5.2. Eines de control
3.5.3. Establir eines de manteniment
3.5.4. Establir eines de comunicació
3.5.5. Establir responsabilitats
3.6. Formació
3.7 Avaluació i millora continua del sistema de classificació
Unitat 4: Els sistemes d'arxivament
4.1. Mètodes
4.2. Aplicabilitat
4.2.1. Triar el mètode segons el cicle de vida
4.2.2. Els processos d'arxiu i el mètode d'arxivament
4.2.3. Arxivament dins del sistema
4.2.4. Arxivament dels outsiders
4.2.5. Optimització d'espais i control de dipòsits
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes participatives i interactives | 46 | 1,84 | CA11, CA12, KA18, KA19, KA20, SA11, SA13, SA14 |
Tipus: Supervisades | |||
Treballs i exercicis pràctics | 35 | 1,4 | CA11, CA12, KA19, SA13, SA14 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i anàlisi de casos | 15 | 0,6 | CA11, KA18, SA11, SA13, SA14 |
Lectura de textos i articles | 10 | 0,4 | KA20, SA11, SA13, SA14 |
Es duran a terme classes de desenvolupament temàtic que combinaran de manera equilibrada la teoria i la pràctica. L'objectiu és que l'alumnat pugui aplicar els conceptes de classificació i arxivament treballats a l'aula mitjançant activitats pràctiques, tant individuals com en grup. Aquestes activitats serviran com a base per afrontar les diferents proves d'avaluació. A més, s'organitzaran visites i/o experiències en entorns professionals reals per conèixer de primera mà l'aplicació dels sistemes en contextos laborals.
Llengua: L'assignatura s'impartirà en català.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Estudi de cas (treball en grup) | 45 | 20 | 0,8 | CA11, CA12, KA19, SA13, SA14 |
Exercicis pràctics dirigits | 25 | 10 | 0,4 | CA11, KA18, SA11, SA13, SA14 |
Prova d'avaluació continuada | 30 | 14 | 0,56 | CA11, KA18, KA20, SA11, SA13 |
AVALUACIÓ CONTINUA
El sistema d’avaluació es compon de tres tipus d’activitats que conformaran la nota final de l’assignatura. La nota final es distribueix de la manera següent:
1. La resolució d’un estudi de cas (treball en grup) (45% de la nota final)
2. La prova d’avaluació continuada (30% de la nota final), que pot incloure exercicis pràctics dels diferents blocs temàtics de l’assignatura.
3. La resolució d’exercicis pràctics dirigits pel docent (25% de la nota final)
Per aprovar l’assignatura cal que la nota de la resolució de l’estudi de cas sigui igual o superior a 4/10. També cal que la prova d’avaluació continuada s’aprovi amb un valor igual o superior a 5/10.
Per aprovar l’assignatura cal igualar o superar la qualificació final de 5. La nota final és el resultat de la suma de les qualificacions obtingudes en cadascun dels elements avaluables presentats.
S’assigna un valor de 0 punts a les activitats d’avaluació que no s’hagin dut a terme.
AVALUACIÓ ÚNICA
Els estudiants que s'acullin a l'avaluació única han de presentar-se a un examen, que consistirà en una part teòrica (40%) i dos estudis de cas (30% cadascun)
Per aprovar l’assignatura cal igualar o superar la qualificació final de 5/10.
Recuperació
Podran accedir a la recuperació els estudiants que s’hagin presentat a activitats d'avaluació el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagi obtingut una nota mitjana ponderada igual o superior a 3,5.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l'acta de l'assignatura, es comunicarà per escrit el procediment de recuperació. El personal docent pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o poden agrupar diverses activitats en una de sola.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà la qualificació de “no avaluable” quan les evidències d’avaluació aportades per l’estudiant equivalguin, com a màxim, a una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d'avaluació
En cas d'irregularitat (plagi, còpia, suplantació d'identitat, etc.) en una activitat d'avaluació, la qualificació d'aquesta activitat d'avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d'avaluació, la qualificació final de l'assignatura serà 0.
Ús de la IA
Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos o les traduccions. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en les activitats avaluables es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
BIBLIOGRAFIA
NORMATIVA I GUIES DE REFERÈNCIA
No és previst utilitzar cap programari específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | tarda |