Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Psicologia Jurídica i Forense | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No es contemplen prerequisits
Aquest mòdul pretén desenvolupar els fonaments Jurídics i Procedimentals propis de l'àmbit de treball en el qual s'exercirà el rol professional, eminentment de l'àmbit jurídic. Així mateix, s'aportaran eines essencials per a la comprensió de la professió com l'estructuració de l'informe, aspectes ètics, estructuració del procés pericial, així com la important distinció entre Psicologia Jurídica i Forense, iniciant les bases en aquest mòdul de totes dues àrees de coneixement que, s'aniran desenvolupant en els mòduls següents.
Així, es pretén:
Aquest mòdul s'estructura en els següents continguts:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistral i sessions pràctiques | 60 | 2,4 | 1, 2, 5, 6, 7, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 20 | 0,8 | 3, 4 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom | 220 | 8,8 | 3, 5, 6, 7, 8, 9 |
El Mòdul és de caràcter professionalitzador, el que implica la docència magistral per part d'experts/es en les matèries referides. Així, es planteja una metodologia en la qual es treballaran diferents continguts a cada sessió, impartits pels diferents especialistes. En el decurs de les sessions, es realitzaran activitats amb l'alumnat que poden esdevenir matèria avaluativa tal i com consta a l'apartat d'avaluació. Metodològicament aquestes activitats consistiran en resolució de casos, participació en debats i/o avaluació test o escrita, etc. Finalment, de manera autònoma, l'alumnat haurà de fer els treballs de curs per a aconseguir la superació de l'assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Proves pràctiques i informes | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9 |
Proves teòriques (exàmens) | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 5, 8, 9 |
Treballs e informes | 30 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8 |
El plantejament que proposem pretén reunir diferents puntuacions sobre la participació en l'assignatura que permeti procedir a l'avaluació continuada i definitiva de l'alumnat. Es durà a terme una avaluació continuada, mesurada a través de tres evidències d'avaluació. La nota final del mòdul està situada entre 0 i 10. Es considerarà que un/una estudiant ha superat l'assignatura si en la mitjana ponderada de les diferents evidències obté una puntuació igual o superior a 5, sent la nota mínima per cada evidència d'un 4 a efectes de ponderació.
a) EXÀMEN TEÒRIC (40% DE LA NOTA FINAL). Es realitzarà un examen individual tipus test (escrit) sobre el contingut formatiu del Mòdul (Setmana 15). En el transcurs de dues setmanes com a màxim des de la finalització de l'examen tipus test, l'estudiant rebrà la seva qualificació numèrica.
b) EXÀMEN PRÀCTIC (30% DE LA NOTA FINAL). Es realitzarà un examen de resolució de casos (escrit, individual i de resposta oberta) sobre el contingut formatiu del Mòdul (Setmana 15). En el transcurs de dues setmanes com a màxim des de la finalització de l'examen pràctic, l'estudiant rebrà la seva qualificació numèrica.
c) 1 TREBALL D'EMISSIÓ D'INFORME O ANÀLISI DE CASOS PRÀCTICS (30% DE LA NOTA FINAL). En el decurs del Mòdul es sol·licitarà el lliurament d'un treball que podrà consistir en un informe pericial, un informe de seguiment o anàlisi de cas pràctic. La informació específica sobre el cas i/o tipus d'informe s'aportarà a l'inici del semestre via Moodle. El seu lliurament serà virtual i per parelles a laplataforma Moodle (Setmana 15). La correcció es realitzarà via rúbrica al campus virtual en el decurs de dues semanes aproximadament després de l'emissió de l'informe.
En cas de suspendre (no d'inassistència) alguna de les 3 evidències, es podrà dur a terme la recuperació de la nota de cada evidència suspesa (de forma independent i amb una evidència d'avaluació que seguirà el mateix format avaluatiu que l'evidència suspesa). En cas derecuperació, la notamàxima assolible per cada evidència serà de 7.
ALUMNAT NO AVALUABLE
Es considerarà alumnat no avaluable aquell que no lliuri/realitzi dues o tres de les evidències proposades. Així, en cas de no lliurar cap, o en cas de lliurar-ne una (superada o no), seria considerat/da no avaluable.
QÜESTIONS ESSENCIALS DE L'AVALUACIÓ
En ésser una matèria de contingut divers, el professorat anirà proporcionant bibliografia específica i seleccionada per a cadascun dels diferents àmbits i temes tractats en aquesta assignatura, essent lectura obligatòria:
- Garrido, E.; Lovelle, M.I.; Mora, S. y Pina, R. (2022) Introducción a la psicología forense. Principios para la evaluación. UOC Editorial
No està previst.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |