Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Recerca en Educació | OP | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha requisits previs tot i que l'alumnat ha d'estar preparat per treballar amb múltiples idiomes i en un context plurilingüe.
Aquest mòdul és obligatori per a l'alumnat que s'especialitza en l'àrea de Didàctica de la Llengua i la Literatura i és opcional per a les altres especialitats.
El mòdul tracta aspectes relacionats amb la investigació innovadora en l'àmbit de la didàctica de les llengües en el context de la globalització, la diversitat lingüística i la super-diversitat, el multiculturalisme i l'ús creixent de l'anglès com a lingua franca en diversos contextos educatius.
Els continguts inclouen:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes presencials; treball en grup | 36 | 1,44 | |
Tipus: Supervisades | |||
Anàlisi i discussió col·lectiva d'articles i fonts documentals | 36 | 1,44 | |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració del treball individual del mòdul. Participació en debats i tallers a l'aula. | 78 | 3,12 |
L’activitat formativa es desenvoluparà a partir de les següents propostes didàctiques:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació en les sessions | 15% | 0 | 0 | CA37, CA38, KA36, KA37, KA38 |
Reflexió individual | 35% | 0 | 0 | KA36, KA37, SA26 |
Treball en grup (estudis de cas, defensa oral, etc.) | 50% | 0 | 0 | CA37, CA38, KA36, KA37, KA38, SA26, SA27, SA28 |
Criteris d’avaluació del mòdul
Avaluació contínua
Treball en grup 50%
Es tindran en compte:
Individual (50%)
Assistència i participació 15%
Es tindran en compte els següents aspectes:
Reflexió final (individual) (35%)
La reflexió final consta de:
Es tindrà en compte el següent en la reflexió escrita:
· Contingut: demostració de la comprensió dels continguts de l'assignatura; aplicació correcta de les temàtiques i/o perspectives analítiques treballades a classe i a través de les lectures obligatòries; identificació d’elements o fenòmens rellevants a les dades
· Aspectes comunicatius i formals: text coherent i entenedor que reuneix totes les característiques del discurs de la comunicació acadèmica i no utilitzi un llenguatge discriminatori.
És necessari assistir a un mínim del 80% de les classes. Encara que s'hagin presentat i realitzat les activitats corresponents, en cas d'una assistència per sota dels mínims fixats s'obtindrà la qualificació de no avaluable fins que es validi l'aprovat (si correspon) a la convocatòria de recuperació. En tots els casos, per tenir dret a la recuperació cal haver presentat el 66% de les activitats d’avaluació prèviament (per calcular aquest % es tindrà en compte el pes de cada activitat en la nota global) amb una nota mitjana mínima de 3,5. Els justificants que, en alguns casos, es presenten en cas d’absència serveixen únicament per explicar-ne el motiu; en cap cas eximeixen de l’obligatorietat d’assistir.
__________________________________________________________
Recuperació
L'alumnat que ha suspès el curs pot recuperar-lo fent un examen que consta de dues parts: escrita i oral. La data de la recuperació serà durant les 3 setmanes després de finalitzar les classes del mòdul. La nota més alta per a l'examen de recuperació és de 5 sobre 10.
Avaluació Única
Aquest curs permet una única avaluació, tot i que no és aconsellable optar per aquesta opció, sobretot tenint en compte la metodologia que es segueix en el curs.
L'alumnat que opti per aquest mètode d'avaluació ha de tenir en compte el següent:
És necessari assistir a un mínim del 80% de les classes. Encara que s'hagin presentat i realitzat les activitats corresponents, en cas d'una assistència per sota dels mínims fixats s'obtindrà la qualificació de no avaluable fins que es validi l'aprovat (si correspon) a la convocatòria de recuperació. En tots els casos, per tenir dret a la recuperació cal haver presentat el 66% de les activitats d’avaluació prèviament (per calcular aquest % es tindrà en compte el pes de cada activitat en la nota global) amb una nota mitjana mínima de 3,5. Els justificants que, en alguns casos, es presenten en cas d’absència serveixen únicament per explicar-ne el motiu; en cap cas eximeixen de l’obligatorietat d’assistir. La nota més alta per al'examen de recuperació és de 5 sobre 10.
Aplicable a totes les modalitats d'avaluació:
En cas que es produeixin irregularitats en les activitats d'avaluació (plagi, còpia, etc.), la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0. S'exclouen de la recuperació de nota les proves suspeses per còpia o plagi. Es considera copiat un treball que reprodueix tot o gran part del treball d'un/ altre/a company/a, i com a plagi el fet de presentar part o tot un text d'un autor com a propi, és a dir, sense citar les fonts, sigui publicat en paper o en format digital en Internet. En el cas de còpia entre dos alumnes, si no es pot saber qui ha copiat qui, s'aplicarà la sanció als dos alumnes.
S'aconsella als alumnes consultar aqui sobre com citar per a evitar el plagi.
Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació i la correcció de textos escrits. L’alumnat haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. El resultat final de les tasques ha de reflectir una contribució significativa de l'estudiant en l'anàlisi i la reflexió personal. La no transparència de l’ús de la IA en les activitats avaluable o la no genuïnitat dels resultats es considerarà falta d’honestedat acadèmica i pot comportar una penalització total (nota de 0) en la nota de l’activitat.
Tots els lliuraments de tasques escrites s'han de fer pel Campus Virtual. No s'acceptaran els lliuraments per cap altra via (correu electrònic o altres).
El professorat qualificarà les activitats d'avaluació en un màxim de 20 dies hàbils.
Es vetllarà per l'ús inclusiu de la llengua.
Bibliografia recomanada (no totes les lectures d'aquesta llista s'utilitzaràn específicament durant les activitats dirigides, però són útils per al treball en grup i individual). Al començament del curs i durant el desenvolupament del mòdul es donarà bibliografia específica per poder realitzar les activitats que l’alumnat durà a terme. Els enllaços que consten en aquest document s’actualitzaran a principis de curs, si és necessari.
Recursos educatius oberts / Open Educational Resources (OER):
Tecnologia utilitzada en aquest mòdul:
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |