Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Arqueologia | OP | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Sense requisits previs.
Aquesta assignatural pretén introduir a l'alumnat en la gestió integral de projectes arqueològics des del plantejament inicial dels seus objectius fins a la seva presentació pública (tant especialitzada en forma de memòries, com dirigida a un públic general), passant pel procediments administratius, el seu finançament i organització i pels diferents recursos d'anàlisi i interpretació de les dades arqueològiques. S’analitzaran en profunditat els aspectes més especialitzats d’aquestes eines instrumentals per tal d’obtenir uns resultats fiables en els treballs de recerca i interpretació històrica generats per l’activitat arqueològica a partir de materials arqueològics concrets. D’altra banda, s'aprofundirà en la forma de com recollir i elaborar la documentació en el camp i el seu tractament en el laboratori per disposar d’unes mostres el màxim d’eficients i fiables han de ser estructurats i practicats a les classes per tal d’assolir el seu valor documental. Per aquesta raó també s’insistirà en les formes d’enregistrament gràfic d’estructures i objectes arqueològics.
Bloc 1 – La gestió de projectes arqueològics: l'elaboració de la proposta
Bloc 2 - L'estudi de materials: estudi de casos i elaboració de memòries
Bloc 3 – Presentació i difusió dels resultats dels projectes arqueològics
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Activitats a l'aula. Bloc 1 | 10 | 0,4 | CM28, KM38 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats en el laboratorio. Blocs 2 y 3 | 35 | 1,4 | CM27, KM39, SM37, SM38 |
Tipus: Autònomes | |||
Disseny de projecte arqueològic | 10 | 0,4 | CM27, CM28, SM37 |
Disseny de proposta de difusió arqueològica | 10 | 0,4 | CM27, SM38 |
Estudi d'un conjunt de material arqueològic | 20 | 0,8 | KM38, KM39, SM37 |
Estudi i lectura sobre la matèria impartida a classe | 14 | 0,56 | CM27, CM28, KM38, KM39, SM37, SM38 |
L’assignatura es fonamentarà en activitats tant a l’aula, al laboratori docent d’arqueologia com a l’aula informàtica i a l'OpenLab, orientades a resoldre problemes en grup i autònomament que té com a màxim exponent el disseny d'un projecte arqueològic, l’estudi d’un conjunt de materials i una proposta de difusió com a treballs de curs. D’altra banda, es faran alguns seminaris de presentació de resultats i de discussió en comú per tal d’afavorir la visió crítica en l’ús de determinades metodologies i la seva interpretació. A més comptarà amb el suport del Campus Virtual de la UAB.
1. Activitats a l’aula
Les activitats que es desenvoluparan a l’aula tindran com a fil conductor la classe magistral amb suport de presentacions, tot i que es realitzaran activitats en grups de treball i discussió, per a la posterior posada en comú.
2. Activitats al laboratori
La major part de la docència es portarà a terme en el laboratori docent d'arqueologia de la UAB on es realitzaran les pràctiques d’estudi de materials i la seva representació gràfica. D’altra banda, es faran classes pràctiques a l’aula informàtica amb una introducció teòrica, però sobre tot exercicis pràctics per tal de resoldre problemes gràfics o d’interpretació. Algunes de les sessions es portaran a terme a l'OpenLab de la Facultat de Lletres os es faran demostracions i pràctiques d'eines digitals destinades a la interpretació i la difusió dels projectes arqueològics.
3. L’activitat autònoma.
Al tractar-se d’una assignatura molt pràctica és important que l'alumnat utilitzi totes les tècniques i mètodes presentats en el curs per a l'adquisició deles competències planificades. Per això, s’ha dissenyat una sèrie d'exercicis tutoritzats (individuals i en grup) per tal de que l'alumnat planifiqui, classifiqui, dibuixi, contextualitzi i interpreti conjunts de materials arqueològics procedents d’una excavació i la seva posterior difusió.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Anàlisi i interpretació de materials arqueològics | 50 | 25 | 1 | KM39, SM37 |
Disseny de projecte arqueològic | 25 | 13 | 0,52 | CM27, CM28, KM38 |
Proposta de difusión de resultats de projectes arqueològics | 25 | 13 | 0,52 | SM38 |
1. Disseny de projecte arqueològic segons pautes establertes (25%).
2. Resultat d'anàlisi i interpretació de materials arqueològic en forma d'informe tècnic (50%)
3. Proposta de difusió de resultats de projecte arqueològic en forma de presentació oral (25%)
AUTOCAD, IDRISI
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |