Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Ciències Ambientals | OP | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Tenir coneixements bàsics d'anglès.
Introducció
Es tracta com l’entorn ambiental (l’exposició a la contaminació atmosfèrica, el clima, la qualitat de l’aigua, les radiacions, els tòxics en aliments, etc.) pot afectar la salut de les persones Aquests són problemes amb creixent interès que s’examinen des d’una perspectiva epidemiològica, amb una especial atenció als aspectes metodològics d’avaluació del risc.
Objectius de l’assignatura
Proporcionar els elements bàsics per poder conèixer i estudiar els efectes sobre la salut de les condicions ambientals a les que estan sotmeses les persones (contaminació atmosfèrica, clima, qualitat de l’aigua, radiacions, residus, metalls, etc.). Així mateix, proporcionar els coneixements bàsics sobre els principals riscos naturals i industrials del nostre entorn i la seva gestió.
Es presentaran els temes principals de salut i de risc ambiental i aquells d’interès més actual amb els objectius específics de:
El temari pot experimentar algunes variacions en funció del calendari acadèmic i incidències de cada curs. Bàsicament, els temes a tractar són:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Pràctiques d'Aula (PAUL) | 14 | 0,56 | CM44, CM46, KM57, KM59, SM55 |
Pràctiques de sortides de Camp (PCAMP). | 8 | 0,32 | CM44, CM46, KM57, KM59, SM55 |
Teoria (TE) | 28 | 1,12 | CM44, CM46, KM57, KM59, SM55 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 36 | 1,44 | CM44, CM46, KM57, KM59, SM55 |
Realització d'Exercicis | 18 | 0,72 | CM44, CM46, KM57, KM59, SM55 |
Tests d'autoaprenentatge | 6 | 0,24 | CM44, CM46, KM57, KM59, SM55 |
Treball en grup e individual | 24 | 0,96 | CM44, CM46, KM57, KM59, SM55 |
Activitats dirigides:
El material docent de suport contindrà els continguts essencials de les classes teòriques, estarà disponible amb antelació al Campus Virtual de l’assignatura, i es recomana als alumnes que el tinguin disponible durant la classe (format ordinador, tableta o paper) per a facilitar el seu seguiment.
Activitats autònomes
Tutories i atenció personal als estudiants
S’espera que els estudiants assisteixin a classe i consultin els dubtes participant activament a les mateixes. No obstant, podeu consultar amb les professores i professors usant el campus virtual i els correus electrònics indicats a l’equip docent
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats pràctiques | 40% | 2 | 0,08 | CM44, CM46, KM57, KM59, SM55 |
Auto-aprenentatge | 10% | 2 | 0,08 | CM44, CM46, KM57, KM59, SM55 |
Avaluació continuada | 10% | 10 | 0,4 | CM44, CM46, KM57, KM59, SM55 |
Exàmens parcials | 40% | 2 | 0,08 | CM44, CM46, KM57, KM59, SM55 |
S’avaluarà la nota tenint en compte el pesos i els criteris que es comenten més avall en aquest apartat, en el cas de que es compleixin els criteris per promitjar. En cas contrari, caldrà recuperar les activitats afectades. Cal obtenir un mínim de 5 punts sobre 10 per a aprovar l'assignatura.
Per avaluar el grau d'assoliment de les competències, es comptarà amb els següents instruments i ponderacions:
Exàmens
Es faran dos exàmens parcials de la part teòrica, un per cada part de l'assignatura. Els exàmens puntuen un 40% de la nota global de l’assignatura. La nota mínima per ponderar és de 3.5 sobre 10.
Aquesta activitat és obligatòria. Per a poder accedir a recuperació cal haver-se efectuat el 80% de les activitats avaluables, i haver-se presentat als 2 parcials.
Treballs de pràctiques i activitats de camp
Aquestes activitats són obligatòries, tant pel que fa a l’assistència com als lliuraments dels treballs. Cal tenir al menys una nota de 3.5 en cadascuna de les activitats, en cas contrari caldrà recuperar les activitats afectades. Les pràctiques puntuen un 40% de la nota global de l'assignatura.
Lliuraments fora de termini:
Aquestes activitats són obligatòries. Els lliuraments dels treballs són recuperables però no pas l'assistència, la qual haurà de ser com a mínim del 75%. En cas contrari, aquestes activitats podran ser penalitzades de manera proporcional a la manca d’assistència.
Activitats d’autoaprenentatge
Tindran un pes del 10% sempre que s’hagin realitzat al menys un 80% d'aquestes activitats, en cas contrari la nota d’aquesta part serà un zero. No hi ha nota mínima per aquestes activitats.
Lliuraments fora de termini:
Aquestes activitats no són obligatòries però tampoc són recuperables.
Formació i avaluació continuada
Es recorda que l’avaluació es farà d’acord als continguts comentats pel professorat a classe, i que per tant l’assistència presencial és altament recomanable donat que no tota la informació és accessible al campus virtual.
A més, durant el curs es farà avaluació continuada i caldrà haver participat amb un 80% de les activitats avaluatives per a que ponderi en un 10%, en cas contrari la nota d’aquesta part serà un zero. No hi ha nota mínima per aquestes activitats.
Aquestes activitats no són obligatòries però tampoc són recuperables.
Resum de criteris i pesos per l’avaluació de l’assignatura
Participació1 |
Participació mínima2 |
Nota mínima3 |
Activitat Recuperable4 |
Ponderació5 |
|
Exàmens parcials |
Obligatòria |
100% |
3.5 |
Obligatòria |
40% |
Activitats pràctiques |
|
|
|
|
|
Lliuraments |
Obligatòria |
100% |
3.5 |
Obligatòria |
40% |
Assistència |
Obligatòria |
≥75% |
NA |
No recuperable |
* |
Avaluació continuada |
Voluntària |
≥80% |
NA |
No recuperable |
10% |
Auto-aprenentatge |
Voluntària |
≥80% |
NA |
No recuperable |
10% |
NA: No aplicable
1: Participació obligatòria implica que l’assistència és obligatòria, i que la no participació en les lliuraments caldrà ser recuperada per ponderar; si no es així, no es podrà promitjar i per tant superar l’assignatura. Participació voluntària implica que no és obligatòria però que tampoc es podrà recuperar en posterioritat
2: Valor de participació mínima per ponderar, en cas contrari les activitats comptaran com a 0
3: Nota mínima sobre 10 punts per ponderar amb la resta, en cas de no assolir el mínim s’haurà de recuperar l’activitat en concret, siguin quines siguin la resta de notes de la mateixa tipologia
4: Quan l’activitat és recuperable cal recuperar-la si no s’obté la nota mínima. En cas d’activitat no recuperable, la nota no es podrà recuperar, i per tant ponderarà a la nota final encara que sigui 0 o inferior a qualsevol llindar
5: Valor de ponderació si es compleixen els criteris previs
*: Per participacions menors al 75%, les activitats pràctiques podran ser penalitzades de manera proporcional a la manca d’assistència
Avaluació única
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única
Ús de la IA
En aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) com a part integrant del desenvolupament del treball, sempre que el resultat final reflecteixi una contribució significativa de l'estudiant en l'anàlisi i la reflexió personal. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
Bibliografia general
Alguns enllaços d'interès
Us de programari estándard tipus office i documents pdfs
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PCAM) Pràctiques de camp | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |