Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.

Logo UAB

Anàlisi del Significat en Anglès

Codi: 106294 Crèdits: 6
2025/2026
Titulació Tipus Curs
Estudis Anglesos OB 2

Professor/a de contacte

Nom:
Hortensia Curell Gotor
Correu electrònic:
hortensia.curell@uab.cat

Equip docent

Ana Maria Fernandez Montraveta

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

Els coneixements adquirits a les assignatures de primer curs Gramàtica Anglesa I, Gramàtica Anglesa II i Introducció a la Lingüística es donen per sabuts, i no es tornaran a explicar.

S'entén que l'estudiantat té el nivell C2 de la Common European Framework of Reference for Languages (CEFR), segons el qual l’estudiant pot: comprendre una àmplia gamma de textos llargs i complexos, i en reconeix el sentit implícit; expressar-se amb fluïdesa i espontaneïtat sense haver de cercar d’una manera gaire evident paraules o expressions; utilitzar la llengua de manera flexible i eficaç per a propòsits socials, acadèmics i professionals; produir textos clars, ben estructurats i detallats sobre temes complexos, i demostra un ús controlat d’estructures organitzatives, connectors i mecanismes de cohesió.


Objectius

En aquesta assignatura s’introdueixen alguns dels components de la llengua (anglesa) relacionats amb el significat: semàntica i pragmàtica.


Competències

  • Actuar amb responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics. 
  • Aplicar els principis ètics científics al tractament de la informació.
  • Comprendre i produir textos acadèmics escrits i orals en anglès a nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2).
  • Descriure i analitzar sincrònicament i de manera comparada les principals propietats fonètiques, fonològiques, morfològiques, sintàctiques, semàntiques i pragmàtiques de l'anglès i la seva evolució històrica.
  • Distingir i contrastar els diferents paradigmes i metodologies aplicats a l'estudi de l'anglès.
  • Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.
  • Utilitzar l'anglès escrit i oral per a fins acadèmics i professionals relacionats amb l'estudi de la lingüística, la filosofia del llenguatge, la història, la cultura i la literatura angleses.
  • Utilitzar les eines digitals i les fonts documentals específiques per a la captació i organització d'informació.

Resultats d'aprenentatge

  1. Comprendre textos acadèmics especialitzats sobre recerca en lingüística anglesa amb nivell C2.
  2. Descriure i analitzar sincrònicament i diacrònicament les principals propietats fonètiques, fonològiques, morfològiques, sintàctiques i semàntiques de l'anglès.
  3. Expressar-se en anglès per escrit i oralment d'una manera eficaç i correcta, en un registre acadèmic i utilitzant la terminologia adequada pel que fa a l'estudi de la fonètica i fonologia, la sintaxi, la semàntica i la història de la llengua anglesa.
  4. Fer ús dels coneixements adquirits respectant la diversitat d'opinions i de varietats d'una llengua.
  5. Identificar i comprendre diferents models per a l'anàlisi lingüística de l'anglès en l'àmbit foneticofonològic, sintàctic, semàntic i històric.
  6. Incorporar idees i conceptes de fonts publicades als treballs citant i referenciant de manera adequada.
  7. Localitzar informació especialitzada i acadèmica i seleccionar-la segons la rellevància.
  8. Produir textos acadèmics escrits i orals a nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2) sobre els conceptes i competències rellevants per a l'estudi de la lingüística anglesa.
  9. Reunir i interpretar dades rellevants per emetre judicis crítics sobre aspectes de la lingüística anglesa i les seves aplicacions pràctiques.

Continguts

UNITAT 1. Semàntica 

UNITAT 2. Pragmàtica

 

En aquesta assignatura es tindrà en compte la perspectiva de gènere en els aspectes següents:

1)      Explicitar els usos sexistes del llenguatge, i donar alternatives no sexistes.

2)      No permetre un ús sexista del llenguatge a les contribucions orals i escrites de l’alumnat.

3)      Garantir a l’aula un ambient respectuós amb la diversitat i la pluralitat d’idees, persones i polítiques.

4)      Evitar els estereotips de gènere en els exemples.

5)     Incloure textos sobre gènere a les lectures obligatòries.

6)      Posar a la bibliografia els noms complets dels autors i autores, en comptes de només la inicial.


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Activitats individuals 15 0,6 2, 6, 7, 8, 9
Classes teòriques 35 1,4 1, 5
Realització d'exercicis pràctics 15 0,6 2, 3, 4, 8
Tipus: Supervisades      
Activitats a classe i discussions en grup 10 0,4 3, 4, 6, 9
Tipus: Autònomes      
Estudi personal 25 1 5, 7
Exercicis 25 1 2, 3, 7, 9

La metodologia docent es basa en:

  • Activitats dirigides (30%, 1.8 cr.)
  • Activitats supervisades (15%, 0.9 cr.)
  • Activitats autònomes (50%, 3 cr.)
  • Activitats d’avaluació (5%, 0.3 cr.)

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Activitat d'escriptura 15 10 0,4 1, 3, 6, 7, 9
Deures, activitats a classe i progressió 10 11 0,44 1, 2, 3, 4, 7
Examen final 40 2 0,08 2, 5, 8
Examen parcial 35 2 0,08 1, 2, 8

La nota final es calcularà de la manera següent:

  • Examen final: 40%
  • Examen parcial: 35%
  • Activitat d'escriptura: 15%
  • Deures, activitats a classe i progressió: 10%

LES DATES D’AVALUACIÓ ES FARAN PÚBLIQUES AL COMENÇAMENT DEL SEMESTRE.

 

S’ha de tenir en compte el següent:

  1. Cal haver participat en un mínim del 70% dels deures i de les activitats fetes a classe.
  2. L’examen final no és un segon parcial, és a dir, inclou el contingut de tot el curs.
  3. La nota mínima per fer mitjana en les diverses activitats i en els exàmens és 4.
  4. L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
  5.  El nivell d’anglès es tindrà en compte en la correcció dels treballs escrits i en l’avaluació final. Serà el 15% de la nota en totes les tasques.
  6. En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En aquest supòsit, l’activitat no serà recuperable. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
  7. En aquesta assignatura no es permet l’ús de tecnologies d’Intel·ligència Artificial(IA) en cap de les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats amb IA serà considerat una falta d’honestedat acadèmica i comportarà que l’activitat s’avaluï amb un 0 i no es pugui recuperar, o sancions majors en casos de gravetat.

 

NOTA IMPORTANT PER A ESTUDIANTS D’INTERCANVI (ERASMUS, etc.) SOBRE EXÀMENS I ALTRES PROVES

Els estudiants d’intercanvi (Erasmus i altres) que demanin avançar un examen o una altra mena d’activitat d’avaluació han de presentar al professor/a un document oficial de la seva universitat d’origen que justifiqui la seva sol·licitud.

 

Procediment de revisió de les qualificacions

En el moment de realització de cada activitat avaluativa, la professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.

 

Recuperació

La recuperació d’aquesta assignatura es realitzarà mitjançant una prova de síntesi (que cobreix les activitats recuperables, és a dir, l’examen parcial i l’examen final).

Per poder optar a recuperació cal haver obtingut una nota mitjana igual o superior a 3,5, i cal haver estat avaluat en un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3  parts de la qualificació total.

La qualificació màxima que es pot obtenir a la recuperació és de 5.

MOLT IMPORTANT: Es poden aprovar els dos exàmens (i la recuperació), i suspendre l’assignatura, donat que hi ha activitats avaluatives excloses de la recuperació.

 

Activitats avaluatives excloses de la recuperació

Les activitats següents no poden ser recuperades: l’activitat d’escriptura, i els deures i activitats fets a classe. Qualsevol activitat en què hi hagi hagut alguna irregularitat quedarà també exclosa de la recuperació.

 

Avaluació única

Els alumnes que optin per aquest sistema d'avaluació faran un examen final el mateix dia que la resta del grup (70%) i hauran d'entregar el mateix dia una gravació d'una presentació oral sobre un article pactat amb la professora amb antelació (30%). Per participar al procés de recuperació, l’estudiant ha d’haver fet l’examen i lliurant la gravació i obtenir una qualificació a l’examen final de 3,5 o superior.

La recuperació es realitzarà mitjançant una prova de síntesi (que cobreix l’activitat recuperable, és a dir, l’examen final). La presentació oral està exclosa de la recuperació.


Bibliografia

Ariel, Mira. 2010. Defining Pragmatics. Cambridge University Press.

Birner, Betty J. 2023. Meaning. Semantics, Pragmatics, Cognition. Routledge.

Cruse, Alan. 2004. Meaning in Language. An Introduction to Semantics and Pragmatics. Oxford University Press.

Cann, Ronnie, Ruth Kempson & Eleni Gregoromichelaki. 2009. Semantics. An Introduction to Meaning in Language. Cambridge University Press.

Hurford, James R. 2007. Semantics. A Coursebook. Cambridge University Press.

Kruger, Paul R. 2018. Analyzing Meaning. An Introduction to Semantics and Pragmatics. Language Science Press.

Lyons, John. 1975. Semantics. Cambridge University Press.

Mey, Jacob L. 1993. Pragmatics. An Introduction. Blackwell.

Scott, Kate. 2022. Pragmatics in English. Cambridge University Press.

Thomas, Jenny. 1995. Meaning in Interaction: An Introduction to Pragmatics. Longman. 

Xiang, Mingyou, Jia Mian, Bu Xiaohui. 2019. Introduction to Pragmatics. Springer.


Programari

No aplica.


Grups i idiomes de l'assignatura

La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(PAUL) Pràctiques d'aula 1 Anglès segon quadrimestre matí-mixt
(PAUL) Pràctiques d'aula 2 Anglès segon quadrimestre matí-mixt
(TE) Teoria 1 Anglès segon quadrimestre matí-mixt
(TE) Teoria 2 Anglès segon quadrimestre matí-mixt