Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Estudis Anglesos | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Els coneixements adquirits a les assignatures de primer curs Gramàtica Anglesa I, Gramàtica Anglesa II i Introducció a la Lingüística es donen per sabuts, i no es tornaran a explicar.
S'entén que l'estudiantat té el nivell C2 de la Common European Framework of Reference for Languages (CEFR), segons el qual l’estudiant pot: comprendre una àmplia gamma de textos llargs i complexos, i en reconeix el sentit implícit; expressar-se amb fluïdesa i espontaneïtat sense haver de cercar d’una manera gaire evident paraules o expressions; utilitzar la llengua de manera flexible i eficaç per a propòsits socials, acadèmics i professionals; produir textos clars, ben estructurats i detallats sobre temes complexos, i demostra un ús controlat d’estructures organitzatives, connectors i mecanismes de cohesió.
En aquesta assignatura s’introdueixen alguns dels components de la llengua (anglesa) relacionats amb el significat: semàntica i pragmàtica.
UNITAT 1. Semàntica
UNITAT 2. Pragmàtica
En aquesta assignatura es tindrà en compte la perspectiva de gènere en els aspectes següents:
1) Explicitar els usos sexistes del llenguatge, i donar alternatives no sexistes.
2) No permetre un ús sexista del llenguatge a les contribucions orals i escrites de l’alumnat.
3) Garantir a l’aula un ambient respectuós amb la diversitat i la pluralitat d’idees, persones i polítiques.
4) Evitar els estereotips de gènere en els exemples.
5) Incloure textos sobre gènere a les lectures obligatòries.
6) Posar a la bibliografia els noms complets dels autors i autores, en comptes de només la inicial.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Activitats individuals | 15 | 0,6 | 2, 6, 7, 8, 9 |
Classes teòriques | 35 | 1,4 | 1, 5 |
Realització d'exercicis pràctics | 15 | 0,6 | 2, 3, 4, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats a classe i discussions en grup | 10 | 0,4 | 3, 4, 6, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 25 | 1 | 5, 7 |
Exercicis | 25 | 1 | 2, 3, 7, 9 |
La metodologia docent es basa en:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitat d'escriptura | 15 | 10 | 0,4 | 1, 3, 6, 7, 9 |
Deures, activitats a classe i progressió | 10 | 11 | 0,44 | 1, 2, 3, 4, 7 |
Examen final | 40 | 2 | 0,08 | 2, 5, 8 |
Examen parcial | 35 | 2 | 0,08 | 1, 2, 8 |
La nota final es calcularà de la manera següent:
LES DATES D’AVALUACIÓ ES FARAN PÚBLIQUES AL COMENÇAMENT DEL SEMESTRE.
S’ha de tenir en compte el següent:
NOTA IMPORTANT PER A ESTUDIANTS D’INTERCANVI (ERASMUS, etc.) SOBRE EXÀMENS I ALTRES PROVES
Els estudiants d’intercanvi (Erasmus i altres) que demanin avançar un examen o una altra mena d’activitat d’avaluació han de presentar al professor/a un document oficial de la seva universitat d’origen que justifiqui la seva sol·licitud.
Procediment de revisió de les qualificacions
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, la professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
Recuperació
La recuperació d’aquesta assignatura es realitzarà mitjançant una prova de síntesi (que cobreix les activitats recuperables, és a dir, l’examen parcial i l’examen final).
Per poder optar a recuperació cal haver obtingut una nota mitjana igual o superior a 3,5, i cal haver estat avaluat en un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total.
La qualificació màxima que es pot obtenir a la recuperació és de 5.
MOLT IMPORTANT: Es poden aprovar els dos exàmens (i la recuperació), i suspendre l’assignatura, donat que hi ha activitats avaluatives excloses de la recuperació.
Activitats avaluatives excloses de la recuperació
Les activitats següents no poden ser recuperades: l’activitat d’escriptura, i els deures i activitats fets a classe. Qualsevol activitat en què hi hagi hagut alguna irregularitat quedarà també exclosa de la recuperació.
Avaluació única
Els alumnes que optin per aquest sistema d'avaluació faran un examen final el mateix dia que la resta del grup (70%) i hauran d'entregar el mateix dia una gravació d'una presentació oral sobre un article pactat amb la professora amb antelació (30%). Per participar al procés de recuperació, l’estudiant ha d’haver fet l’examen i lliurant la gravació i obtenir una qualificació a l’examen final de 3,5 o superior.
La recuperació es realitzarà mitjançant una prova de síntesi (que cobreix l’activitat recuperable, és a dir, l’examen final). La presentació oral està exclosa de la recuperació.
Ariel, Mira. 2010. Defining Pragmatics. Cambridge University Press.
Birner, Betty J. 2023. Meaning. Semantics, Pragmatics, Cognition. Routledge.
Cruse, Alan. 2004. Meaning in Language. An Introduction to Semantics and Pragmatics. Oxford University Press.
Cann, Ronnie, Ruth Kempson & Eleni Gregoromichelaki. 2009. Semantics. An Introduction to Meaning in Language. Cambridge University Press.
Hurford, James R. 2007. Semantics. A Coursebook. Cambridge University Press.
Kruger, Paul R. 2018. Analyzing Meaning. An Introduction to Semantics and Pragmatics. Language Science Press.
Lyons, John. 1975. Semantics. Cambridge University Press.
Mey, Jacob L. 1993. Pragmatics. An Introduction. Blackwell.
Scott, Kate. 2022. Pragmatics in English. Cambridge University Press.
Thomas, Jenny. 1995. Meaning in Interaction: An Introduction to Pragmatics. Longman.
Xiang, Mingyou, Jia Mian, Bu Xiaohui. 2019. Introduction to Pragmatics. Springer.
No aplica.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 2 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |