Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Periodisme | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits.
– Formar professionals preparats en organitzar la informació en els mitjans gràfics.
– Aplicar els coneixements del periodisme en l’organització de la informació i en la comunicació en els mitjans gràfics.
– Transmetre informació a través dels missatges gràfics.
– Utilitzar els elements formals i adaptar els missatges gràfics tenint en compte els destinataris de la informació.
Tema 1. Fonaments del disseny
Tema 2. Productes periodístics impresos
Tema 3. Elements del disseny
Tema 4. Procés del disseny
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Teòriques | 12 | 0,48 | 3, 4, 5, 10, 12, 13, 14, 15 |
Seminaris | 15 | 0,6 | 2, 5, 9, 11, 13 |
Treball Autònom | 60 | 2,4 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Tutories | 7,5 | 0,3 | 4, 5 |
Tipus: Supervisades | |||
Avaluació Teòrica | 7,5 | 0,3 | 3, 4, 5, 7, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Pràctiques Laboratori | 5 | 0,2 | 2, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 13, 14, 15 |
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura i estarà també disponible al Campus Virtual de l’assignatura, on l’alumnat podrà trobar els diversos materials docents i tota la informació necessària per l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per motius de força major segons les autoritats competents, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents.
Nota: El contingut de l’assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere i amb l’ús del llenguatge inclusiu.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exàmen de teoria | 25% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 13, 14, 15 |
Pràctiques de diari | 15% | 4 | 0,16 | 2, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Pràctiques de revista | 40% | 22 | 0,88 | 2, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Projecte de revista | 20% | 14 | 0,56 | 1, 2, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
ACTIVITATS D’AVALUACIÓ
Exàmen de teoria: 25%
Pràctiques de diari: 15%
Projecte de revista: 20%
Pràctiques d'execució de la revista: 40%
Per poder aprovar l’assignatura, caldrà treure una nota mínima de 5 en les activitats programades de l'assignatura.
SISTEMA DE RECUPERACIÓ
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d’activitats, el pes de les quals sigui d’un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l’assignatura.
SEGONA MATRÍCULA
En cas de segona matrícula, l’alumnat podrà fer una única prova de síntesi que consistirà en realitzar novament les activitats pendents del curs anterior.
La qualificació de l’assignatura correspondrà a la qualificació de la prova de síntesi.
PLAGI
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir.ANGELETTI, Norberto i OLIVA, Alberto (2002). Revistas que hacen e hicieron historia. Barcelona: Ediciones EL Sol.
CALDWELL, Cath i ZAPPATERRA, Yolanda (2014). Diseño editorial. Periódicos y revistas / Medios impresos y digitales. Barcelona: Gustavo Gili.
CAMPI, Isabel (2020). ¿Qué es el diseño? Barcelona: Gustavo Gili.
CANGA LAREQUI, Jesús (1984). El diseño periodístico en la prensa diaria. Normas básicas. Barcelona: Editorial Bosch.
DONDIS, Donis A. (2017). La sintaxis de la imagen. Introducción al alfabeto visual. Barcelona: Gustavo Gili.
HELLER, Eva (2010). Psicología del color. Cómo actúan los colores sobre los sentimientos y la razón. Barcelona: Gustavo Gili.
JOHANSON, Kaj et al. (2011). Manual de producción. Recetas. Barcelona: Gustavo Gili.
LEWIS, Angharad (2016). ¿Quieres publicar una revista? Autoedición, diseño, creación y distribución de publicaciones independientes. Barcelona: Gustavo Gili.
LOCKWOOD, Robert (1992). Diseño de la Notícia. Barcelona: Ediciones B.
LUPTON, Ellen (2011). Pensar con tipos. Guía clave para estudiantes, diseñadores, editores y escritores. Gustavo Gili.
MARTINEZ DE SOUZA, José (1994). Manual de edición y autoedición. Madrid: Ediciones Pirámide.
MESTRES, JOSEP et al. (1996). Manual d’estil. La redacció i edició de textos. Barcelona: Eumo Editorial.
SUÁREZ CARBALLO, Fernando (2008). Fundamentos del diseño periodístico. Pamplona: EUNSA.
TENA PARERA, Daniel (2011). Diseñar para comunicar. Barcelona: Editorial Bosch.
— (2017). Diseño gráfico publicitario: diseño gráfico y dirección de arte publicitaria. Madrid: Editorial Síntesis.
Affinity Publisher
Affinity Photo
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 11 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 12 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 13 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 21 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 22 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 23 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |