Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Comunicació de les Organitzacions | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits especials.
El contingut de l’assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere i amb l’ús del llenguatge inclusiu.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals i seminaris | 48 | 1,92 | |
Tipus: Supervisades | |||
Lectures | 48 | 1,92 | |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració del treball | 52 | 2,08 |
Classes teòriques, seminaris de debat, lectures orientades i seguiment dels treballs de curs.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen pràctic | 30% | 0 | 0 | SM01, SM03 |
Examen teòric | 50% | 2 | 0,08 | CM01, KM01, SM01, SM03 |
Treball | 20% | 0 | 0 | CM01, KM01, SM01, SM03 |
Avaluació continuada
L’avaluació continuada està fixada en les activitats i percentatges següents:
50% Examen teòric. L'examen es dividirà en dues proves parcials.
30% Examen pràctic. L'examen pràctic consistirà en diverses proves escrites, que es realitzaran en els darrers quinze minuts de cada sessió de seminari.
20% Treball.
Avaluació única
L’alumnat tindrà dret a optar per l’avaluació única en els termes que estableix la normativa vigent. Les activitats i percentatges d’aquesta modalitat estan fixats de la forma següent:
50% Examen teòric. L'examen es realitzarà en una única prova final en la data establerta.
30% Examen pràctic. L'examen pràctic consistirà en una sola prova, que es realitzarà el mateix dia de l'examen teòric.
20% Treball.
L’alumnat que opti per avaluació única podrà realitzar els dos exàmens el mateix dia, com marca la normativa.
La data de lliurament del treball serà la mateixa que s’estableixi per a l’alumnat que segueixi l’avaluació continuada.
Recuperació de l’avaluació continuada
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l’assignatura.
Per poder-se presentar a la recuperació de l’assignatura s’haurà hagut d’obtenir una nota mitjana de 3 sobre 10.
La recuperació consistirà en un examen teòric i pràctic. El percentatge de cada part serà el mateix que en l’avaluació ordinària. El treball de curs no és recuperable, de manera que la nota serà la mateixa que l’obtinguda inicialment.
La nota màxima que es pot obtenir en la prova de recuperació és un 5 sobre 10.
Recuperació de l’avaluació única
Per optar a la recuperació de l’avaluació única caldrà haver realitzat l’avaluació única ordinària i haver obtingut una nota mitjana de 3 sobre 10.
La recuperació consistirà en un examen teòric i pràctic. El percentatge de cada part serà el mateix que l’establert en l’avaluació ordinària. El treball de curs no és recuperable, de manera que la nota serà la mateixa que l’obtinguda inicialment.
La nota màxima que es pot obtenir en la prova de recuperació és un 5 sobre 10.
Observacions generals
L’estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d’identitat, etc.) que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació. En cas que es produeixi més d’una irregularitat, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
En tot el procès d’avaluació en tindran en compte criteris de prespectiva de gènere i de respecte per la diversitat cultural.
En aquesta assignatura, es permet l'úsde tecnologies d'Inteŀligència Artificial (IA) com a part integrant del desenvolupament del treball, sempre que el resultat final reflecteixi una contribució significativa de l’alumnat en l'anàlisi i la reflexió personal. L’alumnat haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
Briggs, Asa (2002), De Gutenberg a Internet. Una historia social de los medios de comunicación, Madrid: Taurus.
Camprubí, Xevi (2020), La revolució de la impremta. La contribució de la tipografia al desenvolupament de la Catalunya moderna, Catarroja: Afers.
Crowley, David; Heyer, Paul (1997), La comunicación en la Historia. Tecnología, cultura, sociedad, Barcelona: Bosch.
Freund, Gisèle (1993), La fotografía como documento social, Barcelona: Gustavo Gili.
Gómez Mompart, Josep Lluís; Marín, Enric (1999), Historia del Periodismo Universal, Madrid: Síntesis.
Marín, Enric; Tresserras, Joan Manuel (1994), Cultura de masses i postmodernitat, València: 3i4.
McLuhan, Marshall (1993), La Galaxia Gutenberg. Génesis del Homo Typographicus, Barcelona: Círculo de lectores.
Moragas, Miquel de (2022), La comunicación y sus cambios. De los orígenes al móvil, Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona.
Vázquez Montalbán, Manuel (1985), Historia y comunicación social, Madrid: Alianza Editorial.
Williams, Raymond (1992), Historia de la Comunicación, Barcelona: Bosch.
No es requereix el coneixement de cap programari específic més enllà dels paquets d'ofimàtica habituals.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 71 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 72 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 7 | Català | primer quadrimestre | tarda |