Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Administració i Direcció d'Empreses | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana haver cursat les assignatures Direcció Estratègica I i Direcció Estratègica II.
L'assignatura està centrada en el disseny organitzatiu que constitueix una de les tasques més importants en el context de la funció directiva.
Tema 1. L'estudi de les organitzacions
Concepte d'organització i evolució del pensament organitzatiu. Principals enfocaments teòrics. Eficàcia organitzativa i models de negoci.
Tema 2. Disseny de les organitzacions
Característiques de l'estructura (diferenciació i integració d'activitats, variables organitzatives). Factors condicionants (entorn, tecnologia, mida, edat, estratègia).
Tema 3. Formes organitzatives
Classes d'estructures i configuracions organitzatives (simple, funcional, divisional, matricial, altres). Noves formes organitzatives. Cultura organitzativa.
Tema 4. Disseny del treball
Dimensions del lloc de treball. Canvi organitzatiu
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques | 17 | 0,68 | 3, 7, 13, 14, 16, 17, 19, 24 |
Classes teòriques | 32,5 | 1,3 | 3, 7, 13, 14, 16, 17, 19, 24 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 10 | 0,4 | 3, 7, 13, 14, 16, 17, 19, 24 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi dels continguts i preparació dels casos | 87 | 3,48 | 3, 7, 13, 14, 16, 17, 19, 24 |
El tipus de docència planificada per a l'assignatura és la docència presencial.
Per tal d'assolir els objectius de l'assignatura, s'utilitzaran les següents metodologies:
1. Classes magistrals amb suport TIC.
2. Sessions centrades en la realització d'exercicis i casos.
3. Activitats pràctiques sobre diferents organitzacions reals.
4. Tutories per tal de resoldre els dubtes sobre la matèria i les pràctiques.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen 1 | 40% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 17, 19, 20, 21, 22, 23, 25 |
Examen 2 | 40% | 1 | 0,04 | 1, 3, 4, 5, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 17, 19, 20, 21, 22, 23, 25 |
Presentació d'un cas | 10% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 |
Seguiment del curs | 10% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 |
Activitats d'avaluació:
La nota final de l'assignatura estarà formada per la mitjana ponderada de 4 notes:
1. Examen parcial 1 (data publicada al calendari de la Facultat). A meitat del curs es realitzarà una prova sobre els continguts de la primera part del curs. La nota representarà el 40% de la nota final del curs. Aquesta prova serà alliberatòria pels estudiants que obtinguin una nota de 4,9 o superior.
2. Examen parcial 2 (data publicada al calendari de la Facultat). S'avaluarà a l'alumne en base als continguts de la segona part del curs, que la podran superar si obtenen una nota de 4,9 o superior. La nota representarà el 40% de la nota final del curs. En la mateixa data que l'examen final es farà una prova addicional pels estudiants que no hagin superat l'activitat avaluativa del punt anterior. Aquesta darrera es superarà si s'obté una nota igual o superior a 4,9.
3. Seguiment del curs a través de la discussió i entrega de casos. La nota representarà el 10% de la nota final del curs.
4. Presentació grupal d'un cas real. La nota representarà un 10% de la nota final del curs.
Per superar l'assignatura és necessari obtenir una nota mínima de 4,9 en la mitjana ponderada de les quatre notes que formen l'avaluació del curs (veure punts 1, 2, 3 i 4 anteriors). Serà condició necessària per a poder efectuar aquesta suma ponderada que la qualificació obtinguda tant a l'examen parcial 1 com a l'examen parcial 2 (inclòs l'examen de recuperació del parcial 1) sigui igual o superior a 4,9. En cas d'obtenir una nota inferior a 4,9 a l'examen de recuperació del parcial 1 o a l'examen parcial 2, l'alumne suspendrà l'assignatura. Si la mitjana del curs és inferior a 3,5, l'estudiant suspendrà l'assignatura sense dret a recuperació. Si la mitjana és igual o superior a 3,5 i inferior a 5, l'estudiant tindrà dret a recuperació. Els professors de l'assignatura decidira nla modalitat de la recuperació. En cas de superar la recuperació, la nota final serà d'un 5.
Es considerarà un alumne com a No avaluable quan no participi en cap de les activitats d'avaluació.
Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.
Calendari d'activitats d'avaluació:
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exàmens parcials, exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d'avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d'avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l'estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del períodelectiu corresponent." Apartat 1 del'Article 115. Calendari de lesactivitats d'avaluació (Normativa Acadèmica UAB).
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions:
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació:
"Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul." Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l'assignatura entre 3,5 i 4,9.
La data d'aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d'avaluació:
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, esqualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procésdisciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB)
Al Campus Virtual hi haurà disponibles els materials bàsics sobre el temari.
Bibliografia principal:
Jones, G. (2013): Teoría organizacional. Diseño y cambio en las organizaciones. Pearson, 7ª edició.
Bibliografia secundaria:
Bueno, E. (2007): Organización de empresas: estructura, procesos y modelos. Pirámide, 2ª edició.
Galán, J.I. (2014): Diseño organizativo. Ediciones Paraninfo (última edició).
Solorzano-García, M. i Marco-Navío, J. (2022): Diseño y cambio organizativo: Fundamentos y nuevos enfoques. Editorial Universitaria Ramon Areces, 2a edició.
Paquet bàsic de Microsoft Office (Word i Power point)
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |