Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Relacions Internacionals | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Requisits lingüístics
Per al correcte seguiment de l’assignatura, cal disposar d’un nivell avançat d’anglès, ja que tant les classes com les lectures es desenvoluparan íntegrament en aquesta llengua. Així mateix, es recomana tenir un nivell funcional de castellà i/o català, per tal de facilitar la interacció amb la resta de l’alumnat en els treballs en grup.
Normes sobre autoria i citació
Tots els treballs o exercicis escrits hauran d’incloure de manera obligatòria les fonts utilitzades (cites, bibliografia i referències). L’omissió d’aquesta informació afectarà negativament la qualificació final de l’activitat corresponent.
Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos o les traduccions o altres situacions específiques en que es consideri. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.”
Avaluació continuada i assistència
L’assignatura es basa en el sistema d’avaluació continuada, cosa que implica la obligatorietat d’assistència activa i regular a les sessions presencials. La mera presència sense participació no es considerarà com a compliment d’aquest requisit.
Contribució als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS)
L’assignatura contribueix de manera directa al compliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), en particular:
El curs pretén oferir a l'estudiant una visió i comprensió dels problemes centrals del dret internacional dels drets humans i el dret penal internacional així com l'abast i el contingut de les respostes legals que la comunitat internacional ha dissenyat per a la protecció i salvaguarda de les persones davant l'abús de poder. S’estudiaran conceptes com drets humans, crims de guerra, crims contra la humanitat, genocidi, agressió, víctimes, reparació, justícia i tribunals internacionals. Es persegueix que l’alumnat assoleixi un coneixement ampli i profund d'aquesta temàtica, així com el desenvolupament d’habilitats acadèmiques mitjançant l’anàlisi dels crims internacionals tipificats, les respostes i l’atenció a les víctimes tant al pla teòric com a la pràctica recent.
NOTA: les lectures obligatòries per preparar les sessions, així com els temes i/o preguntes a preparar s'assenyalaran al campus virtual (moodle) seguint el calendari de classe. Tota la documentació serà en anglès.
PRIMERA PART: MARC GENERAL
Tema 1 (introductori): El individu davant el sistema internacional
Tema 2: Conceptualització, sinèrgies i diferències dels règims jurídics internacionals que es dirigeixen directament a l’individu
a) Del Ius in bello a el Dret Internacional Humanitari (DIH) actual
b) El naixement de drets i obligacions internacionals dels individus (DIDH i DPI)
a) protecció internacional dels drets humans
b) dret internacional humanitari
c) dret penal internacional
d) cooperació penal internacional
Tema 3: La distinció entre la persecució (de delictes) i la protecció (de drets humans): dues formes de responsabilitat independents però complementàries
Tema 4: La determinació de víctima davant crims internacionals i/o violacions de drets humans
SEGONA PART: LA NORMATIVITZACIÓ INTERNACIONAL DELS DRETS HUMANS
Tema 5: La normativització internacional dels Drets Humans
Tema 6: El desenvolupament d’alguns drets específics en el pla universal
Tema 7: El desigual desenvolupament d’alguns drets específics en el pla regional
TERCERA PART: ELS CRIMS INTERNACIONALS
Tema 8: Les dificultats al voltant de el crim de genocidi
Tema 9: El cas especial de crim contra la humanitat
Tema 10: Els crims de guerra avui
Tema 11: La doble naturalesa del crim d'agressió
QUARTA PART. ELS MECANISMES DE PROTECCIÓ INTERNACIONAL DELS DRETS HUMANS
Tema 12: Els mecanismes de protecció no jurisdiccional dels drets humans
Tema 13: Els mecanismes de protecció jurisdiccional dels drets humans
QUINTA PART: ELS MECANISMES DE PERSECUCIÓ DELS CRIMS INTERNACIONALS
Tema 14: La solució judicial internacional específica: Els tribunals ad hoc i els tribunals híbrids
Tema 15: La proposta internacional amb caràcter permanent: La Cort Penal Internacional
a) La presència de les víctimes a la CPI
b) Reparació v/s assistència a la CPI: el paper de Fons Fiduciari
c) La pràctica
Tema 16: La persecució dels crims internacionals en els sistemes interns i la justícia transicional: estudis de casos
a) El debat a la societat sobre justícia i/o pau
b) El paper del "deure de protegir"
c) El conflicte entre el règim d'immunitats, la impunitat i un possible deure de processar
d) Pros i contres de la jurisdicció universal
e) La justícia transicional com a model ad hoc de justícia: concepte i finalitat
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes, práctiques i seminaris | 60 | 2,4 | 1, 2, 4, 5, 6, 9, 10, 11, 16, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 27, 28 |
Participació activa a classe | 26 | 1,04 | 3, 5, 8, 10, 11, 15, 17, 18, 19, 23, 24, 26, 27, 28, 30, 33 |
Tipus: Supervisades | |||
preparació i presentació de Poster | 8 | 0,32 | 7, 8, 10, 11, 12, 15, 21, 23, 24, 26, 27, 29 |
Recerca a partir d'una decisió judicial/ informe oficial | 21 | 0,84 | 1, 2, 5, 6, 9, 10, 14, 15, 18, 21, 22, 23, 25, 27, 32, 33 |
Tutoríes | 7 | 0,28 | |
Tipus: Autònomes | |||
Llibre | 8 | 0,32 | 7, 11, 13, 15, 24, 25, 28, 29, 30, 32 |
preparació de les sessions | 20 | 0,8 | 2, 4, 9, 14, 15, 16, 24, 25, 28, 29, 32, 33 |
L'assignatura és íntegrament d'avaluació continuada. Això implica que cada setmana l'alumnat haurà d'haver preparat la sessió prèviament mitjançant les lectures recomanades o l'activitat/recerca programada al CV. A cada sessió hi haurà una una part pràctica basada en la preparació prèvia. Així mateix, la primera setmana de classe l'alumnat es distribuirà en grups de treball permanents per a facilitar el desenvolupament de les sessions pràctiques, tot i que l'avaluació serà individual.
Es faran presentacions per grups -de cinc minuts cadascuna- amb l'ajuda d'un pòster (NO PP) dissenyat per a l'ocasió. Les presentacions serviran per aproximar els conceptes teòrics a la pràctica. Després de les presentacions, s'obrirà un torn de preguntes i debat al voltant dels conceptes claus de cada sessió.
A més a més, al llarg del curs, cada alumne haurà de fer una recerca sobre algún example relacionat amb alguna de les temàtiques del curs. Per al desenvolupament de la investigació, cada estudiant, amb la tutoria del professorat, s'ha de formular una pregunta a la què haurà de respondre. La pregunta de recerca i estructura requeriran l'aprovació prèvia del professorat. Aquesta activitat s'avaluarà a classe mitjançant un breu examen (50%) basat en els resultats de la investigació, així com un esquema que caldrà presentar la setmana abans i que ha d'incloure el procés de recerca, la bibliografia utilitzada, un glossari dels conceptes clau tractats i una opinió valorativa com a conclusió (50%).
Finalment, al primer terç del curs es programaran seminaris grupals al despatx del Departament per debatre sobre el llibre elegit de lectura obligatòria.
Es recorda a l'alumnat que, atesa la metodologia plantejada, la participació activa de forma continuada al llarg del curs (que no la mera presència a classe) és fonamental i en conseqüència suposarà un element essencial de l'avaluació.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
PARTICIPACIÓ A CLASSE | 5% de la qualificació final | 0 | 0 | 3, 10, 11, 16, 19, 21, 22, 26, 27, 29, 32, 33 |
POSTER | 15% | 0 | 0 | 2, 5, 10, 12, 14, 17, 19, 23, 24, 26, 27, 28, 29, 31, 32 |
PREPARACIÓ I DESENVOLUPAMENT DE LES SESSIONS | 40% de la qualificació final | 0 | 0 | 2, 4, 5, 6, 9, 10, 11, 15, 17, 18, 20, 23, 24, 25, 26, 27, 29, 32, 33 |
RECERCA (30% qualificació final) | 30 % | 0 | 0 | 1, 5, 6, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 19, 21, 22, 24, 25, 28, 29, 30 |
SEMINARI LITERARI | 10% de la qualificació final | 0 | 0 | 1, 2, 7, 10, 11, 16, 26, 27, 30, 32, 33 |
AVALUACIO
1.- RECERCA. (30% de la qualificació final). A partir de la lectura d’un document oficial (sentencia, informe, etc..), anàlisi d'una problemàtica específica relacionada amb la temàtica del curs. En cap cas s’acceptarà com a treball un resum del document oficial que s’ha fet servir com ajut per a escollir la problemàtica objecte d’estudi. Per a la determinació de l'objecte d'investigació que s'analitzarà és imprescindible haver tingut prèviament el vistiplau del professorat.
Per a la seva avaluació, l’alumnat haurà de presentar per escrit un informe del procés i resultats assolits el qual haurà de pujar al campus virtual (50%) i fer un examen personalitzat relatiu a la seva recerca (50%). Pel que fa a l’informe escrit el document s’haurà de pujar al campus virtual mínim una setmana abans de l’examen. Aquest document de màxim dos fulls, haurà d’incloure com a mínim: la pregunta/hipòtesi inicial; l’esquema de la recerca amb el seu procés d’elaboració incloent-hi les fonts consultades a cada pas; les conclusions i una valoració personal que han de reflectir el resultat de la recerca i la seva relació amb els continguts treballats al curs. A més a més, el document haurà d’incloure la bibliografia treballada (que no compta a les dos planes d’extensió). Tant l’informe com l’examen es podrà desenvolupar en castellà, català o anglès.
NOTA: per a ser considerada “avaluable”, la recerca haurà d'obtenir una qualificació igual o superior a 3.6. Els criteris per a determinar la nota d’aquesta tasca son:
punts |
INFORME ESCRIT |
conceptes |
0,5 |
Estructura i procés d’elaboració |
|
0,5 |
Bibliografia |
|
1,5 |
Aplicació y gestió dels conceptes treballats al llarg del curs |
|
1,5 |
Contingut valoratiu final |
|
1 |
Rigor acadèmic del document |
|
5 |
EXAMEN |
(3-4 preguntes relacionades amb la recerca personal) |
10 |
|
TOTAL |
2.- ACTIVITATS DE CONTINGUT MATERIAL AL LLARG DEL CURS. (40% de la qualificació final)
A l'ésser una assignatura d'avaluació continuada, -sense examen final-, cada sessió s'haurà de preparar prèviament segons els que s'assenyali per a cada ocasió en el campus virtual.
Per a la seva avaluació s'efectuaran proves de verificació de la preparació i activitats de posada en comú de la informació treballada. A final de curs es calcularà aquest 40% de la nota final utilitzant com a referència la mitjana del 80% de proves de verificació i/o activitats que s'hagin efectuat a les sessions.
3.- PÒSTER. (15% de la qualificació final). Preparació i exposició oral a l’inici de classe d'una situació o estudi de cas amb ajuda d'un pòster (10%) + participació activa en les presentacions de la resta de l’alumnat (5%)
A l'inici de curs es podrà escollir -o si no serà assignada- una situació o cas real que haurà de ser presentada a la resta de la classe mitjançant l'explicació d'un pòster. En elles, a mesura que transcorri el curs, s'hauran d'anar integrant els conceptes que s'hagin anat treballant, així com les presentacions prèvies. El pòster i la presentació suposaran el 10% de la qualificació final i s'avaluarà independentment de la sessió de preguntes i debat que s'obrirà després de cada presentació a on la participació suposarà l’altre 5%.
4.- TERTÚLIA LITERÀRIA. (10% de la qualificació final). Fitxa i participació en un seminari temàtic sobre UN dels següents llibres:
a) East-West Street. On the origins of genocide and crimes against humanity. Philippe Sands, Weindenfeld & Nicolson, London, 2016 (387 pàgs.). (Assaig Històric. La gestació jurídica dels crims internacionals per a jutjar el nazisme: els crims de Genocidi i lesa humanitat)
b) Half of a Yellow Sun. Chimamanda Ngozi Adichie, Collins, 2007 (448 pàgs). Novel·la històrica ambientada a l'Àfrica: la guerra de Biafra 1967-1970
c) La Nieta del señor Linh. Philippe Claudel, Salamandra, 2013 (126 pàgs) [V:O: La petite Fille de Monsieur Linh, Le Livre de Poche 2005]. Fàbula sobre l’exili forçat per un conflicte armat i la soledat + Pequeño País. Gaël Faye, Salamandra, 2018 (224 pàgs) [V.O. Petit pays, 2016] Novel·la històrica i premi Goncourt des Lycéens que narra des de la mirada d’un nen de 10 anys la seva infància en mig de la gestació del genocidi Tutsi a Burundi.
6.- PARTICIPACIÓ A LES CLASSES (5% de la qualificació final).
L'actitud activa de l'alumne i les intervencions al llarg de les sessions del curs és obligatòria i representarà el 5% de la nota final. Atenció: la mera "assistència" o "presència" a classe sense aportacions NO ÉS participació.
Re-avaluació (aprovat / suspès):
Per a l'alumnat que del conjunt de l'avaluació continuada no hagi obtingut durant el curs la nota mínima de 5, però sí més de 4, hi ha la possibilitat d'un examen de revaluació que tindrà lloc en la data assignada per la facultat.
L'estructura l'examen serà de 10 preguntes breus relacionades amb els continguts del curs. La nota final màxima que es podrà obtenir de l'assignatura per re-avaluació serà 6.5
Avaluació única
Existeix la possibilitat d'avaluació única que tindrà lloc el dia programat per la Facultat per fer l’examen final. Aquesta avaluació es comprendrà
a) Un examen escrit dels conceptes teòrics treballats a classe
b) La resolució d'un cas pràctic que es donarà a principi de curs i respecte al qual el dia de l’examen es faran preguntes relacionades amb el contingut del curs
c) La elaboració d'un pòster que s'haurà de presentar i defensar oralment. El pòster ha de ser el resultat de l'anàlisi d'una notícia o esdeveniment d'actualitat mitjançant l’aplicació d'alguns dels conceptes treballats al curs
Avís:
1) La no autoria personal dels treballs quan així s'exigeixi es qualificarà amb un 0 d'aquella part de l'avaluació per a les persones implicades.
2) L'alumnat que plagiï o faci servir a les activitats eines de Intel·ligència Artificial com a substitut del seu treball serà qualificat amb un "0" de nota final de l'assignatura, i per tant sense dret a re-avaluació.
(NOTA: Les lectures obligatòries per a cada sessió es penjaran directament al campus virtual)
Legislació Bàsica:
International Criminal Law
Rome Statute of the International Criminal Court & Elements of the Crime. Adopted by the United Nations Diplomatic Conference of Plenipotentiaries on the Establishment of an International Criminal Court on 17 July 1998, UN-Dok. A/Conf. 183/9.
Basic Principles and Guidelines on the right to a remedy and reparation for victims of gross violations of IHRL and serious violations of IHL, Res. 60/147, 16 December 2005 https://www.ohchr.org/en/professionalinterest/pages/remedyandreparation.aspx
International Human Rights Law
Universal Treaties: https://www.ohchr.org/en/professionalinterest/pages/coreinstruments.aspx
European Convention for the protection of Human Rights and Fundamental Freedoms https://www.ohchr.org/EN/Issues/ESCR/Pages/RegionalHRTreaties.aspx
American Convention on Human Rights https://www.ohchr.org/EN/Issues/ESCR/Pages/RegionalHRTreaties.aspx
African Charter on Human and Peoples’s Rights Rights https://www.ohchr.org/EN/Issues/ESCR/Pages/RegionalHRTreaties.aspx
Altre Legislació:
Planes webs:
International Organisations and Related Human Rights and ICL Websites:
United Nations Human Rights Council
United Nations Special Procedures
United Nations Security Council
United Nations Economic and Social Council
International Labour Organisation (LBO), Geneva, Switzerland
OHCHR United Nations Office of the High Commissioner for Human Rights
United Nations Commission for the Status of Women
Un High Commissioner for Refugees, Geneva, Switzerland
UN Division for the Advancement of Women
OHCHR International Law Link to UN Human Rights instruments
www.echr.coe.int/hudoc.htm The European Court of Human Rights Case law
Non-Governmental Organizations:
Global Rights A human rights advocacy group that partners with local activists to challenge injustice and amplify new voices within the global discourse
Human Rights Watch A global independent organisationdedicated to defending and protecting human rights.
Amnesty International A global charity which campaigns for internationally recognised human rights for all
Save the Children International Charity which campaigns on behalf of children
The International Committee of the Red Cross An organisation dedicated to the protection of the lives and dignity of victims of armed conflict and other violence.
Index on Censorship Organisation promotingfreedom of expression
Minority Rights Group, International International organisation working to secure the rights of minorities and indigenous peoples
World Organisation against Torture A coalition of non-governmental organisations fighting against torture, summary executions and other inhumane treatment
www.iccnow.org/ coalition for the International Criminal Court coalition of non-governmental organizations lobbying in favor of the ICC
International Women's Rights Action Watch (IWRAW) organized in 1985 at the Third World Conference on Women in Nairobi, Kenya, to promote recognition of women’s human rights under the United Nation’s Convention on the Elimination of All Forms of Discrimination against Women (the CEDAW Convention), an international human rights treaty
Freedom House Independent nongovernmental organization that supports the expansion of freedom in the world.
http://www.bayefsky.com/bystate.php This free website includes an extensive documents library organized by country and subject matter. You can find information on ratification, reservations and declarations, state reports, and other key documents.
Bibliografia:
Brownlie,Ian, Principles of Public International Law. 5. Aufl. Oxford 1998.
Simma, Bruno, International Human Rights Law and General International Law: A Comparative Analysis. In: Academy of European Law (Hrsg.), Collected courses of the Academy ofEuropean Law.Vol. IV (1995), Book 2, S. 153-236.
Rehman, Javaid. International human rights law (2nd. Edition), Pearson education ltd. Harlow, 2009
Oliver De Schutter. International Human Rights Law (3rd edition, Cambridge University Press, 2019
Ilias Bantekas and Lutz Oette, International Human Rights Law and Practice, Cambridge University Press, 2020
Dret Penal Internacional :
Akhavan, Payam. “The core elements of international crimes” in Reducing Genocide to Law: Definition, Meaning and the Ultimate Crime, Cambridge University Press, 2012, pp. 27-55. Disponible en/a la biblioteca digital de la UAB.
Ambos, Kai y Wirth, Steffen. “The Current Law of Crimes against Humanity”, en Crim. L. F., núm. 13, 2002.
Barboza, Julio. “International Criminal Law”, en Receuil des Cours, núm. 278, 1999, pp. 9, 59;
Bassiouni, Cherif., Crimes against Humanity in International Criminal Law, 2ª ed., 1999
Beltrán Montoliu, Ana (autor); Gil Gil, Alicia, et. al. Derecho Penal Internacional (2ªed.), 2019. Disponible en/a la biblioteca digital de la UAB
Betanzos Torres, Eber Omar. Notas para el estudio del derecho Penal Internacional: los casos Katanga, Lubanga, Bemba y Al Mhadi, 2021. Disponible en/a la biblioteca digital de la UAB.
Bhuiyan, Jahid Hossain & Khan, Borhan Uddin (eds.) Human Rights and International Criminal Law. 2022. Disponible en/a la biblioteca digital de la UAB
Cámara Arroyo, Sergio. La justicia transicional y derecho penal internacional: alianzas y desencuentros, 2020. Disponible en/a la biblioteca digital de la UAB.
Cassese, Antonio., International Criminal Law, 2nd ed., Oxford University Press, 2008.
Clark, Roger S., “Crimes against humanity and the Rome Statute”, en Clark, Feldbrugge, Pomorski (eds.). Essays in Honour of George Ginsbugs, 2001, pp. 139, 15
Dubler SC, Robert ; Kalyk, Matthew, Crimes against humanity in the 21st century: law, practice and threats to international peace and security, 2018. Disponible en/a la biblioteca digital de la UAB.
Gil Gandía, Carlos. Reparación de las víctimas de crímenes internacionales y la Corte Penal Internacional, 2020. Disponible en/a la biblioteca digital de la UAB.
Guifoyle, Douglas., International Criminal Law, Oxford Univ. Press, 2016
Hert, Paul; Smis, Stefaan & Holvoet, Mathias (eds.) Convergences and divergences between international human rights law, international criminal law and international humanitarian law, 2018. Disponible en/a la biblioteca digital de la UAB
Human Rights Watch, “Commentary on the 4th Preparatory Commission meeting for the ICC”, marzo de 2000, p. 3.
Human Rights Watch, Genocide, War Crimes, Crimes against Humanity: Topical digest of the case law of the ICTR and ICTY, New York et al. 2004.
Kress, Claus., “War crimes committed in non-international armed conflict and the emerging systemof international criminal justice”, en Isr. Y.B. Hum. Rts., núm. 30, 2000, pp. 103 ss
Kourtis, Dimitrios. Genocide and the right to exist: an international criminal law account, 2024. Disponible en/a la biblioteca digital de la UAB
McAuliffe de Guzmán, Margaret (2000). “The Road from Rome: The Developing Law of Crimes against Humanity”, en Human Rights Quarterly (HRQ) 22 (2000), págs. 335-403.
Moran, Clare Frances. The authority of international criminal law: a controversial concept. 2023. Disponible en/a la biblioteca digital de la UAB
Olásolo, Hector, Introducción al Derecho Internacional Penal, 2014. Disponible en/a la biblioteca digital de la UAB
Riccardi, Alice, Sentencing at the International Criminal court: from Nuremberg to the Hague, 2016. Disponible en/a la biblioteca digital de la UAB.
Robinson, Darryl. “Serving the Interests of Justice: Amnesties, Truth Commissions and the International Criminal Court”, en European Journal of International Law, num. 14,2003, 481 y ss.
Sánchez, Joseline., Inter-American Court, Crimes Against Humanity and Peacebuilding in South America. ICIP, WP2010/2. Disponibleen/a la biblioteca digital de la UAB
Sandesh Sivakumaran, “Identifying an armed conflict not of an international character” in The Emerging Practice of the International Criminal Court, C. Stahn and G. Sluiter (ed.), Martinus Nijhoff, 2009, pp. 363-380
Schabas, William. An Introduction to the International Criminal Court, 4rd ed., Cambridge University Press, 2011
Schabas, William, (ed.). The Cambridge companion to internationalCriminal Law 2016. Disponible en/a la biblioteca digital de la UAB
Simma, Bruno / Paulus, Andreas, The Responsibility of Individuals for Human Rights Abuses in Internal Conflicts: A Positivist View. AJIL 93 (1999), S. 302-316.
Stahn, Carsten. A critical introduction to international criminal law. 2019. Disponible en/a la biblioteca digital de la UAB
Sterio, Milena & Scharf, michael (eds.) The legacy of ad hoc tribunals in international criminal law: assessing the ICTY's and the ICTR's most significant legal accomplishments. Disponible en/a la biblioteca digital de la UAB
Triffterer, Otto., “Genocide, its particular intent to destroy in whole or in part the group as such”, en Leid. Journ. Int’l. L., núm. 14, 2001, pp. 399 y ss.;
Dret Internacional dels drets Humans
Marie-Bénédicte Dembour, ‘What Are Human Rights? Four Schools of Thought’ (2010) 32(1), Human Rights Quarterly
Anna Grear, ‘‘Framing the project’ of international human rights law: reflectionson the dysfunctional ‘family’ of the Universal Declaration’ in Conor Gearty and Costas Douzinas (eds),
The Cambridge Companion to Human Rights Law (CUP,2012), 17-35
Klinkner, Melanie & Davis, Howard. The right to truth in international law: victims' rights in human rights and international criminal law. 2019. Disponible en/a la biblioteca digital de la UAB
Mark Goodale, ‘The Myth of Universality: The UNESCO “Philosophers’Committee” and the Making of Human Rights’ (2018) 43(3) Law & Social Inquiry 596
Lorenzo Cotula, ‘Between Hope and Critique: Human Rights, Social Justice and Re-Imagining International Law from the Bottom Up’ (forthcoming, 2020) 48(2) Georgia JournalofInternational and Comparative Law.
Mavronicola, ‘Redistributing Punishment: The Limited Vision of Coercive HumanRights’ (EJIL: Talk!, 2020). Available at: https://www.ejiltalk.org/redistributing-punishment-the-limited-vision-of-coercive-human-rights/
O’Keefe, Roger. “State Immunity and Human Rights: Headsand Walls, Hearts and Minds”, Vaderbilt Journal of Transnational Law, 2011, Vol 45, pp. 999-1045
Veure Campus virtual
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |