Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Publicitat i Relacions Públiques | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L'assignatura Creativitat publicitària és la primera assignatura específicament de creativitat que ens trobem al pla d'estudis del grau. No s'estableix la necessitat d'haver cursat assignatures anteriors. De tota manera, i en línia amb el concepte d'acumulació de coneixements a mesura que es superen assignatures i cursos del grau i l'aprenentatge al llarg de la vida, sí considerem pertinent mencionar que l'assignatura treballa amb coneixements en relació al mercat, productes i marques que l'alumnat ha adquirit, prèviament, a l'assignatura 103133 Màrqueting i Gestió documental. Des d'un punt de vista més pràctic, també recupera conceptes introduïts i treballats a les assignatures 104894 Tecnologies i Comunicació Perssuassiva i 104895 Expressió Escrita, Oral i Àudiovisual de primer curs en relació a la realització de peces comunicatives publicitàries.
A nivel teòric (adquisició de coneixements):
A nivell pràctic (adquisició de competències i habilitats):
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 15 | 0,6 | CM15, CM16, CM17, KM17, KM20, KM21 |
Sessions de pràctiques i seminaris | 37,5 | 1,5 | CM15, CM16, CM17, KM17, KM20, KM21 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 | CM15, CM16, CM17, KM20 |
Tipus: Autònomes | |||
Projecte de curs, lectures, realització d'exercicis, preparació de presentacions, estudi individual. | 82,5 | 3,3 | CM15, CM16, CM17, KM20 |
L'enfocament de l'assignatura en relació a l'aprenentage és interactiu i inclou diverses activitats:
Algunes de les sessions contemplen la preparació de material abans de classe i la reflexió durant i després de la sessió presencial.
Els principals conceptes de l'assignatura s'il·lustraran amb casos i/o exemples reals amb l'objectiu fonamental d'aprendre els conceptes bàsics vinculats a la creativitat publicitària.
Els temes estan organitzats de manera seqüencial dels temes més genèrics (que actuen com a context) als més específics. Tanmateix, aquesta organització es pot veure alterada per imprevistos que obliguin a modificar el calendari.
La participació activa de l'estudiantat és bàsica per l'aprenentatge. S'espera la seva participació a les diferents sessions així com la seva predisposició a compartir punts de vista i opinions i debatre sobre els casos/exemples que es plantegin.
Perspectiva de gènere i llenguatge inclusiu
El contingut de l’assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere i amb l’ús del llenguatge inclusiu.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen teòric | 30% | 2 | 0,08 | CM16, CM17, KM17, KM20, KM21 |
Pràctiques | 20% | 1,5 | 0,06 | CM15, CM16, CM17, KM20, KM21 |
Projecte creatives/creatius publicitaris | 10% | 1 | 0,04 | CM17, KM21 |
Treball de curs | 40% | 3 | 0,12 | CM15, CM16, CM17, KM20 |
Avaluació continuada
Les activitats d'avaluació continuada inclouen:
Requisits per a aprovar l'assignatura
Per a poder aplicar els percentatges és obligatori aprovar l'examen teòric amb una nota igual o superior a 5.
L'assignatura s'aprova si, una vegada aprovat l'examen, aplicant els percentatges s'obté una nota igual o superior a 5.
Recuperació avaluació continuada.
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
L'alumnat que obtingui una nota inferior a 5 a l'examen s'haurà de presentar a l'examen de recuperació.
No són recuperables: el treball de curs ni el projecte sobre les creatives/creatius publicitaris. Aquests projectes impliquen processos de treball, quant a recerca d'informació, anàlisi, producció i presentació, que no es poden portar a terme en el període establert per les activitats de recuperació.
Les pràctiques només són recuperables en dos supòsits: 1) quan no s'ha portat a terme per causes de força major justificada (no s'inclouen dins aquesta excepció, viatges d'oci, vacances, sortides...) 2) si, una vegada es compleix el requisit d'aprovar l'examen, quan s'apliquen els percentatges la nota final de l'assignatura no arriba a 5. En aquest cas, es podran recuperar les pràctiques suspeses mitjançant la realització d'exercicis que treballin els mateixos temes de les pràctiques no superades.
En els casos de reavaluació,la nota final no superarà el 6,9.
No es contempla la possibilitat de presentar-se a recuperació per pujar nota.
Avaluació única
Aquesta assignatura preveu el sistema d’avaluació única, que inclou les següents activitats:
El detall i contingut de cadascuna de les activitats es detallarà a l'alumnat que sol·liciti aquesta modalitat d'avaluació.
Recuperació avaluació única
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
L'alumnat que obtingui una nota inferior a 5 a l'examen s'haurà de presentar a l'examen de recuperació.
A l'avaluació única només es contempla la possibilitat de recuperar l'examen. La resta de tasques impliquen processos de treball, quant a recerca d'informació, anàlisi, producció i presentació, que no es poden portar a terme en el període establert per les activitats de recuperació.
En els casos de reavaluació, la nota final no superarà el 6,9.
No es contempla la possibilitat de presentar-se a recuperació per pujar nota.
No avaluable (Avaluació continuada)
Es considerarà que l'assignaturaés No avaluable si es compleix algun dels següents supòsits:
No avaluable (avaluació única)
Plagi
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Intel·ligència artificial (IA)
Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Inteŀligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos, les traduccions o com a eina per a la millora del treball o la presentació (per exemple, en la generació d'imatges, vídeos, etc. per ser inclosos en el treball de curs). En qualsevol cas, a cada pràctica es donaran instruccions precises en aquest sentit. L’alumnat haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i potcomportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
A qualsevol estudiant sospitós de presentar tasques que incloguin contingut generat per IA sense referenciar o que no es trobin dins els supòsits permesos, se li podrà demanar el treball previ o d'altres materials que puguin demostrarque es tracta d'un treball inèdit i fruit de la seva autoria original. També es podrà sol·licitar que expliqui o justifiqui per separat la seva feina. El professorat també podrà utilitzar sistemes d'identificació d'ús de la IA. Si després de la revisió el professorat determina que és probable que el treball contingui contingut generat per IA, el treball pot ser qualificat amb un zero i l'estudiant pot estar subjecte a més mesures disciplinàries.
Alonso, Carmen M. (2008). Cómo anunciar. Manual para creativos publicitarios. LC.
Amabile, Teresa M. (2016). The Motivation for Creativity. In R. J. Sternberg, S. T. Fiske, & D. J. Foss (Eds.), Scientists Making a Difference: One Hundred Eminent Behavioral and Brain Scientists Talk about their Most Important Contributions (pp. 275–278). Cambridge University Press.
L'assignatura no exigeix cap programari específic.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 51 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 52 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 53 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 5 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 90 | Català | segon quadrimestre | tarda |