Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Fisioteràpia | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana haver assolit coneixements i competències bàsiques d’Anatomia Humana I i II, Bases Biològiques del Cos Humà, així com de Funció del Cos Humà.
Aquesta assignatura pretén donar a l’alumnat els coneixements indispensables per l’avaluació de persones amb patologia de l’aparell locomotor, així com del sistema nerviós, donant com a base els criteris indispensables que descriuen la necessitat d’avaluar per poder planificar un tractament fisioteràpic. Aquesta assignatura es durà a terme de forma simultània amb les assignatures de Fisioteràpia en Neurologia I, Conceptes Clínics Patològics. Tècniques de Diagnòstic, Avaluació Clínica en Fisioteràpia de l'Aparell Locomotor, Tècniques Terapèutiques en Fisioteràpia de l'Aparell Locomotor, Fisioteràpia en la Patologia de l'Aparell Locomotor I, i Patologia Medicoquirúrgica, coneixements necessaris i molt útils per donar a les persones afectades una qualitat assistencial i un òptim retorn a la funcionalitat.
-Demostrar la importància de la monitorització i de la instrumentació per planificar els tractaments de les persones afectades.
-Avaluar adequadament les diferents dolències de les persones afectades.
-Determinar els canvis evolutius o involutius davant d'uns tractaments determinats.
1 - Mesura i avaluació. Què i per a què.
-Metodologia observacional
-Observació vs Experimentació
2 - Deficiència, discapacitat i minusvalidesa
3 - Exploració general:
- Intrínsecs
- Extrínsecs
- Fisiològics
- Psicològics
- Factors moduladors patològics
4 - Exploració de les lesions de les arrels nervioses per nivell neurològic:
5 -Introducció al Balanç Muscular i Balanç Articular.
6- Balanç Articular i Balanç del Tronc i el cap
7- Postura i equilibri
8- Marxa humana normal
9- Comunicació amb el pacient com a eina instrumental
10- Valoració general de la lesió medul·lar i del dany cerebral. Escales validades.
11- Tècniques específiques de valoració funcional:
12 - Valoració d'ajudes tècniques:
a. Productes de suport
a.1.Extremitat superior
a.2. Extremitat inferior
a.3.Tronc
13- Anàlisi cinemàtica, cinètica, electromiogràfica i mapa de pressions. Interpretació de resultats.
14- Valoració de la percepció de la salut i qualitat de vida. Escales validades.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
PRÀCTIQUES DE LABORATORI (PLAB) | 15 | 0,6 | 4, 5, 7, 9, 10, 11, 13, 17, 24 |
TEORIA (TE) | 30 | 1,2 | 4, 5, 7, 9, 11, 13, 17, 24 |
Tipus: Autònomes | |||
ELABORACIÓ DE TREBALLS | 31,5 | 1,26 | 2, 8, 12, 18 |
ESTUDI PERSONAL | 30 | 1,2 | 2, 8, 12, 18 |
LECTURA D'ARTICLES / INFORMES D'INTERÈS | 40 | 1,6 | 2, 8, 12, 18 |
La metodologia es basa en teoria (Classes magistrals) i pràctica.
Les hores de laboratori son obligatòries. Cal tenir un 80% d'assistència com a mínim per a superar l'assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació mitjançant proves estructurades | 20 % | 0,5 | 0,02 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 |
Avaluacions escrites mitjançant proves objectives | 60 % | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 |
Entrega d' informes / treballs escrits | 20 % | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 |
avaluació única
L'alumne no està obligat a assistir a les pràctiques ni a les PLABs. Els continguts de les PLABs poden incloure's a la proba escrita.
L'avaluació es realitzarà en la data de l'examen final publicada en el calendari.
Aquesta mateixa data, es realitzaran totes les tasques avaluatives i es presentaran el treballs necessaris per superar l'assignatura.
L'avaluació de l'assignatura contempla els següents apartats:
El 40% de la nota final serà de prova escrita:
- Elecció Múltiple. 60 preguntes a 1 punt per pregunta. Errors resten 0,33 punts. Cal respondre a un 70% de les preguntes.
En aquesta prova hi haurà preguntes de les classes magistrals i de les temàtiques abordades a les sessions de pràctiques.
El 40% de la nota final serà de resolució cas clínic (2 casos):
- Determinar exploracions a realitzar en cada cas clínic. Demostrar idoneïtat d'escales administrades per cada cas.
El 20% de la nota final serà en relació a una activitat complementaria a determinar entre:
-videograbació en relació a les classes d'exploració pràctica
-Comentari d'un article
-Dissertació oral/escrita d'una temàtica abordada a classe
-Comentari de Cassos clínics
NOTA: Persuperar l'assignatura cal tenir una nota superior a 5. Aquesta nota es la mitja de les tres avaluacions, que cal tenir cadascun amb un cinc per poder fer mitja.
Si es suspèn una part, no cal fer prova de síntesi de tot, sinó sols de la part suspesa. Aquesta part de l'assignatura només podrà optar a un 5 a la prova de síntesi.
Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.
Art 116.8. Quan es consideri que l'estudiant no ha pogut aportar prou evidències d'avaluació en l'acta es consignarà aquesta assignatura com a no avaluable
Els estudiants que no hagin superat l’assignatura per mitjà de l'avaluació continuada es podran presentar a un examen final o una prova final de recuperació.
- Sánchez Blanco, I. i cols., Manual SERMEF de rehabilitación y medicina física. Sociedad Española de Rehabilitación y Medicina física, Ed. Panamericana, 2006
- Shumway-Cook,A.,Woollacott, MH., Motor Control, Theory and practical Applications 2nd edition. Lippincot Williams and Wilkins, 2000
- Alcott, D., Dixon, K., Swann, R. (1997). The reliability of the items of the Functional Assessment Measures (FAM): differences in abstractness between FAM items. Disabil Rehabil. 19(9):355-8.
- Badia, X., Salamero, M., Alonso, J. (2002). La medida de la salud. Edimac, 3ª edició.
- Barbeau, H., Ladouceur, M., Norman, K., Pépin, A., Leroux, A. (1999).Walking After Spinal Cord Injury : Evaluation, Treatment, and Functional Recovery. Arch Phys Med Rehabil. Vol. 80, February
- Cid Ruzafa J., Damián Moreno J. (1997). Valoración de la discapacidad física: El Índice de Barthel. Rev. Esp Salud Pública; 71: 127 - 137.
- Harada, N., Chiu, V., Stewart, A. Mobility-Related Function in Older Adults: Assessment With a 6-Minute Walk Test. (1999).Arch Phys Med Rehabil. Vol. 80.
- Hayek, V.E., Gagnon, S., Ruderman, J. E. (1997). Cognitive and Fuctional Assessments of Stroke Patients: An Analysis of Their Relation. Arch Phys Med Rehabil .78:1331-7.
- Heinemann, K. (2003). Introducción a la metodología de la investigación empírica. Editorial Paidotribo.
- Hoppenfeld, S. (1979). Exploración física de columna vertebral y extremidades. Manual Moderno.
- Hoppenfeld, S. (1981). Neurología ortopèdica. Manual Moderno
- Mahoney Fl., Barthel DW (1965). Functional evaluation: the Barthel Index. Maryland State Med J. 14; 61 - 65.
- Riener R., Lünenburger, L., Colombo, G. (2006). Human-centered robotics applied to gait training and assessment. Journal of Rehabilitation Reseach & Development. Vol 43, Nº 5, 679-694.
- Bermejo Pareja, F.,Porta Etessam, J., Díaz Guzmán, J., Martínez-Martín, P. Más de cien escalas en neurología. (Vol. I-II). Serie Manuales, Biblioteca Aula Médica.
No requereix programari específic
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 201 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 202 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 203 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 204 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 201 | Català | primer quadrimestre | tarda |