Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Psicologia | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha cap prerequisit establert, però és molt recomanable tenir coneixements bàsics d'altres disciplines, com són els de l'avaluació psicològica i de psicopatologia infantil i adolescent.
En finalitzar l'assignatura, s'espera que l'estudiant sigui capaç de:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes pràctiques/seminaris | 12 | 0,48 | |
Classes teòriques | 24 | 0,96 | 2, 5, 6, 7, 9, 10, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Resolución de casos prácticos | 36 | 1,44 | 2, 5, 6, 7, 10, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Lecturas y ampliación de conocimientos | 74 | 2,96 |
Classes teòriques: classe magistral amb suport multimèdia. Mida dels grups: 1/1.
Classes pràctiques: Aplicació i correcció de proves. Anàlisi i resolució de situacions i casos clínics. Mida dels grups: seminari en grup petit.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
EV1: Examen tipus test (1er periode avaluatiu) | 35% | 2 | 0,08 | 2 |
EV2: Informe relatiu a les pràctiques (setmana 17) | 25% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 |
EV3: Examen preguntes obertes: resolucions de casos (2on periode avaluatiu) | 40% | 2 | 0,08 | 2, 5, 6, 7, 9, 10, 12 |
L’alumne haurà de realitzar
EV1: Un examen tipus test amb un valor del 35% de la nota final al primer periode avaluatiu. 1 hora
EV2: Aquesta evidència te un valor del 25% de la nota final: Cal presentar una memòria grupal (3 ó 4 alumos) dels casos presentats i treballats a les pràctiques. Aquesta memòria te un valor del 15% de l'EV2. El darrer dia de pràctiques els alumnes contestaran de manera oral preguntes sobre les activitats desenvolupades a les pràctiques. Aquesta actividad tindrà un valor del 10% de la EV2. Aquesta evidència és imprescindible per aprovar l’assignatura, de manera que, els alumnes que no lliurin o participin a la realització de l’informe seran considerats suspesos a l’assignatura.
EV3: Un examen final amb preguntes obertes que representa el 40% de la nota final de l’assignatura al segon període avaluatiu. 2 hores
No es preveu que l’alumnat de 2ª o posterior matrícula s'avalui mitjançant una única prova de síntesi no recuperable.
https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
AVALUACIÓ ÚNICA
L’alumne haurà de realitzar
EV1: Un examen tipus test amb un valor del 35% de la nota final - 1 hora
EV2: Presentar una memòria dels casos presentats i treballats a les pràctiques. La presentació oral es fara el mateix dia de l'avaluació única - 1hora. El valor d’aquesta activitat serà d’un 25%. Aquesta evidència és imprescindible per aprovar l’assignatura
EV3: Unexamen final amb preguntes obertes sobre resolució de casos que representa el 40% de la nota final de l’assignatura. 2 hores
No es preveu que l’alumnat de 2ª o posterior matrícula s'avalui mitjançant una única prova de síntesi no recuperable.
https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
L’AVALUACIÓ UNICA ES SOL·LICITA TELEMÀTICAMENT (E-FORMULARI) EN EL PERÍODE ESPECIFIC (més informació al web de la Facultat)
RETORN
Tipus de Retorn |
EV i TIPUS |
SETMANA |
Escrit |
||
Eina digital |
Ev3 - Rubrica Ev2 - Rubrica de la memòria |
20 20 |
A l’aula |
Ev1 - Comentari examen tipus test EV2 - Darrer dia de pràctiques |
10 14 i 15 |
Tutoria |
Us de la IA
Ús restringit: “Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA)
exclusivament en tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos o les
traduccions. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines
emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de
l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat
acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos
de gravetat.”
Bibliografia
Artigas-Pallarés, J. y Narbona, Juan. (2011) Trastornos del neurodesarrollo. Barcelona: Viguera editores.
Carrasco, A. (2014). La entrevista con niños y adolescentes. En Perpiñá, Conxa. Manual de entrevista psicológica pp. 201-239. Madrid: Piràmide
Carrasco, Miguel Angel., Ramírez, Isabel. y del Barrio, Victoria. (2013). Evaluación Clinica: Diagn´ostico, Formulación y Contrastación de los Trastornos Psicológicos
Costas, Carme. (2004). Avaluació psicològica del desenvolupament infantil. Des del naixement fins als sis anys (1ª reimpressió corregida). Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions.
Ezpeleta, Lourdes. (2012). La evaluación de los trastornos infantiles. En Comeche, M.I. y Vallejo, M.A. Manual de Terapia de Conducta en la infancia pp. 85-114 Madrid: Dykinson
Ezpeleta, Lourdes. (2009). La entrevista diagnóstica con niños y adolescentes. Madrid: Síntesis.
de la Osa, Nuria. y Lacalle, Montserrat. (2011). Evaluación en la infancia y la adolescencia. En R. Fernández-Ballesteros (Ed.) Evaluación Psicológica: Conceptos, métodos y estudio de casos, pp. 339-356. Madrid: Pirámide.
de la Osa, N. y Carrasco, M.A. (2023).Clinical Assessment of Children and Adolescents. Hogreffe,
Youngstrom, E.A. Prinstein, M.J., Mash, E.J. & Barkley, R.A. (2020). Assessment of disorders in Childhood and Adolescence (5th Ed.). Guidford Press
No n'hi ha especific
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 111 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 112 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 113 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |