Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Dret | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha cap requisit previ.
ADE + Dret: la teoria la imparteix el professor Carles Górriz (català) i els grups de seminari els professors Carles Górriz (català) i Jordi Santamaria (català).
Dret. El grup 1 de teoria l'imparteix el professor Albano Gilabert (espanyol), el grup 2 la professora Mònica Perna (espanyol) i el grup 3 el professor Ramon Morral (català). Quant els seminaris, els professors són els següents: grup 11 José Vicente Morant (expanyol), grup 12 Pedro Rebollo (espanyol), grup 13 Joan Carles Codina (espanyol), grup 21 Francisco Lara (espanyol), grup 22 Marta Gili (espanyol), grup 23 Mónica Perna (espanyol), grup 511 Pedro Rebollo (espanyol), grup 512 Teodoro López-Cuesta (espanyol), grup 513 Ramon Morral (català).
La docència s'impartirà tenint en compte la perspectiva dels Objectius de Desenvolupament Sostenible.
L’assignatura de Dret Mercantil II té com a objectiu fonamental proporcionar a l’estudiant un coneixement sòlid, sistemàtic i crític de les principals institucions del dret mercantil relacionades amb els contractes mercantils, els títols-valors i el dret concursal. Es pretén que l’alumnat sigui capaç de comprendre el fonament jurídic i econòmic d’aquestes figures, identificar-ne les funcions dins l’activitat empresarial i aplicar-les amb rigor a situacions pràctiques reals o simulades.
Així mateix, es vol fomentar la capacitat d’anàlisi i resolució de problemes jurídics complexos, mitjançant l’estudi de casos, la interpretació de textos legals i jurisprudencials, i l’elaboració d’arguments jurídics ben fonamentats. L’assignatura també promou el desenvolupament d’habilitats transversals com el pensament crític, la comunicació jurídica oral i escrita, i el treball col·laboratiu.
En definitiva, es busca que l’estudiant adquireixi les competències necessàries per afrontar amb solvència els reptes professionals relacionats amb la contractació mercantil, la creació i circulació de títols-valors i la gestió de situacions d’insolvència empresarial, tant des de la perspectiva de l’assessorament jurídic com de la pràctica forense.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 22 | 0,88 | 1, 4, 8, 10, 12, 13 |
Seminaris | 22 | 0,88 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi o treball fora de l'aula | 60 | 2,4 | 2, 6, 9, 10, 11 |
Preparació dels seminaris | 36 | 1,44 | 3, 4, 6, 8, 9, 12, 13 |
Activitats formatives
El procés d’aprenentatge de l’alumnat s’estructura a través de tres tipus d’activitats:
1. Activitats dirigides
Seran de dos tipus i es desenvoluparan a l’aula:
a) Classes teòriques, que consistiran en l’exposició del temari per part del professorat.
b) Seminaris: aquelles que es duen a terme a l'aula amb un protagonisme compartit del professorat i de l’alumnat.
A Dret, es faran tres activitats avaluables (dos casos pràctics i un comentari o anàlisis de sentències). Dos d’aquestes tres activitats tindran un valor de 1,5 punts i la tercera tindrá un valor de 2 punts. La suma de totes elles computarà un 50% de la nota final-. L'assistencia als seminaris és obligatòria. Les dates de les activitats d’avaluació es faran públiques al començament del semestre a través de l’Espai Docent del Campus Virtual.
A ADE + Dret, a l'avaluació continuada és la suma de la nota de les activitats setmanals. Els seminaris setmanals computaran un 20% de la nota final. El Treball Fora de l'Aula computarà un 30% de la nota final. L'altre 50% serà la nota de l'examen. L'assistència és obligatòria
2. Activitats supervisades
Consistiran en el seguiment de l’assignatura i resolució de dubtes, mitjançant les tutories, individuals o grupals.
3. Activitats autònomes
Les activitats autònomes són totes aquelles en les quals l’alumnat organitza el seu temps i esforç de forma autònoma, ja sigui individualment o en grup, com la recerca i l’estudi de bibliografia, l’elaboració d’esquemes o resums, etc. En el marc d’aquesta assignatura la part essencial de les activitats autònomeses vincula al seguiment de les activitats dirigides i a lapreparació de l’examen final teòric.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul. Igualment, es reserven 5 hores per a l’avaluació
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Evaluación continuada | 50% | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12 |
Examen final | 50% | 5 | 0,2 | 1, 4, 6, 8, 9, 10, 12, 13 |
Transparència en l'ús de la IA
Per a aquesta assignatura es permet l'ús de tecnologies d'intel·ligència artificial (IA) en tasques de suport exclusivament com ara la cerca d'informació, la correcció de textos, les traduccions o l'organització de la informació. L'estudiant haurà d'identificar clarament l'ús que ha fet de la IA, compartir amb el professorat les interaccions mantingudes amb les eines d'IA i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La manca de transparència en l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà una falta d’honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l’activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
Avaluació continuada
Dret: l'assistència als seminaris és obligatòria. Es faran tres activitats avaluables (dos casos pràctics i un comentari o anàlisis de sentències). Dos d’aquestes tres activitats tindran un valor de 1,5 punts i la tercera tindrá un valor de 2 punts. La suma de totes elles computarà un 50% de la nota final-. L'altre 50% serà la nota de l'examen
ADE + Dret: l'avaluació continuada és la suma de la nota de les activitats setmanals. Els seminaris setmanals computaran un 20% de la nota final. El Treball Fora de l'Aula computarà un 30% de la nota final. L'altre 50% serà la nota de l'examen
Per aprovar la assignatura s'ha d'obtenir un 5 fent la mitjana entre les activitats avaluables i l'examen final (o el de reavaluació) i haver obtingut un mínim de 3,5 punts de mitja a les activitats avaluablesi un mínim de 5 a l’examen final.
Per poder presentar-se a la reavaluació cal haver obtingut al menys un 3,5 a la mitjana de l'assignatura
SEMINARIS I ACTIVITATS AVALUABLES
L'avaluació continuada es divideix en dues parts, els seminaris i les activitats avaluables
La nota de l'avaluació continuada s'obté amb la suma dels resultats de les activitats avaluables
Això no obstant, l'assistència als seminaris és obligatòria i formarà part de l'avaluació contínua, modulant la nota obtinguda a les activitats avaluables.
L'assistència afectarà en l'avaluació continuada de la manera següent:
• TRAM I. Assistència al 80% o més dels seminaris, es manté la nota obtinguda a les activitats avaluables.
• TRAM II. Assistència entre el 50% i el 79% dels seminaris modularà la nota de l'avaluació continuada, sent aquesta com a màxim d'un 5 sobre 10, és a dir, si la nota de l'avaluació continuada fos superior a un 5 sobre 10, aquesta quedaria reduïda a un 5 i si fos inferior a 5 es mantindria la nota obtinguda.
• TRAM III. Assistència inferior al 49% dels seminaris, tindria suspeses l'avaluació continuada i l'assignatura.
Només s'admetran justificacions d'inassistència admeses relacionades amb Problema de salut, hospitalització o repòs mèdic (amb justificació oficial). Defunció de familiar fins a segon grau. Accidents o força major. Esportista d´elit amb competició oficial i altres causes excepcionals assimilables. A l'inici del curs, es comunicarà a través del campus virtual la data d'activitats avaluables i ajustarà els percentatges de les assistències a seminaris en funció dels percentatges descrits aquí i el nombre de seminaris previstos, determinant així el nombre de seminaris per a cada tram dels anteriors."
AVALUACIÓ ÚNICA
Les persones que optin pel sistema d'avaluació única seràn examinades tenint en compte els següents ítems:
Un 50% de la nota (5 punts sobre 10) será l'obtinguda en un exàmen test.
Per poder fer mitjana cal aprobar l’examen test (obtenir al menys un 5 sobre 10)
L’altre 50% de la nota (5 punts sobre 10) s’obtindrà amb la realització de dos activitats diferents que tinguin un contingut equivalent al que s’ha fet en els seminaris. Aquestes consistiran en la resolució d’un cas pràctic (tindrà un valor de 3 punts) i comentari o anàlisis d’una o mes sentencies (2 punts).
Per a la realització de les proves corresponent a lesactivitats podrà consultar-se la legislación pertinent en format paper, però no podrà accedir-se a recursos informàtics, nia apunts ni materials. Només es podrà utilitzar legislació, i sempre que no estigui complementada amb altre informació.
La realització de les proves corresponents a les activitats es realitzarà de manera presencial coincidint amb el dia fixat per la realització de l’examen test
S'aplicarà el mateix sistema de recuperació que per l'avaluació continuada
S’aplicarà el mateix criteri de no avaluable que per l’avaluació continuada
BIBLIOGRAFIA BÁSICA
Broseta Pont, Manuel - Martínez Sanz, Fernando., Manual de derecho mercantil, vol. II, última edició, Madrid, Tecnos.
Jiménez Sánchez, Guillermo - Díaz Moreno, Alberto (dirs.), Derecho mercantil II, última edició, Barcelona-Madrid-São Paulo, Marcial Pons
Menéndez, Aurelio - Rojo, Angel (dirs.), Lecciones de derecho mercantil, vol. II, última edició, Cizur Menor, Thomson Reuters Civitas (Accessible a la biblioteca digital UAB).
Pulgar, Juana (Dir.), Manual de Derecho concursal. 4ª ed., La Ley, 2022.
Sánchez Calero, Fernando, Instituciones de derecho mercantil, vol. II, 2015, Cizur Menor, Thomson Reuters Aranzadi (Accessible a la biblioteca digital UAB).
Vicent Chulià, Francisco.: Introducción al Derecho mercantil, última edició, Valencia, Tirant lo Blanc (Accessible a la biblioteca digital UAB)
No s'utilitza cap programari especial
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM30) Seminaris (30 estudiants per grup) | 11 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM30) Seminaris (30 estudiants per grup) | 12 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM30) Seminaris (30 estudiants per grup) | 13 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM30) Seminaris (30 estudiants per grup) | 21 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM30) Seminaris (30 estudiants per grup) | 22 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM30) Seminaris (30 estudiants per grup) | 23 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM30) Seminaris (30 estudiants per grup) | 511 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(SEM30) Seminaris (30 estudiants per grup) | 512 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(SEM30) Seminaris (30 estudiants per grup) | 513 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(SEM30) Seminaris (30 estudiants per grup) | 701 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM30) Seminaris (30 estudiants per grup) | 702 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 51 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 70 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |