Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Educació Primària | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits.
Bloc d'introducció:
Bloc de medi social i cultural:
Bloc de medi natural i tecnològic:
Bloc comú de disseny didàctic interdisciplinar:
Bloc d’aplicació:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
(gran grup) Exposicions del professorat dels continguts i qüestions bàsiques del temari. Es realitza amb tot el grup classe i permet l'exposició dels principals continguts a través d'una participació oberta i activa per part dels estudiants. | 43 | 1,72 | 1, 11 |
(gran grup) Treball de camp - sortida al medi | 15 | 0,6 | |
(petit grup= Espai de treball en grup reduït tutoritzat pel professorat per analitzar o elaborar materials curriculars, lestudi i/o resolució de casos, activitats de camp i/o laboratori, per aprofundir en les temàtiques proposades. | 25 | 1 | |
Tipus: Supervisades | |||
Revisió i avaluació dels treballs realitzats (informes, estudis de cas, pòsters, exposicions, pràctiques de laboratori, treballs de camp...) | 42 | 1,68 | |
Tipus: Autònomes | |||
Anàlisi de lectures i propostes d'innovació didàctiva, realització d'informes, disseny d'activitats, anàlisi i resolució de casos. | 125 | 5 |
Aquesta assignatura s'ha planificat tenint en compte que hi haurà:
- Exposicions per part del professorat dels continguts i qüestions bàsiques del temari
- Debats i discussions en grups reduïts per part de l'alumnat per analitzar i elaborar informes d'avaluació, estudi i/o resolució de casos
- Aprenentatge cooperatiu per part de l'alumnat per aprofundir en els continguts i temàriques treballades durant les exposicions magistrals.
- Utilització d'eines digitals per a la realització de les diferents activitats que es realitzin a les classes magistrals, seminaris i pràctiques de laboratori
- Una sortida a Empúries de dos dies de durada, pels grups 21 i 31 els dies 7 i 8 d'abril de 2026, i pels grups 41 i 71 el dia 12 i 13 d'abril de 2026. L'assistència a la sortida és obligatòria, i si per causa justificada (laboral o salut) l'alumnat no pugui assistir, hi haurà un treball alternatiu.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació individual dels coneixements adquirits (inclou prova escrita de síntesi o examen. Bloc 1, individual) | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Presentació de l'anàlisi fet sobre el treball de camp, les sortides i la interdisciplinarietat (Bloc 3, grupal)) | 25% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Realització dels informes pertinents a cadascun dels continguts a treballar (Bloc 2, grupal) | 25% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Avaluació continua:
L'avaluació continua de l'assignatura inclou:
Per poder aprovar l'assignatura amb modalitat d’avaluació continuada cal:
Es considerarà que una persona suspèn automàticament l’assignatura sense cap tipus de recuperació si:
- Incorre en algun tipus de pràctica fraudulenta: copiar deliberadament en qualsevol examen, falsificar un document o fer-se passar per una altra persona, ús de tecnologies vestibles (ulleres, auriculars, etc.) que faciliti la resolució de tasques d’avaluació, etc.
- Incomplir deliberadament les normes de seguretat del laboratori, posant en perill la integritat física personal o aliena.
- Incomplir deliberadament les normes de seguretat i de convivència durant qualsevol de les sortides o seminaris.
Avaluació única
L'avaluació única de l'assignatura inclou:
Totes les proves d’avaluació única es faran presencialment el 12/05/2026, coincidint amb l’examen que farà l’alumnat d’avaluació continua del bloc comú interdisciplinar.
Les condicions per aprovar o suspendre l’assignatura en format avaluació única són les mateixes que les d’avaluació continuada, i els mecanismes de recuperació dels diferents blocs també, essent en la mateixa data (2/06/2026).
Prova de síntesis:
En cas de l’alumnat que es presenti en segona convocatòria o més, que en cursos anteriors hagi entregat i aprovat les tasques AC2 i AC3, podrà presentar-se a una única prova de síntesis que consisteix en un únic examen queinclogui continguts de tot el curs. La data de la prova de síntesis serà el dia 12/05/2026.
Ús de la IA en les tasques al llarg del curs:
En aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) com a art integrant del desenvolupament del treball, sempre que el resultat final reflecteixi una contribució significativa de l'estudiant en l'anàlisi i la reflexió personal. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització en la nota de l'activitat en forma de zero, o sancions majors en casos de gravetat, que poden incloure suspendre l’assignatura.
Bale, J. (1989). Didáctica de la geografía en la escuela primaria, Madrid: MEC/Morata.
Batllori, R. (1995). Percepció i representació de l’espai. Una didàctica de l’espai. Guix, 208: 5-11.
Benejam, P. (1997). Las finalidades de la educación social. Benejam, P. y Pagès, J. (coord.) (1997). Enseñar y aprender Ciencias Sociales, Geografía e Historia. Barcelona, ICE / Universidad de Barcelona / Horsori, 33-51.
Benlloch, M. et al. (2005) Curs per a l’actualització de l’ensenyament/aprenentatge de les ciències naturals. Barcelona: Departament d’educació
Canals, R. (2009). La evaluación de la competencia social y ciudadana. Aula de Innovación Educativa, 187: 16-21.
Canals, R. González, N. (2012). L'estudi del medi a l'Educació Primària. Una proposta per afavorir la mirada interdisciplinaria. Perspectiva Escolar, 366: 7-12.
Català, M. et al (2002) Las ciencias en la escuela. Teorías y prácticas. Barcelona: Graó
Council Of Europe. (2018). Reference framework of competences for democratic culture. Volume 1. Context, concepts and model. Council of Europe. Council of Europe: Strasbourg
Cooper, H. (2002). Didáctica de la historia en la educación infantil y primaria. Madrid: Morata.
Driver, R. I alt (1989) Ideas científicas de la infancia y la adolescencia. Madrid. Morata.
Fien, J. (1993). Geografía, sociedad y vida cotidiana. Documents d’Anàlisi Geogràfica, 21: 73-90.
Izquierdo, M.; Aliberas, J. (2004) Pensar, actuar i parlar a la classe de ciències. Bellaterra: Servei de Publicacions UAB
Jorba, J.; Sanmartí, N. (1994) Enseñar, aprender y evaluar: un proceso deregulación continua. Madrid: Centro de Investigación y Documentación Educativa
Novak, J.D. i Gowing, D.B. (1988) Aprendiendo a aprender. Barcelona. Martínez Roca.
Pagès, J. (2009). Competència social y ciudadana. Aula de Innovación Educativa, 187. Pàg. 7-11. 12-15.
Pujol, R.M. (2001). Les ciències, més que mai, poden ser una eina per formar ciutadans i ciutadanes. Perspectiva escolar, 257, 2-8.
Pujol, R.M. (2003) Didáctica de les Ciencias en la educación primaria. Madrid: Síntesis
Sanmartí, N. (2007) 10 ideas clave. Evaluar para aprender. Barcelona: Graó
Santisteban, A. (2009). Cómo trabajar en clase la competencia social y ciudadana. Aula de Innovación Educativa, 187.
Santisteban, A. ; Pagès, J. (2006). La enseñanza de la historia en la educación primaria. Casas, M. - Tomàs, C. (coord.) Educación Primaria. Orientaciones y Recursos, pàg. 468/129-468/160. Barcelona: Wolters Kluwer Educación.
cap programari
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 211 | Català | anual | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 212 | Català | anual | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 311 | Català | anual | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 312 | Català | anual | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 411 | Català | anual | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 412 | Català | anual | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 711 | Anglès | anual | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 712 | Anglès | anual | tarda |
(SEM) Seminaris | 211 | Català | anual | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 212 | Català | anual | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 311 | Català | anual | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 312 | Català | anual | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 411 | Català | anual | tarda |
(SEM) Seminaris | 412 | Català | anual | tarda |
(SEM) Seminaris | 711 | Anglès | anual | tarda |
(SEM) Seminaris | 712 | Anglès | anual | tarda |
(TE) Teoria | 21 | Català | anual | matí-mixt |
(TE) Teoria | 31 | Català | anual | matí-mixt |
(TE) Teoria | 41 | Català | anual | tarda |
(TE) Teoria | 71 | Anglès | anual | tarda |