Titulación | Tipo | Curso |
---|---|---|
Prevención y Seguridad Integral | OB | 1 |
Puede consultar esta información al final del documento.
Esta asignatura no tiene pre-requisitos
Introducción a la *safety (extinción, prevención de incendios y salvamentos)
Tema 1
El modelo de seguridad pública en Cataluña
Tema 2
Teoría y terminología básica incendios
Tema 3
Incendios estructurales (incendios urbanos e industriales)
Tema 4
Incendios forestales
Tema 5
Accidentes en el transporte y la movilidad
Tema 6
Riesgos Tecnológicos / infraestructuras críticas
Tema7
Salvamentos y rescates
Organización mando operativo.
Tema 1
Sistemas de mando.
Tema 2
Sistemas de planificación.
Tema 3
Sales de mando y control.
Tema 4
Sistema de toma de decisiones.
Título | Horas | ECTS | Resultados de aprendizaje |
---|---|---|---|
Tipo: Dirigidas | |||
Clases | 40 | 1,6 | |
Evaluación | 4 | 0,16 | |
Tipo: Supervisadas | |||
Proyecto | 12 | 0,48 | |
Tipo: Autónomas | |||
Estudio Individual | 94 | 3,76 |
La metodología que se utilizará se basará en las metodologías de clases magistrales junto con el análisis de diferentes casos prácticos.
Nota: se reservarán 15 minutos de una clase dentro del calendario establecido por el centro o por la titulación para que el alumnado rellene las encuestas de evaluación de la actuación del profesorado y de evaluación de la asignatura o módulo.
Título | Peso | Horas | ECTS | Resultados de aprendizaje |
---|---|---|---|---|
Evaluación práctica | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 5, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 |
Pruebas teórica/s | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 6, 5, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 |
El sistema d’avaluació d’aquesta assignatura s’estructura en dos apartats clarament diferenciats:
1. Part pràctica:
L´ alumnat realitzarà les diferents pràctiques que plantejarà el professorat a l'aula.
Aquesta part pràctica tindrà un valor de 5 punts de la nota final de l'assignatura.
La nota mitjana d'aquestes pràctiques es sumarà a la mitjana obtinguda de les proves teòriques individuals sempre que aquestes hagin estat superades en les condicions que s’especifiquen a l’apartat següent*.
2. Proves teòriques individuals
Examen escrit:
L´ alumnat ha de superar les proves teòriques que estableixi el professorat. El valor de les mateixes serà de 5 punts, respecte de la nota final de l’assignatura.
*L’alumne que obtingui, com a mínim, un 3,5 sobre 10 del conjunt de les proves teòriques se li podrà sumar la nota que hagi obtingut de la part pràctica.
Per superar l’assignatura serà necessari arribar, i de conformitat amb les condicions anteriors, a un 5 sobre 10.
L’alumnat que arribi aquesta nota es podrà presentar a l’examen de recuperació sempre i quan compleixi els requisits establerts en el punt següent.
3. Examen Recuperació.
Les persones que no superin l’avaluació continuada tindran dret a recuperació en el dia marcat oficialment per l'Escola, sempre i quan aquest alumnat hagi estat prèviament avaluat en un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total.
Aquest examen consistirà en una prova d’avaluació on s’avaluarà el conjunt dels continguts de l’assignatura.
Per aprovar aquest examen serà necessari obtenir un 5.
La superació de l’examen de recuperació implicarà obtenir un 5 a l’expedient de l’alumne.
S'ha de tenir en compte quei si l'alumne no ha estat avaluat d'aquest conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total serà avaluat amb una nota de "No presentat".
4. Revisió:
Al moment de realització de cada activitat avaluativa, el Professorat s'informarà a l'Alumnat dels mecanismes de revisió de les Qualificacions.
5. Avaluació única:
Els estudiants que optin per l'avaluació única faran una prova de síntesi final de tot el contingut de l'assignatura, tant teòric com pràctic. La data per a aquesta prova serà la mateixa programada a l'horari per a l'últim examen d'avaluació continuada. L'alumnat que es vulgui acollir a l'avaluació única ho haurà de sol·licitar dins del termini oficial establert per fer-ho. En cas que no ho fes, perdrà l'oportunitat d'avaluació única. S'aplica el mateix sistema de recuperació que per a l'avaluació continuada.
6. Avaluació de lalumnat en segona convocatòria o més:
L'alumnat que repeteixi l'assignatura haurà de realitzar les proves i els exàmens programats i lliurar les pràctiques de l'assignatura en les dates indicades a l'aula o bé aula Moodle, segons el cas.
7. Canvi de data d'una prova o examen:
L'alumnat que necessiti canviar una data d'avaluació ha de presentar la petició emplenant el document que es troba a l'espai Moodle de Tutorització EPSI. Un cop emplenat el document s'ha d'enviar al professorat de l'assignatura ia la coordinació del Grau.
8. Ús de la IA
En aquesta assignatura, es permet utilitzar tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) com a part integrant del desenvolupament del treball. Lalumnat ha didentificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de lactivitat. La no transparència de l'ús de la IA podrà ser considerada com una irregularitat acadèmica i pot comportar una penalització a la nota de l'activitat, o l'aplicació de les conseqüències previstes a l'apartat següent "Altres consideracions".
9. Altres consideracions:
En cas que l'estudiant faci qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb aquest acte d'avaluació 0, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats als actes davaluació duna mateixa assignatura, la qualificació final daquesta assignatura serà 0. Així mateix, si hi ha la sospita de plagi, inclòs el tecnològic, el professorat podrà verificar el contingut de la prova mitjançant la realització de proves orals, o un altre tipus de proves, per verificar l'originalitat i l'autoria del treball. Si concorren circumstàncies sobrevingudes que impedeixin el desenvolupament normal de lassignatura, el professorat podrà modificar tant la metodologia com lavaluació de lassignatura.
El profesor responsable de la asignatura pondrá a disposición de los alumnos, a través del Aula Moodle, unos materiales docentes para preparar los diversos temas de la asignatura. Es conveniente, además, consultar la siguiente bibliografía de la asignatura (citada a continuación siguiendo el estilo APA 6th Edition):
Enlaces recomendados:
Observatorio Mujer y Seguridad: https://www.mujeryseguridad.es/
Banco Mundial (2022), Necesitamos más niñas y mujeres en la ciencia. ¿Cuáles son las tres formas en que podemos apoyarlas?, disponible en https://blogs.worldbank.org/es/education/necesitamos-mas-ninas-y-mujeres-en-la-ciencia-cuales-son-las-tres-formas-en-que-podemos
Se espera que las y los estudiantes tengan los conocimientos básicos sobre el uso de los programas informáticos más comunes para la búsqueda de información en internet, y para la elaboración y edición de textos, cuadros y gráficos.
La información proporcionada es provisional hasta el 30 de noviembre de 2025. A partir de esta fecha, podrá consultar el idioma de cada grupo a través de este enlace. Para acceder a la información, será necesario introducir el CÓDIGO de la asignatura
Nombre | Grupo | Idioma | Semestre | Turno |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoría | 1 | Catalán | primer cuatrimestre | tarde |
(TE) Teoría | 2 | Catalán | primer cuatrimestre | tarde |