Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Logopèdia | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana poder llegir treballs en anglès sobre temes relacionats amb els continguts de l’assignatura.
L’assignatura de Lingüística té per objectiu general introduir l'estudiant del grau en Logopèdia en l’estudi científic del llenguatge. L’objectiu més específic és oferir les eines teòriques i conceptuals bàsiques de l’anàlisi lingüística per tal que l'estudiant pugui, més endavant, cursar amb garanties les assignatures més especialitzades en què s’aprofundeix en els aspectes específics que caracteritzen la conducta lingüística dels parlants que pateixen alguna patologia associada al llenguatge.
|
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Comentari del treball pr?ctic | 12 | 0,48 | |
Sessions te?riques | 40,5 | 1,62 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i resoluci? de problemes | 43,5 | 1,74 | |
Tipus: Autònomes | |||
Cerca d'informació i estudi | 50 | 2 |
La metodologia de l'assignatura combina classes teòriques i pràctiques, i se centra en l'aprenentatge basat en dades i en la resolució de problemes o anàlisi de casos. |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Ev1 Prova escrita | 35% | 2 | 0,08 | KM11, SM07, SM08 |
Ev2 Prova escrita | 35% | 2 | 0,08 | KM11, SM07, SM08 |
Ev3 Pràctiques | 30% | 0 | 0 | CM07, SM07, SM08 |
AVALUACIÓ CONTINUADA
La qualificació final de l’assignatura s’obté a partir de tres evidències d’aprenentatge:
1.- Ev1 (primer període d’avaluació) - Prova escrita individual presencial sobre la meitat del temari i amb un pes del 35 % de la nota total.
2.- Ev2 (segon període d’avaluació) - Prova escrita individual presencial sobre la meitat del temari i amb un pes del 35 % de la nota total.
3.- Ev3 - Pràctiques presencials: en les sessions establertes a tal efecte (consulteu els horaris), els alumnes hauran de resoldre individualment o en grup exercicis pràctics escrits presencials. La mitjana aritmètica de les pràctiques representarà el 30 % de la nota final. És obligatori realitzar aquests exercicis pràctics per poder superar l'assignatura.
Els únics elements considerats en l’avaluació de l’assignatura són els resultats obtinguts en les tres evidències d’aprenentatge. Les evidències no lliurades tenen una puntuació de zero i les lliurades es consideren aprovades si tenen una qualificació igual o superior a 4,9. En el moment de realitzar cada activitat d’avaluació s’informarà sobre el procediment i la data de revisió de les qualificacions.
Tipus de Retorn
|
EV i TIPUS
|
SETMANA
|
Escrit
|
||
Eina digital
|
Ev1 i Ev2 | 10 i 21 |
A l’aula
|
Ev3 | 7-8, 11-12, 14-15 |
Tutoria
|
AVALUACIÓ ÚNICA
La qualificació final de l’assignatura s’obté a partir de tres evidències d’aprenentatge que es realitzaran el mateix dia i lloc que la prova del segon període d'avaluació:
1.- Ev1 - Prova escrita individual presencial sobre la meitat del temari aproximadament i amb un pes del 35 % de la nota total (1,5 hores).
2.- Ev2 - Prova escrita individual presencial sobre la meitat del temari aproximadament i amb un pes del 35 % de la nota total (1,5 hores).
3.- Ev3 - Exercicis pràctics presencials: l'estudiant haurà de resoldre individualment exercicis pràctics escrits presencials. La mitjana aritmètica de les pràctiques representarà el 30 % de la nota final (3 hores).
Els únics elements considerats en l’avaluació de l’assignatura són els resultats obtinguts en les tres evidències d’aprenentatge. Les evidències no lliurades tenen una puntuació de zero i les lliurades es consideren aprovades si tenen una qualificació igual o superior a 4,9.
Per superar l’assignatura cal assolir una puntuació igual o superior a 4,9 en la mitjana ponderada de les puntuacions obtingudes.Per al còmput d’aquesta mitjanaés imprescindible haver realitzat un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total.
"L’AVALUACIÓ UNICA ES SOL·LICITA TELEMÀTICAMENT (E-FORMULARI) EN EL PERÍODE ESPECIFIC (més informació al web de la Facultat)"
Procediment de recuperació
El procediment de recuperació és el mateix tant en l'avaluació continuada com en l'avaluació única. Per a poder realitzar la recuperació cal haver lliurat un conjunt d’evidències el pes de les quals equivalgui a un mínim de les 2/3 parts de la qualificació final de l'assignatura. La recuperació consistirà en una prova escrita individual i presencial sobre tot el temari de l'assignatura. Aquesta prova serà l’únic element considerat per a la recuperació de l’assignatura. La nota de l'examen de recuperació serà la qualificació final de l'assignatura. Per superar l’assignatura a través del procediment de recuperació cal assolir una puntuació igual o superior a 4,9 en l'examen de recuperació.
No avaluable
Els estudiants que lliurin evidències d’aprenentatge amb un pes igual o superior a 4 punts (40 % de la qualificació final) no podran constar a les actes com a “No avaluable”.
Estudiants de segona matrícula o posteriors
No es preveu que els estudiants de segona matrícula o posteriors s'avaluïn mitjançant una única prova de síntesi no recuperable. S'avaluarà aquests estudiants seguint els criteris descrits en aquesta guia docent.
Plagi, irregularitats i ús d'intel·ligència artificial
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
“Segons l’Art 116, punt 10 Normativa UAB, en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d’identitat o falsificació de signatura en la llista d’assistència presencial i/o altres conductes acadèmiques deshonestes...) que pugui conduir a una variació significativa dela qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura/mòdul, la qualificació final serà 0. El responsable d’assignatura/mòdul comunicarà a la coordinació de titulació qualsevol acció que s’hagi fet en aquest sentit.” (Pautes d’avaluació de les titulacionsde la Facultat de Psicologia 2021-22. Aprovat en Comissió Acadèmica el 19 d’abril de 2021. https://www.uab.cat/doc/DOC_Pautes_Avaluacio_FP_2020).
«No es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) en cap deles fases d’elaboració del treball. La inclusió de fragments generats amb IA serà considerada una falta d'honestedat acadèmica i comporta una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos greus».
Traducció dels exàmens
"EL LLIURAMENT DE LA TRADUCCIÓ DE LES PROVES D’AVALUACIÓ PRESENCIALS ES REALITZARÀ SI ES COMPLEIXEN ELS REQUERIMENTS ESTABLERTS EN L’ARTICLE 263 I ES REALITZA LA SEVA SOL·LICITUD LA SETMANA 4 TELEMÀTICAMENT (E-FORMULARI) (més informació al web de la Facultat)."
Les pautes d'avaluació de les titulacions de la Facultat de Psicologia es poden consultar a: https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
BIBLIOGRAFIA FONAMENTAL
Chomsky, N. i Gallego, A.J. (2020). La facultad humana del lenguaje: un objeto biológico, una ventana hacia la mente y un puente entre disciplinas. Revista Española de Lingüística, 50(1), 7-34. http://dx.doi.org/10.31810/RSEL.50.1.1
BIBLIOGRAFIA COMPLEMENTÀRIA
Els treballs que s’esmenten a continuació són obres de consulta que permeten aclarir conceptes i aprofundir en els temes tractats en el programa. Durant el curs es proporcionaran bibliografies més detallades per a cada tema.
Balari, S. i Gavarró, A. (2007). Bases biològiques del llenguatge. Publicacions de la UAB.
Berwick, R.C. i Chomsky, N. (2016). Why only us? The MIT Press. [Traducció castellana 2016: ¿Por qué solo nosotros? Evolución y lenguaje. Editorial Kairós.]
Bonet, E. (1998). Fonologia catalana. Ariel Lingüística.
Bosque, I. i J. Gutiérrez-Rexach (2009). Fundamentos de sintaxis formal. Ediciones Akal.
Gallego, A.J. (2022). Manual de sintaxis minimista. Akal.
Guasti, M.T. (2017, 2a ed.). Language acquisition. The growth of grammar. The MIT Press.
Fitch, T. (2010). The evolution of language. The Cambridge University Press.
Fromkin, V. (2000). Linguistics. An introduction to linguistic theory. Blackwell.
Roberts, I. (2023). Beginning Syntax. Cambridge University Press.
Uriagereka, J. (1998). Rhyme and Reason: An Introduction to Minimalist Syntax. The MIT Press. [Traducció castellana 2005: Pies y cabeza. Una introducción a la sintaxis minimalista. A. Machado Libros]
No aplicable
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 11 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 12 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |