Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Educació social | OT | 3 |
Educació social | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L'assignatura no té requisits previs de formació, encara que seria interessant tenir coneixements de les següents assignatures:
Els objectius d’aquesta assignatura són:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Estudis de casos, aprofundiment en temes específics, debats i grups de discussió. | 10 | 0,4 | 2, 4, 5, 6, 7, 8, 16, 17 |
Exposicions per part del professorat de qüestions bàsiques i complementàries, exposició i debat dels treballs elaborats pels alumnes, creació de coneixement compartit. | 35 | 1,4 | 2, 4, 5, 6, 7, 8, 16, 17 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories individuals i grupals. | 30 | 1,2 | 5, 7 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura de textos, cerca i anàlisis de informació, elaboració de treballs, resolució de casos, activitats d'avaluació. | 75 | 3 | 2, 4, 5, 6, 7, 8, 16, 17 |
La metodologia serà participativa. L'estudiant és el/la protagonista principal del procés de ensenyament-aprenentatge. Les classes magistrals es complementaran amb estudis de casos, discussions i exercicis a l'aula.
L'assignatura es divideix en dos blocs connectats entre si. Un primer bloc dedicat a temàtiques específiques d'educació social en salut, contextualització i problemàtiques socials prioritzades. El segon bloc està centrat en temes relacionats amb salut mental.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen (bloc II) | 30 | 0 | 0 | 2, 4, 5, 6, 7, 16 |
Treball escrit individual (bloc I) | 20 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 16, 17 |
Treball escrit individual (bloc II) | 20 | 0 | 0 | 2, 3, 5, 6, 7, 8, 10, 12, 14, 18 |
Treball grupal (bloc I) | 30 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
El curs tindrà una avaluació continuada a partir d'activitats avaluades de tipus individual i grupal. Cada bloc del curs té avaluacions específiques que, en conjunt, sumen el 100% de la qualificació final de l'assignatura.
El temps dedicat a les activitats avaluatives i el temps de treball autònom són sumatius, atès que moltes de les activitats formatives que seran proposades a l'alumnat com a treball autònom, formaran part de l'avaluació de l'estudiant.
Aquesta assignatura té l'opció d'avaluació única.
S’assignarà la qualificació No avaluable a aquelles persones que no lliurin les quatre evidències previstes per a la valoració de la matèria que són:
- Part I - Intervenció socioeducativa en salut: Treball grupal (30%) i Treball individual (20%)
- Part II – Salut, patologies i circuit d’atenció: Examen (30%) i Treball individual (20%)
És a dir, és obligatori presentar i aprovar amb una qualificació mínima de 5 cadascuna de les evidències per poder ser avaluades i superar l’assignatura.
|
Avaluació continua |
Avaluació única |
Recuperació |
|||
Part I: Intervenció socioeducativa en salut (Sara Carbonell) |
Treball grupal (30%) |
20 d’abril (lliurament) |
Prova individual (30%) |
15 de juny |
Igual per a tots tipus d’avaluació: s’avaluen de les parts suspeses |
29 de juny |
Treball individual (20%) |
27 d’abril (lliurament) |
Treball individual (20%) |
||||
Part II: Salut, patologies i circuit d’atenció |
Examen (30%) |
15 de juny |
Examen (30%) |
|||
Treball individual (20%) |
1 de juny (lliurament) |
Treball individual (20%) |
El contingut i format de cada avaluació serà informat durant l'inici de cada bloc de l'assignatura.
En cas de no superar l'assignatura en la convocatòria oficial es realitzarà un examen de recuperació al final del curs. El plagi o còpia d'alguna de les activitats avaluatives és motiu de suspens de l'assignatura, igual que l’ús fraudulent d’eines d’IA generativa. En aquest sentit, l’ús de tecnologies d’Intel·ligència Artificial (IA) queda restringit exclusivament a tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos o traduccions d’altres idiomes. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
La devolució de les qualificacions dels treballs i de la prova escrita (examen) serà com a màxim entre 15 i 20 dies després del lliurament.
En aquesta assignatura no s’admet Prova de Síntesi per estudiants amb segona matrícula.
Competència comunicativa: Per aprovar aquesta assignatura, cal que l'estudiant mostri una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de la llengua o les llengües vehiculars que consten a la guia docent. En totes les activitats (individuals i en grup) es tindrà en compte, doncs, la correcció lingüística, la redacció i els aspectes formals de presentació. L’alumnat ha de ser capaç d'expressar-se amb fluïdesa i correcció i ha de mostrar un alt grau de comprensió dels textos acadèmics. Una activitat pot ser retornada (no avaluada) o suspesa si el professor/a considera que no compleix aquests requisits.
Esteban, M. L., Comelles, J. M., Díez Mintegui C. (2010). Antropología, género, salud y
atención. Barcelona: Bellaterra.
Soberania Sanitaria. (2019). Salud feminista. Soberanía de los cuerpos, poder y organización.
Buenos Aires: Tinta limón.
Enllaços
En cas de docència virtual i tutories s'utilitzarà Microsoft TEAMS
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 3 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |