Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Turisme | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits
L’objectiu principal d’aquesta assignatura és el d’explorar la naturalesa i característiques dels productes turístics, els serveis, les experiències, així com les tendències de mercat, les expectatives de la demanda, i els agents involucrats en el desenvolupament de productes turístics. Analitzarem la importància de les prioritats polítiques que emergeixen dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), i la rellevància de la innovació i tecnologia per desenvolupar productes turístics amb èxit i sostenibles que millorin la satisfacció del client i tinguin un futur sostenible a llarg termini.
El curs té els següents objectius d’aprenentatge:
Introducció a l’assignatura Productes Turístics
Tema 1: Naturalesa i característiques del producte turístic
Tema 2: Tipologia de productes turístics
Tema 3: La necessitat de conèixer (tendències del mercat i la demanda, oferta, agents involucrats (stakeholders), administracions públiques, associacions, etc.)
Tema 4: Prioritats transversals de la Unió Europea: Medi ambient i Igualtat de gènere, inclusió, diversitat i representativitat
Tema 5: Com aplicar els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de Nacions Unides al disseny de productes turístics?
Tema 6: Com s’estructuren els productes turístics i la seva posterior comercialització?
Tema 7: Innovació i creativitat aplicada al desenvolupament de productes turístics. L’ús de la tecnologia per crear nous productes turístics.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teoriques | 32 | 1,28 | 3, 7, 8, 10, 11 |
Resolucio de casos practics | 11 | 0,44 | 1, 2, 3, 7, 8, 10, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 2 | 0,08 | 6, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 60 | 2,4 | 1, 2, 3, 6, 7, 8, 10, 11, 14, 15, 18 |
Treballs | 40 | 1,6 | 2, 3, 6, 7, 8, 10, 11, 13, 14, 18 |
La metodologia de treball es basa en l’avaluació continua, combinant continguts teòrics, activitats pràctiques a classe, recerca i anàlisis, presentacions, i informes. L’assistència i participació a classe durant el semestre també serà avaluada. Així doncs, les classes seran en format seminari per promoure la participació activa dels estudiants. És important remarcar que el material teòric del curs és necessari per dur a termes les activitats d’avaluació. Nocions teòriques fonamentals i qüestions especifiques seran debatudes a classe i aplicades a casos pràctics.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitat 1 (individual): Fitxa tècnica i portfoli de producte | 20% | 1,5 | 0,06 | 1, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 13, 15, 16, 17 |
Activitats pràctiques a classe | 20% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Assitència i participació | 15% | 0,5 | 0,02 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Avaluació final semestre | 25% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 5, 7, 8, 9, 11, 13, 14, 15, 16, 17 |
Exercici 2 Presentació (grup): Productes turístics, oportunitats y reptes de futur | 20% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Avaluació continua
L’avaluació continua es composa per una avaluació (individual), dos activitats (individual i en grup), activitats pràctiques a classe, i l’assistència i participació a classe. Per aprovar l’avaluació continua, els estudiants han d’assolir un mínim de 3,5 sobre 10 en les activitats d’avaluació. Sinó, els estudiants hauran de fer l’avaluació final durant el període d’exàmens.
Avaluació única
L’avaluació única es composa de tres activitats individuals a entregar durant el semestre, i l’avaluació final durant el període d’exàmens.
Titol |
Pes |
Assessment 1: Tourist destination factsheet |
20% |
Assessment 2: Define the product portfolio of a destination |
20% |
Assessment 2: Opportunities and challenges in developing a product for a destination |
20% |
Avaluació final |
40% |
Avaluacions (avaluació final de semestre, avaluació final, i re-avaluació)
Les avaluacions inclouen el següent format en tres parts:
Aho, S. K. (2001). Towards a general theory of touristic experiences: modelling experience process in tourism. Tourism Review, 56 (3+4), 33-37.
Australia Council for the Arts (2018). International arts tourism. Connecting cultures. Australia Council for the Arts.
Benur, A. M., and Bramwell, B. (2015). Tourism product development and product diversification in destinations. Tourism Management 50, 213-224. DOI: https://doi.org/10.1016/j.tourman.2015.02.005
Buhalis, D., Darcy, S., and Ambrose, I. (Eds.). (2012). Best practice in accessible tourism: Inclusion, disability, ageing population and tourism. Channel View Publications.
Central Intelligence Agency (CIA): the world factbook: https://www.cia.gov/the-world-factbook/
Commonwealth of Australia (2015). Australia’s International Tourism Industry. Productivity Commission Research Paper. Commonwealth of Australia.
Darcy, S. (2006). Setting a research agenda for accessible tourism. CRC for Sustainable Tourism.
Darcy, S., Cameron, B., and Pegg, S. (2010). Accessible tourism and sustainability: a discussion and case study. Journal of Sustainable Tourism, 18 (4), 515-537. DOI: 10.1080/09669581003690668
Darcy, S., McKercher, B., and Schweinsberg, S. (2020). From tourism and disability to accessible tourism: a perspective article. Tourism Review, 75 (1), 140-144. DOI: 10.1108/TR-07-2019-0323
Datzira-Masip, J. (2006). Tourism product development: a way to create value. The case ofLa Vall de Lord. Paper presented at the XV International Leisure and Tourism Symposium. Doctoral Colloquium. Esade.
Datzira-Masip, J. (2006). Cultural heritage tourism - opportunities for product development: the Barcelona case. Tourism Review, 61, 1, 13-20. DOI: 10.1108/eb058466
du Cros, H., Bauer, T., Lo, C., and Rui, S. (2005). Cultural Heritage Assets in China as Sustainable Tourism Products: Case Studies of the Hutongs and the Huanghua Section of the Great Wall, Journal of Sustainable Tourism, 13:2, 171-194, DOI: 10.1080/09669580508668484
Dwyer, L., Edwards, D., Mistilis, N., Roman, C., Scott, N., and Cooper, C. (2008). Megatrends underpinning tourism to 2020: analysis of key drivers for change. CRC for Sustainable Tourism.
Faulkner, B. (2006). Rejuvenating a maturing tourist destination: the case of the Gold Coast. CRC for Sustainable Tourism.
Gillovic, B., and McIntosh, A. (2020). Accessibility and Inclusive Tourism Development: Current State and Future Agenda. Sustainability, 12(22). DOI: https://doi-org.are.uab.cat/10.3390/su12229722
Harriott, V. J. (2002). Marine tourism impacts and their management on the Great Barrier Reef. CRC Reef Research Centre Technical Report Nº 46. CRC Reef Research Centre: Townsville.
Jones, D. N., and Buckley, R. (2001). Birdwatching tourism in Australia. Wildlife tourism research report series Nº 10. CRC for Sustainable Tourism.
Konu, H. (2015). Developing a forest-based wellbeing tourism product together with customers – An ethnographic approach. Tourism Management, 49, 1-16. DOI: https://doi.org/10.1016/j.tourman.2015.02.006
Lamers, M., Steins, N. A., and Bets, L. (2024). Combining polar cruise tourism and science practices. Annals of Tourism Research, 107, 103794. https://doi.org/10.1016/j.annals.2024.103794
MacKay, K. J., and Campbell, M. (2004). An examination of residents’ support for hunting as a tourism product. Tourism Management, 25, 443-452. doi:10.1016/S0261-5177(03)00127-4
McKercher, B. (2015). Towards a taxonomy of tourism products. Tourism Management, 54, 106‐208. DOI: https://doi.org/10.1016/j.tourman.2015.11.008
Novelli, M. (2005). Niche tourism, contemporary issues, trends and cases. Oxford: Elsevier.
Read, M. (2013). Socio-economic and environmental cost–benefit analysis for tourism products — A prototype tool to make holidays more sustainable. Tourism Management Perspectives, 8, 114-125. DOI: https://doi.org/10.1016/j.tmp.2013.09.003
Ren, C., Jóhannesson, G. T., Ásgeirsson, M. H., Woodall, S., and Reigner, N. (2024). Rethinking connectivity in Arctic tourism development. Annals of Tourism Research, 105, 103705. https://doi.org/10.1016/j.annals.2023.103705
Saarinen, J. (Ed.). (2020). Tourism and sustainable development goals: research on sustainable tourism geographies. Routledge.
Schmitz, S., and Tsobgou, D. L. (2016). Developing tourism products and new partnerships through participatory action research in rural Cameroon. Geographical Research, 54(2), 143-152. DOI:10.1111/1745-5871.12174
Sgroi, F. (2021). Food products, gastronomy and religious tourism: The resilience of food landscapes. International Journal of Gastronomy and Food Science, 26. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijgfs.2021.100435
Shrestha, R. K., and L’Espoir Decosta, P. (2023). Developing dynamic capabilities for community collaboration and tourism product innovation in response to crisis: Nepal and COVID-19, Journal of Sustainable Tourism, 31:1, 168-186, DOI: 10.1080/09669582.2021.2023164
Sisto, R., Cappelletti, G. M., Bianchi, P., and Sica, E. (2021). Sustainable and accessible tourism in natural areas: a participatory approach. Current Issues in Tourism, 25, 1-18. DOI: 10.1080/13683500.2021.1920002
Tremblay, P. (2006). Desert Tourism Scoping Study, A report by Charles Darwin University, in conjunction with Curtin University for Desert Knowledge Cooperative Research Centre: Alice Springs.
United Nations Sustainable Development Goals: https://sdgs.un.org/goals
United Nations World Tourism Organisation (UNWTO): https://www.unwto.org/
United Nations World Tourism Organisation (UNWTO) and European Travel Commission (ETC) (2011). Handbook on Tourism Product Development. UNWTO: Madrid.
Vongvisitsin, T. B., Huang, W. J., and King, B. (2024). Urban community-based tourism development: A networked social capital model. Annals of Tourism Research, 106, 103759. https://doi.org/10.1016/j.annals.2024.103759
World Travel and Tourism Council (WTTC): https://wttc.org/
Xu, J. B. (2010). Perceptions of tourism products. Tourism Management, 31, 607-610. doi:10.1016/j.tourman.2009.06.011
No es requereix un programari específic per a aquesta assignatura.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |