Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Sociologia | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
És recomanable fer Gestió de Projectes d'Intervenció Social I abans d'aquesta assignatura.
Les assignatures de Gestió de Projectes d'Intervenció Social han estat dissenyades per tal d’introduir la dimensió professionalitzadora dins del grau de Sociologia i estan orientades a l’aprenentatge de les competències necessàries per a l'exercici professional dins del món de la intervenció social i la gestió de polítiques públiques, a través dels següents objectius:
Mentre que l'assignatura Gestió de Projectes d'Intervenció Social I ofereix una mirada integral al context en què es desenvolupa la intervenció social, Gestió de Projectes II aborda el tercer objectiu i es centra en l'aprenentatge de mètodes i tècniques per diagnosticar, dissenyar, gestionar i avaluar intervencions socials, considerant el paper dels actors polítics, tècnics i ciutadans en aquests processos.
BLOC I. EL DISSENY DE PROJECTES D'INTERVENCIÓ SOCIAL
1. Projecte d’intervenció social. Conceptes bàsics.
2. Diagnòstic: problemàtica, obtenció d'informació i anàlisi
3. Objectius i teoria del projecte
4. Planificació: programació, organització, recursos i finançament
5. Comunicació, implementació i seguiment
6. Avaluació
BLOC II. LA PERSPECTIVA PARTICIPATIVA EN LA INTERVENCIÓ SOCIAL
7. Fonaments de les metodologies participatives en intervenció social
8. Etapes d'un disseny participatiu, actors i nivells de treball.
9. Tècniques participatives
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Pràctiques a l'aula | 35 | 1,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Sessions expositives | 17 | 0,68 | 1, 2, 3, 5, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories de grup | 6 | 0,24 | 1, 4, 5, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Cerca informació i preparació de proves | 25 | 1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Lectura de textos | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Treball en grup | 55 | 2,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
La metodologia docent i les activitats formatives de l’assignatura situen el disseny de projectes, el treball amb casos i el debat a l'aula en el centre del procés d’ensenyament-aprenentatge. Les sessions expositives i les lectures estan orientades, d'una banda, a donar les eines necessàries per a aquest aprenentatge pràctic, així com també a consolidar l'adquisició dels coneixement teòrics i metodològics que aquest implica.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Disseny d'un projecte d'intervenció social | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Pràctiques Bloc II | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
Proves individuals (dues) | 30% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6 |
L'avaluació continuada de l'assignatura es basa en la realització de les següents activitats:
- El disseny en equip d'un projecte d'intervenció social:
- La realització de dues proves individuals que es distribuiran al llarg del quadrimestre, cadascuna d'igual pes.
- La realització de pràctiques corresponents al Bloc II del programa, que consistiran en la realització d'activitats a l'aula i en un exercici pràctic individual fora de l'aula que es lliurarà en format video.
Avaluació única
Seguint el criteri de la Facultat de CCPP i Sociologia, i en coherència amb l’estratègia docent, aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
Condicions per superar l’assignatura:
- L'assistència regular a classe és necessària per a garantir el correcte seguiment de l'assignatura.
- Que al final del curs, cadascuna de les activitats d'avaluació assoleixi la nota mínima de 5. La qualificació final s'obté de les puntuacions obtingudes a cada activitat d'avaluació amb la ponderació que li correspon.
Recuperació
Les activitats d'avaluació seran recuperables mitjançant activitats similars. A través de les recuperacions no es podrà obtenir una qualificació final superior al 5.
No avaluables
A l’acta d’avaluació tindran la qualificació de “no avaluables” aquelles persones que no hagin realitzat alguna de les activitats d'avaluació.
Ús d'intel·ligència artificial
Plagi i altres irregularitats
D'acord amb la normativa acadèmica, qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, s’ha de qualificar amb 0 aquest acte d’avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura és 0.
Disseny i avaluació de projectes
Alegre, Miquel Àngel et al. (2017). Guia pràctica d'avaluació de programes del tercer sector social. Ivàlua.
Àlvarez, Alexandre (2017). Extracte del curs de gestió de projectes. Diputació de Barcelona.
Blasco, Jaume (2009). Com iniciar una avaluació: oportunitat, viabilitat i preguntes d'avaluació. (Guies pràctiques sobre avaluació de polítiques públiques; 1). Ivàlua.
Crespo, Ramon; Sampériz, Abel; Pujadas, Carol (2020). Nous relats per a la planificació i l'avaluació: res tan pràctic com una bona teoria. Ajuntament de Barcelona.
Direcció de Serveis de Formació (s/d). Gestió de projectes. Diputació de Barcelona.
Mille Galán, Josep Maria (2015). Manual bàsic d’elaboració i avaluació de projectes (Útil Pràctic 25). Ajuntament de Barcelona, Torre Jussana.
Posavac, Emil J. (2015). Program evaluation: Methods and case studies. Routledge.
Oms, Montserrat; Ramos, Xavier (2020). Planificació i avaluació d’un projecte. Agència Catalana de Joventut.
Project Management Institute (2013). Guía de los fundamentos de la dirección de proyectos (5a ed.). Project Management Institute.
Ortegon, Ernesto; Pacheco, Juan; Prieto, Adriana (2005). Metodología del marco lógico para la planificación, el seguimiento y la evaluación de proyectos y programas. CEPAL.
Simone, Beth (2022). Como resolver problemas públicos. Una guía práctica para arreglar el gobierno y cambiar el mundo. Galaxia Gutenberg.
Metodologies participatives
Martí, Joel (2016). Investigación-acción. Introducción a la perspectiva, diseño y métodos. Universitat Autònoma de Barcelona (disponible al Campus Virtual)
Martí, Joel, Jorba, Laia (2011). Tècniques participatives peral debat grupal. Diputació de Barcelona. 2a ed. rev.
Burns, Danny; Howard, Jo; Ospina, Sonia, M. (2022). The SAGE Handbook of Participatory Research and Inquiry. Sage Ed.
-
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 51 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 51 | Català | segon quadrimestre | tarda |