Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
3500318 Formació de Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | OB | 1 |
Actualització de professorat habitual del principi de curs.
Professor de contacte
Nom:
David Virgili
Correu electrònic:
david.virgili@upc.edu
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No es contemplen
El treball que l’estudiant realitzarà al llarg del mòdul ha de servir-li per tenir un contacte amb la realitat de la professió, i per aquest motiu es desenvolupa en gran part en un centre d’educació secundària. En primer lloc, l’estudiant haurà de conèixer la realitat d’un centre educatiu, les seves funcions, estructura i organització, així com integrar-se en la vida i les activitats del centre de pràctiques. En segona instància haurà d’integrar-se en un grup classe i realitzar activitats d’intervenció tant acompanyada com autònoma. En conjunt, la seva feina, tant en les fases de preparació a la universitat com en la seva estada en un centre de secundària, li ha de permetre posar en pràctica les competències necessàries per al seu desenvolupament professional, amb l’ajuda del tutor de la universitat, del coordinador de pràctiques del centre i del tutor del centre.
Pràctiques d’observació en un centre d’Educació Secundària. Primera fase de les pràctiques en un IES que ha de servir per conèixer el centre i el seu entorn, el seu projecte educatiu i les concrecions del mateix; l’organització general, el funcionament del departament corresponent a l’especialitat, l’anàlisi dels recursos del centre per una educació de qualitat, el treball del professor tutor de secundària i les diferents intervencions en què el tutor actua com a docent. El practicant també pot col·laborar amb el tutor en la planificació i execució d’activitats a l’aula. Pràctiques d’intervenció en un centre d’Educació Secundària. Segona fase de les pràctiques en un IES que ha de servir per completar les pràctiques d’observació i analitzar les característiques professionalitzadores del professor de secundaria. Així mateix, durant aquest període l’estudiant en pràctiques realitzarà petites actuacions d’intervenció acompanyada i una intervenció autònoma com a professor. Aquesta intervenció haurà de ser dissenyada, implementada i avaluada per l’estudiant sota la supervisió del mentor del centre i el tutor de la universitat.
|
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
seminari de preparació i seguiment del practicum | 10 | 0,4 | |
Tipus: Supervisades | |||
activitats en un centre de secundaria | 160 | 6,4 | |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració i revisió del portafolis del pràcticum | 40 | 1,6 | |
Preparació de les activitats a realitzar en el centre | 70 | 2,8 |
D'acord amb l'estructura del màster, el pràcticum es desenvoluparà al llarg de tot el curs, d'acord amb les fases següents:
Fase 1. Assignació de centre, semirari pràcticum d'observació, document expectatives
Fase 2: Pràctiques d'observació (12 dies lectius a tamps complet). Document sobre pràctiques d'observació.
Fase 3: Preparació i disseny de la unitat didàctica que l'estudiant haurà d'implementar. Document de disseny i planificació
Fase 4: Pràctiques d'intervenció acompanyada i autònoma. Document de valoració de la implementació.
Fase 5: Valoració del pràcticum. Tancament del portafolis
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Intervenció al centre de secundària | 45% | 30 | 1,2 | CA15, CA16, KA08, KA10, SA12, SA13, SA14 |
Intervenció en el seminari del pràcticum | 10% | 10 | 0,4 | CA15, CA16, KA08, KA09, KA10, SA12, SA13, SA14 |
Portafolis del pràcticum | 45% | 30 | 1,2 | CA15, CA16, KA08, KA09, KA10, SA12, SA13, SA14 |
Seran requisits per tenir dret a l’avaluació final:
L’assistència a un mínim del 80% als seminaris de la universitat i un 100% de l’estada al centre.
El lliurament de totes les pràctiques i exercicis d’avaluació dins dels terminis indicats.
Per a aprovar el pràcticum caldrà haver superat cadascun dels apartats d'avaluació tant al centre de pràctiques com a la universitat. Això inclou tenir aprovats cadascun dels documents del portafolis.
La qualificació del mòdul de pràctiques es calcularà de la següent manera:
El portafolis de l’estudiant. Durant tot el curs, cada estudiant elaborarà el seu portafolis que li servirà d’instrument de reflexió sobre la seva formació com a docent. Els documents cal
que es pengin en Campus Virtual en els apartats habilitats per cada document. El seguiment i l’avaluació del portafolis tindrà una ponderació del 45%.
Avaluació des del centre. Al finalitzar el pràcticum, el mentor/a i el coordinador/a del centre formador avaluaran l’assoliment de les competències bàsiques del professional de l’ensenyament i tindrà una ponderació del 45%.
Intervenció al cicle de pràctiques. L’assistència i participació en el cicle de conferències i els seminaris del Pràcticum tindrà una ponderació del 10%.
L’alumnat ha de mostrar una actitud compatible amb la professió docent. Si no fos així, en qualsevol moment de l'estada, tant el centre de pràctiques com la universitat poden decidir que l’alumne/a ha d’aturar l’estada al centre. En aquests casos hi haurà un contacte entre la facultat i el centre, que elaborarà/n un informe raonat d’interrupció de pràctiques on s'evidenciarà que l'estudiant no pot continuar fent les pràctiques. Si això passa, aquesta persona suspendrà automàticament el pràcticum (la nota numèrica que quedarà serà un 3) i no podrà seguir amb el segon període i no podrà seguir amb el segon període.
Es considera que un/una alumne/a te una actitud compatible amb la professió docent quant compleix el 100% del calendari, assisteix a totes les activitats programades i assumeix les responsabilitats assignades. També es requereix que hagi estat respectuós/a amb els membres de la comunitat educativa, d’acord amb els criteris ètics de la professió (relatius a aspectes com la igualtat, l’equitat, la coeducació o la inclusió), evitant conductes inadequades (xenòfobes, masclistes, homòfobes, etc.). També ha de complir amb la normativa del centre (puntualitat, seguiment dels horaris, ús del mòbil, vestimenta, etc.), i escriure i parlar correctament i adequadament d’acord amb la llengua vehicular i les directrius del centre. En la seva intervenció, ha mostrat un domini raonable del contingut que ensenya i les destreses bàsiques per ensenyar-lo.
La bibliografia es la que correspon a tots els mòduls acadèmics, més la que aportaran tant el tutor de la universitat com el mentor del centre.
No es preveu programari específic
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.