Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313402 Recerca i Intervenció Psicosocial | OT | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits.
En aquesta assignatura, obligatòria per a l'especialitat d'Intervenció Psicosocial i Comunitària, els i les estudiants adquireixen habilitats en l'anàlisi de projectes i programes d'intervenció psicosocial. Aquest objectiu s'aconsegueix partint del treball d'anàlisi del material recollit per l'estudiantat en els projectes propis que desenvolupen en les pràctiques externes del màster.
Continguts:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals i discussions grupals | 13 | 0,52 | CA21, CA23, KA23, KA24, SA17, CA21 |
Presentacions orals a càrrec d'estudiants | 17 | 0,68 | CA22, CA24, KA23, KA24, SA16, CA22 |
Tipus: Supervisades | |||
Anàlisi de material empíric | 25 | 1 | CA22, CA24, KA24, SA16, CA22 |
Planificació de la recollida del material empíric | 15 | 0,6 | CA21, CA23, KA23, KA24, SA17, CA21 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració i desenvolupament de treballs | 80 | 3,2 | CA21, CA22, CA23, CA24, KA23, KA24, SA16, CA21 |
La metodologia de les sessions presencials es desenvoluparà a través de dues modalitats:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Informe individual: anàlisi del material recollit en la investigació / intervenció | 50 % | 0 | 0 | CA21, CA22, CA23, CA24, KA23, KA24, SA16, SA17 |
Presentació oral en classe: anàlisi de les pràctiques del Màster | 30 % | 0 | 0 | CA22, CA24, KA23, KA24, SA16 |
Seguiment del treball final de l'assignatura | 20 % | 0 | 0 | CA22, CA23, KA24, SA16, SA17 |
Evidències:
Avaluació única: Es realitzarà en el segon període avaluatiu de l'assignatura. S'avaluaran tots els continguts. Es lliurarà un treball escrit (individual) de presentació de l'anàlisi del material recollit en la recerca / intervenció en un treball redactat (incloent-hi el mètode, procediment, anàlisi i resultats preliminars) (Ev1); es farà una exposició oral individual o en duos (sempre que coincideixi el Centre de pràctiques) sobre les pràctiques del màster a partir del guió proposat (Ev2), i es lliurarà individualment l'informe sobre l'aprofitament de l'assignatura (Ev3).
Qualificacions (tant per l'avaluació continuada com per l'avaluació única):
Pautes d'avaluació de la Facultat de Psicologia:
https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
Braun, V., & Clarke, V. (2006). Using thematic analysis in psychology. Qualitative Research in Psychology, 3 (2), 77-101. doi:10.1191/1478088706qp063oa
Burman, E., & Parker, I. (Eds,) (1993). Discourse analytic research. Repertoires and readings of texts in action. Routledge.
Estrada-Maldonado, S., Lenta, M. y Di Iorio, J. (2019). Dialogues between feminist ethics and experiences of community social psychology. Pesquisas e Praticas Psicossociais, 14(3) e-3448. http://seer.ufsj.edu.br/revista_ppp/article/view/e3448
Fairclough, N. (1992). Discourse and Social Change. Polity Press.
Fairclough, N. (2008). El análisis crítico del discurso y la mercantilización del discurso público: las universidades. Discurso & Sociedad, 2(1), 170-185.
Galaz, C. J., & Rubilar Donoso, M. G. (2019). Experiencias profesionales en intervención psicosocial: el ejercicio narrativo como metodología de reflexividad y vigilancia epistemológica. Revista Latinoamericana de Metodología de las Ciencias Sociales, 9(1). http://www.memoria.fahce.unlp.edu.ar/library?a=d&c=arti&d=Jpr10125
Iñiguez, L. y Antaki, Ch. (1994): El análisis del discurso en Psicología Social. Boletín de Psicología, 44, 57-75.
Romero Bachiller, C. y Montenegro, M. (2018). Políticas públicas para la gestión de la diversidad sexual y de género: un análisis interseccional. Psicoperspectivas. Individuo y Sociedad, 17(1), 1-14. doi: 10.5027/psicoperspectivas-Vol17-Issue1-fulltext-1211.
Van Dijk, T. y Athenea Digital (2001). El análisis crítico del discurso y el pensamiento social. Atenea Digital, 1, 18-24. Disponible en http://blues.uab.es/athenea/num1/vandijk.pdf
Velasco Maíllo, H. M., & Díaz de Rada, Á. (2018). La lógica de la investigación etnográfica: un modelo de trabajo para etnógrafos de escuela. Trotta.
L'eina fonamental de comunicació serà el Campus virtual. S'afavorirà l'ús de Programari Lliure sempre que sigui possible.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | tarda |