Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313402 Recerca i Intervenció Psicosocial | OT | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L'alumnat d'aquesta assignatura està inscrit a l'itinerari d'intervenció psicosocial del màster.
L'objectiu d'aquesta assignatura obligatòria per a l'especialitat d'Intervenció Psicosocial i Comunitària és que l'estudiantat conegui els marcs de comprensió principals des dels quals es planifiquen i executen les intervencions en el camp psicosocial. Així mateix, s'exploren els marcs teòrics, legals i polítiques públiques que regeixen les actuacions i els diferents plans i programes respecte de les problemàtiques relacionades amb el cicle de vida, els sistemes d'ordenament social i la convivència.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Exposicions (incloent participació de professionals) | 30 | 1,2 | CA06, CA07, KA05, CA06 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutoria de revisió prèvia al lliurament del treball | 7,5 | 0,3 | CA06, CA07, KA05, KA06, CA06 |
Tipus: Autònomes | |||
Construcció personal del marc teòric del TFM | 82,5 | 3,3 | CA06, CA07, KA05, KA06, CA06 |
Treball d'anàlisi en equip | 30 | 1,2 | CA06, CA07, KA05, KA06, SA05, CA06 |
Les sessions presencials d'aquesta assignatura s'organitzen, per una banda, en relació amb els marcs teòrics i models d'intervenció social i comunitària; i, per altra banda, es treballarà entorn de la descripció de la pràctica professional a càrrec de professionals de diferents àrees, organitzant cada sessió al voltant d'una àrea d'intervenció, incloent-hi exposició, tallers i debats. Així, aquestes sessions seran conduïdes per un/a professional de l'àrea corresponent: un psicòleg dels serveis socials, la directora d'un centre residencial d'acció educativa, la psicogerontòloga d'una institució residencial de persones grans, els responsables del seguiment del pla de dinamització comunitària d'un barri i el responsable d'un programa d'inclusió educativa intercultural.
L'alumnat, organitzat en equips, farà una anàlisi dels models d'intervenció a partir de diversos eixos, sobre la base de la participació dels/les diferents professionals.
Cada estudiant construirà el marc teòric del TFM a partir de la selecció dels models estudiats.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Ev1. Anàlisi en equip dels models d'intervenció | 30% | 0 | 0 | CA06, KA06, SA05 |
Ev2. Desenvolupament del marc teòric d'un àmbit d'intervenció | 50% | 0 | 0 | CA06, CA07, KA05, KA06 |
Ev3. Seguiment del TFM | 20% | 0 | 0 | CA06, CA07, KA05, KA06 |
EV1. Anàlisi en equip dels models d’intervenció exposats per cada professional a través dels eixos epistemològic, teòric, metodològic, tecnològic i relacional. Es lliura cada setmana a partir de la tercera classe.
EV2. Treball personal de desenvolupament del marc teòric d’un àmbit d’intervenció. Aquest treball servirà de base pel futur article que el/la discent presentarà en finalitzar el màster. Es lliura al final del quadrimestre.
EV3. Seguiment del treball final de l'assignatura amb el professorat tutor i consecució dels resultats d'aprenentatge de l'assignatura. Inclou la planificació del treball final, la revisió de l'esborrany i la revisió de la versió final (en tots els casos sempre que es lliurin com a mínim deu dies abans de la data de lliurament marcada a Moodle).
Qualificacions (tant per l'avaluació continuada com per l'avaluació única):
Avaluació única: Es realitzarà el dia reservat a les tutories finals de l'assignatura. S'avaluaran tots els continguts. Es lliurarà u n treball personal de desenvolupament del marc teòric d’un àmbit d’intervenció (Ev2) i es realitzarà un examen oral orientat a esposar els eixos d’análisi de cadascuna de les sesiones de classe (Ev1). Igualment, es requerirà el seguiment del treball final de l'assignatura amb el professorat tutor en relació a la consecució dels resultats d'aprenentatge de l'assignatura.
Pautes d'avaluació de la Facultat de Psicologia:
https://www.uab.cat/web/estudiar/graus/graus/avaluacions-1345722525858.html
Berroeta, H. (2014). El quehacer de la Psicología Comunitaria: Coordenadas para una cartografía.Psicoperspectivas,13(2),19-31.https://dx.doi.org/10.5027/psicoperspectivas-Vol13- Issue2-fulltext-352
Estrada-Maldonado, S. Lenta, M. y Di Iorio, J, (2019). Dialogues between feminist ethics and experiences of community social psychology. Pesquisas e Praticas Psicossociais, 14(3) e-3448 http://seer.ufsj.edu.br/revista_ppp/article/view/e3448
Martínez Guzmán, A (2014). Cambiar metáforas en la Psicología Social de la acción pública:de intervenir a involucrarse. Athenea Digital, 14(1): 3-28. http://dx.doi.org/10.5565/rev/athenead/v14n1.793
Maya, I; García, M. y Santoyana, F.J. (2007) Estrategias de la intervención psicosocial. Madrid: Pirámide.
Montenegro, M. (2001). Conocimientos, agentes y articulaciones: una mirada situada a la Intervención Social. Barcelona: Universitat Autònoma de Barcelona
Montenegro, M.; Balasch, M. y Callén, B. (2009). Evaluación e intervención psicosocial. Editorial UOC.
Moreno Camacho, M. A., & Molina Valencia, N. (2018). La Intervención Social como Objeto de Estudio: Discursos, prácticas, problematizaciones y propuestas. Athenea Digital. Revista De Pensamiento E investigación Social, 18(3), e-2055. https://doi.org/10.5565/rev/athenea.2055
Paz, Ana y Unás, Viviam (2007). Fisuras en los discursos de la intervención social. Revista de Ciencias Sociales, 1, 217-237.
Sáenz, J. D., (2007). Temas de reflexión en la intervención social. Revista de Ciencias Sociales, (1), 1-30.
No cal programari específic per aquesta assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |