Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4318300 Estudis Teatrals | OT | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No són necessaris.
L'objectiu d'aquest mòdul consisteix a abordar els marcs teòrics i les metodologies a través dels quals es poden dur a terme recerques i creacions en el marc de la dramatúrgia. Es reflexionarà sobre el concepte de dramatúrgia i les seves diverses accepcions.
S'estudiaran les atribucions i competències del treball del dramaturgista.
Es desenvoluparà un seminari d'escriptura dramàtica.
1. La dramatúrgia, teoria i ofici (Beth Escudé)
-El concepte del/la dramaturgista i el concepte del dramaturg/a. Aclariment de la polisèmia.
-La feina de dramaturgista. Estudi del text clàssic i la seva contemporaneïtat.
-El treball de l’equip dramaturgístic ideal.
2. L’escriptura dramàtica i la dramatúrgia (Victoria Szpunberg)
-Procediments per a l’escriptura d’un text dramàtic en l’actualitat.
-Exemples de dramatúrgia contemporània.
-La recerca de la pròpia escriptura i/o coescriptura.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Asistencia i participació | 15 | 0,6 | |
Seminaris | 15 | 0,6 | |
Tipus: Supervisades | |||
Escriptura | 80 | 3,2 | |
Tipus: Autònomes | |||
Informes i treballs | 40 | 1,6 |
Les classes teòriques es combinaran amb la lectura i l'anàlisi de textos teòrics y textos de creació. D'altra banda, l'alumnat haurà de desenvolupar un treball pràctic (exercicis) en tots els blocs de contingut.
Les classes constaran de:
Classes magistrals / expositives
Classes de resolució d'exercicis
Pràctiques d'aula
Seminaris
Debats
Tutories
Elaboració de treballs
Estudi personal
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Treball d'escriptura I | 50% | 0 | 0 | CA05, CA13, KA22, KA23, KA28, SA19, SA20 |
Treball d'escriptura II | 50% | 0 | 0 | CA05, CA13, KA22, KA23, KA28, SA19, SA20 |
Avaluació continuada que valora la participació pertinent de l’alumne/a en les sessions i també el fet de portar la feina al dia.
Treball final que aplega els processos desenvolupats al llarg del curs.
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
Aqueta assignatura/mòdul no preveu el sistema d'avaluació única.
BIBLIOGRAFIA GENERAL DEL MÒDUL
-ARISTÒTIL: Retòrica/ Poètica, Barcelona, Edicions 62, 1998 (o altres edicions)
-BALTES, BLANCA: Perfiles y modelos del dramaturgista, ADE Teatro, 2002 Madrid.
-CORVIN, Michel: Dictionnaire encyclopédique du théâtre, Paris, Larousse, 1998.
-LAVANDIER, Yves: La dramaturgia. Los mecanismos del relato: cine, teatro, ópera, radio, televisión, comic. Pamplona, Ediciones Internacionales Universitarias (Letras de cine, 17), 2003.
-LUCKHURST, Mary: La palabra que empieza por D. Dramaturgia, dramaturgismo y asesoría literaria en el teatro. Madrid, Ed. Fundamentos, 2008.desde el siglo XVIII
-PAVIS, Patrice: Diccionario del teatro, Barcelona, Paidós,1984 (diverses edicions).
-SZONDI, Peter: Teoria del drama modern (1880-1950), Barcelona, Institut del Teatre, 1988.
-TURNER-SYNNE, Cathy i Behrndt, Dramaturgy and Performance, Nova York. Palgrave Macmillan, 2008.
(Es lliurarà altra bibliografia complementària a mesura que es desenvolupi el curs).
No se n'utilitzarà d'específic.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | tarda |