Logo UAB

Treball de Final de Màster

Codi: 44795 Crèdits: 12
2024/2025
Titulació Tipus Curs
4318288 Paleobiologia i Registre Fòssil / Paleobiology and Fossil Record OB 0

Professor/a de contacte

Nom:
Judit Marigo Cortes
Correu electrònic:
judit.marigo@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

- Haver finalitzat satisfactòriament la resta de mòduls del màster.

- La realització del Treball de Final de Màster es durà a terme necessàriament durant el segon semestre. Excepcionalment es podrà autoritzar a l'alumnat a dur a terme i defensar el seu Treball de Final de Màster durant el primer semestre, si s'han finalitzat satisfactòriament la resta de mòduls durant el curs anterior, i per alguna circumstància justificada no s'hagués pogut realitzar el Treball de Final de Màster durant el segon semestre del curs anterior.


Objectius

- Delimitació del problema. Contextualització d'un objectiu científic a resoldre a partir de debats científics anteriors.

- Plantejament d'una hipòtesi de treball. Determinació dels mètodes idonis o susceptibles de ser utilitzats per demostrar o refutar la validesa de la hipòtesi inicial de treball.

- Obtenció de dades primàries. Tractament estadístic o discriminant de les dades numèriques. Treball descriptiu i desenvolupament de dades qualitatives. Discussió de les dades obtingudes i contextualització dins d'un debat científic prèviament delimitat.

- Obtenció de conclusions. Elaboració d'una memòria científica en format d'article. Exposició oral dels resultats més rellevants derivats de les tasques d'investigació dutes a terme.


Resultats d'aprenentatge

  1. CA14 (Competència) Desenvolupar un document escrit i il·lustrat relacionat amb la paleontologia seguint uns paràmetres de format concrets.
  2. CA15 (Competència) Adquirir les eines de comunicació verbal i d'expressió corporal adequades per a dur a terme una exposició pública relacionada amb l'estudi dels fòssils de forma eficient.
  3. KA14 (Coneixement) Identificar la importància dels fòssils com a evidència tangible de l'evolució de la vida a la Terra.
  4. KA15 (Coneixement) Reconèixer la transversalitat de la paleontologia com a eina de resolució de problemes/debats de perfil biològic i/o geològic.
  5. KA16 (Coneixement) Reconèixer les tècniques modernes d'anàlisi de fòssils i el tractament consegüent de les dades obtingudes.
  6. KA16 (Coneixement) Reconèixer les tècniques modernes d'anàlisi de fòssils i el tractament consegüent de les dades obtingudes.
  7. KA16 (Coneixement) Reconèixer les tècniques modernes d'anàlisi de fòssils i el tractament consegüent de les dades obtingudes.
  8. KA16 (Coneixement) Reconèixer les tècniques modernes d'anàlisi de fòssils i el tractament consegüent de les dades obtingudes.
  9. SA15 (Habilitat) Delimitar un problema a partir d'un debat actiu en la literatura paleontològica especialitzada i buscar activament el material fòssil que li permeti obtenir noves evidències per a intentar resoldre'l.
  10. SA16 (Habilitat) Escollir les anàlisis o els experiments més adequats a la resolució d'un problema sobre paleontologia proposat.
  11. SA17 (Habilitat) Resumir els aspectes més importants de la investigació pròpia i transmetre'ls a una audiència especialitzada en l'àmbit de la paleontologia.

Continguts

- Dependran del treball a realitzar


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Treball de Final de Màster 5 0,2
Tipus: Supervisades      
Treball de Final de Màster 120 4,8
Tipus: Autònomes      
Treball de Final de Màster 25 1

- Dependrà del treball a realitzar

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Hores autònomes 16,66% 25 1 CA14, CA15, KA14, KA15, KA16, SA15, SA16, SA17
Hores dirigides 3% 5 0,2 CA14, CA15, KA14, KA15, KA16, SA15, SA16, SA17
Hores supervisades 80,33% 120 4,8 CA14, CA15, KA14, KA15, KA16, SA15, SA16, SA17

Avaluació global del treball 40%:

• Claredat en la formulació dels objectius i dels problemes

• Coherència interna del treball

• La feina mostra l'ús del pensament crític

• Importància: utilitat, originalitat i/o innovació

 

Ús de les teories 20%:

• Explicació de les teories que fonamenten el treball

• Síntesi i integració de les teories i del tema

• Contribució a l'avenç teòric

• Explicació clara de la hipòtesi de treball

 

Metodologia de recerca 10%:

• Adequació de la metodologia a la temàtica

• Instruments de recerca adequats

• Descripció dels mètodes utilitzats

• Interpretació de dades i resultats

• Coherència i adequació de les conclusions

 

Aspectes formals 10%:

• Ordre i transparència a l'estructura del treball

• Normativa (ortogràfica, sintàctica, etc.) i correcció formal

• Referències bibliogràfiques actualitzades i adequades

 

Defensa del TFM 20%:

• Explicació oral: habilitat comunicativa i divulgativa

• Adequació a l'ús de les noves tecnologies

• Qualitat dels arguments i del debat

• Capacitat per defensar les idees pròpies

• Capacitat de síntesi i adequació al temps assignat

 

A l'avaluació del TFM hi participa un tribunalcompost per tresmembres del professorat que imparteixen classes al Màster, en representació de cadascuna de les institucions implicades en la docència.

 

Irregularitats per part de l'estudiantat, còpia i plagi:

Sense detriment d'altres mesures disciplinàries que es puguin establir a l'efecte, i d'acord amb les normatives acadèmiques vigents, les activitats d'avaluació en què l'estudiantat hagi comès algun tipus d'irregularitat que pugui afectar la seva nota seran qualificades amb un zero (0).
Les irregularitats contemplades en aquest procediment inclouen, entre altres,

  • La còpia total o parcial en un examen, exercici pràctic, informe, o qualsevol altre tipus d'activitat d'avaluació.
  • Permetre la còpia per part d'altres persones.
  • Presentar treballs en grup que no han estat realitzats totalment per les persones integrants del grup, així com l'ús d'aplicacions d'IA per fer-los.
  • Tenir accessible qualsevol mena de dispositiu de comunicació (mòbils, Smartwatches, etc.) durant el desenvolupament d'una prova d'avaluació.

Bibliografia

-


Programari

- Word, Power Point


Llista d'idiomes

La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.