Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313816 Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cap
El mòdul té com a objectiu capacitar l'alumnat en les tècniques de gestió, organització i dinamització de biblioteques escolars, a partir del coneixement del corpus teòric i l'anàlisi d'entorn.
El període de pràctiques consisteix en una estada de 100 hores en una biblioteca escolar d'un centre educatiu o en una secció infantil d'una biblioteca pública, treballant sota la guia d'un tutor. Paral·lelament a l'estada, l'alumne ha d'assistir a reunions i seminaris per posar en comú l'experiència de treball i reflexionar sobre diferents aspectes de la gestió de la unitat: identificació, anàlisi del context, organització dins el centre, adequació de l'espai i de la col·lecció, serveis presencials i serveis virtuals per als diferents tipus d'usuaris, activitats de promoció de la lectura, de la informació i de la biblioteca, mètodes de planificació i avaluació. Al campus virtual s'activaran fòrums i/o altres activitats perquè l'alumnat pugui compartir la seva experiència.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminaris | 125 | 5 | CA21, KA21, KA22, CA21 |
Tipus: Autònomes | |||
Estada al centre | 100 | 4 | CA22, CA23, SA32, SA33, SA34, CA22 |
Durant el primer semestre, es farà una sessió informativa per presentar l'assignatura, el calendari de les tutories i de l'estada al centre. En aquesta sessió es presenta l'oferta de centres, es recullen propostes i s'explica el procés de sol·licitud de preferències.
La sol·icitud de centre caldrà fer-la, a través d'una tasca oberta al campus virtual, abans de finals del mes de gener per tal de fer tots les gestions administratives. Si la sol·licitud no es presenta en aquest termini s'entendrà que l'alumnat renuncia a realitzar les pràctiques.
Durant el segon semestre es faran tres tutories, una abans de començar l'estada i dues durant el període de pràctiques. Les pràctiques es duen a terme entre els mesos d'abril i maig (aproximadament unes 12,5 hores a la setmana). Si no s'inicien en el termini establert es qualificaran com a no presentades.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència a les sessions presencials i participació en els fòrums | 10% | 0 | 0 | CA21, KA21, KA22, SA34 |
Autoinforme sobre les tasques realitzades i l'aprenentatge personal | 10% | 0 | 0 | CA23 |
Estada de pràctiques | 35 % | 0 | 0 | CA22, CA23, KA22, SA32, SA33, SA34 |
Treball de pràctiques (anàlisi i reflexió sobre el centre de pràctiques i la seva relació amb la LIJ i la promoció de la lectura) | 45% | 0 | 0 | CA21, CA22, KA21, KA22, SA33, SA34 |
L'avaluació del mòdul es realitzarà mitjançant les activitats indicades i la nota final s'obtindrà a partir de la mitjana ponderada d'aquestes activitats. Per poder aplicar aquesta avaluació serà necessari obtenir com a mínim un 4 en totes les activitats realitzades durant el desenvolupament del mòdul i el treball final. El docent farà una devolució de les activitats d’avaluació en un període no superior a 20 dies hàbils del calendari acadèmic.
La revisió de la qualificació es durà a terme a partir d'una tutoria individual. En el cas de la nota final sigui inferior a 5 només es pot presentar a recuperació el treball de pràctiques.
L’alumnat que no lliuri les activitats d’avaluació o que el percentatge de lliurament no superi el 20% constarà com a NO avaluable.
Avaluació única
No s'utilitza cap programari específic.
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.