Iniciació a la Recerca
Codi: 44017
Crèdits: 6
2024/2025
Titulació |
Tipus |
Curs |
4316560 Traducció i Estudis Interculturals |
OT |
0 |
Idiomes dels grups
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Prerequisits
Estar matriculat a l'especialitat de Traductologia del màster de Traducció i Estudis Interculturals.
Objectius
L'objectiu del mòdul és adquirir coneixements i capacitats per al plantejament d'un treball de recerca en l'àmbit de la traductologia i dels estudis interculturals.
En aquest mòdul es fa un seguiment del plantejament metodològic del treball de recerca i se n'elabora el projecte.
Competències
- Argumentar les idees pròpies des d'una perspectiva científica.
- Desenvolupar una perspectiva crítica davant els discursos propis i aliens.
- Dissenyar, planificar i elaborar un treball acadèmic o professional en l'àmbit de la traducció i els estudis interculturals.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom a autodirigit.
- Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
Resultats d'aprenentatge
- Argumentar les idees pròpies des d'una perspectiva científica.
- Desenvolupar una perspectiva crítica davant els discursos propis i aliens.
- Planificar les fases i els recursos per dur a terme un procés de recerca en algun dels àmbits de la traductologia i els estudis interculturals.
- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom a autodirigit.
- Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
Continguts
Elaboració del projecte de treball de recerca.
Activitats formatives i Metodologia
Títol |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus: Dirigides |
|
|
|
Tutories |
10
|
0,4 |
1, 6, 7, 3, 5, 8
|
Tipus: Supervisades |
|
|
|
Revisions |
40
|
1,6 |
1, 6, 7, 3, 5, 8
|
Tipus: Autònomes |
|
|
|
Elaboració del projecte de TFM |
50
|
2 |
1, 6, 7, 2, 4, 3, 5, 8
|
Tria d'un tema d'acord amb les línies d'investigació corresponents a la traductologia i als estudis interculturals del màster i recerca d'un tutor que el dirigeixi.
Seminari de preparació per a la investigació.
Tutories amb el director o la directora del treball.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Avaluació
Activitats d'avaluació continuada
Títol |
Pes |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Assistència i participació activa en tutories |
10% |
15
|
0,6 |
1, 7, 5, 8
|
Projecte de treball d'investigació |
90% |
35
|
1,4 |
1, 6, 7, 2, 4, 3, 5, 8
|
El projecte de treball de recerca serà avaluat pel director o la directora.
Criteris:
- Claredat dels objectius.
- Idoneïtat de la metodologia prevista.
- Estructura.
Aquest mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.
Bibliografia
Bibliografia personalitzada, segons la tria del tema de recerca.
Llista d'idiomes
Nom |
Grup |
Idioma |
Semestre |
Torn |
(TEm) Teoria (màster) |
1 |
Català |
segon quadrimestre |
matí-mixt |