Iniciació a la Recerca
										
																					
										
																			
										
																			Codi: 44017
										
																			Crèdits: 6
										
																		
										
																		2024/2025
										
																	 
										
																	
										
																		
										
																			
										
																				
										
																					| Titulació | 
										
																					Tipus | 
										
																					Curs | 
										
																				
										
																			
										
																			
										
																				
										
																					
										
																						| 4316560 Traducció i Estudis Interculturals | 
										
																						OT | 
										
																						0 | 
										
																					
										
																				
										
																			
										
																		
										
																	 
										
																	
										
																	
										
																	
										
																	
										
																	
										
																	
										
																		Idiomes dels grups
										
																		
										
																		Podeu consultar aquesta informació al final del document.
										
																	 
										
																	
										
																	
										
																		Prerequisits
										
											
										
																		 
										
											Estar matriculat a l'especialitat de Traductologia del màster de Traducció i Estudis Interculturals.
										
																	 
										
																	
										
																	
										
																		Objectius
										
											
										
																		 
										
											L'objectiu del mòdul és adquirir coneixements i capacitats per al plantejament d'un treball de recerca en l'àmbit de la traductologia i dels estudis interculturals.
										
											En aquest mòdul es fa un seguiment del plantejament metodològic del treball de recerca i se n'elabora el projecte.
										
																	 
										
																	
										
																				
										
																					Competències
										
											
										
																					
										
																						
										
																							
										
																								
										
																									- Argumentar les idees pròpies des d'una perspectiva científica.
 
										
																								
										
																									- Desenvolupar una perspectiva crítica davant els discursos propis i aliens.
 
										
																								
										
																									- Dissenyar, planificar i elaborar un treball acadèmic o professional en l'àmbit de la traducció i els estudis interculturals.
 
										
																								
										
																									- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
 
										
																								
										
																									- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
 
										
																								
										
																									- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
 
										
																								
										
																									- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom a autodirigit.
 
										
																								
										
																									- Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
 
										
																								
										
																							
										
																						
										
																						
										
																					
										
																				 
										
											
										
																				
										
																					Resultats d'aprenentatge
										
											
										
																					
										
																						
										
																							- Argumentar les idees pròpies des d'una perspectiva científica.
 
										
																						
										
																							- Desenvolupar una perspectiva crítica davant els discursos propis i aliens.
 
										
																						
										
																							- Planificar les fases i els recursos per dur a terme un procés de recerca en algun dels àmbits de la traductologia i els estudis interculturals.
 
										
																						
										
																							- Que els estudiants siguin capaços d'integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, tot i ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
 
										
																						
										
																							- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.
 
										
																						
										
																							- Que els estudiants sàpiguen comunicar les seves conclusions, així com els coneixements i les raons últimes que les fonamenten, a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
 
										
																						
										
																							- Que els estudiants tinguin les habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant, en gran manera, amb treball autònom a autodirigit.
 
										
																						
										
																							- Tenir coneixements que aportin la base o l'oportunitat de ser originals en el desenvolupament o l'aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
 
										
																						
										
																					
										
																				 
										
																	
										
																	
										
																		Continguts
										
											
										
																		 Elaboració del projecte de treball de recerca.
										
																	 
										
																	
										
																	
										
																		Activitats formatives i Metodologia
										
											
										
																		
										
																			
										
																				
										
																					
										
																						
										
																							| Títol | 
										
																							Hores | 
										
																							ECTS | 
										
																							Resultats d'aprenentatge | 
										
																						
										
																					
										
																					
										
																						
										
											
										
																						
										
																							
										
																								
										
																									
										
																										
										
																										
										
																											| Tipus: Dirigides | 
										
																											  | 
										
																											  | 
										
																											  | 
										
																										
										
																										
										
																										
										
																									
										
																								
										
																							
										
											
										
																							
										
																								| Tutories | 
										
																								
										
																									10
										
																									
										
																								 | 
										
																								0,4 | 
										
																								
										
																									
										
											
										
																									1, 6, 7, 3, 5, 8
										
																								 | 
										
																							
										
											
										
																							
										
																						
										
																							
										
																								
										
																									
										
																										
										
																										
										
																										
										
																											| Tipus: Supervisades | 
										
																											  | 
										
																											  | 
										
																											  | 
										
																										
										
																										
										
																									
										
																								
										
																							
										
											
										
																							
										
																								| Revisions | 
										
																								
										
																									40
										
																									
										
																								 | 
										
																								1,6 | 
										
																								
										
																									
										
											
										
																									1, 6, 7, 3, 5, 8
										
																								 | 
										
																							
										
											
										
																							
										
																						
										
																							
										
																								
										
																									
										
																										
										
																											| Tipus: Autònomes | 
										
																											  | 
										
																											  | 
										
																											  | 
										
																										
										
																										
										
																										
										
																										
										
																									
										
																								
										
																							
										
											
										
																							
										
																								| Elaboració del projecte de TFM | 
										
																								
										
																									50
										
																									
										
																								 | 
										
																								2 | 
										
																								
										
																									
										
											
										
																									1, 6, 7, 2, 4, 3, 5, 8
										
																								 | 
										
																							
										
											
										
																							
										
																						
										
																					
										
																				
										
																			
										
																			
										
																		
										
																		
										
																		
										
																		
										
																		 
										
											Tria d'un tema d'acord amb les línies d'investigació corresponents a la traductologia i als estudis interculturals del màster i recerca d'un tutor que el dirigeixi.
										
											 
										
											Seminari de preparació per a la investigació.
										
											 
										
											Tutories amb el director o la directora del treball.
										
											
										
																		
										
																			Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
										
																		
										
																	 
										
																	
										
																	
										
																		Avaluació
										
																					
										
																		Activitats d'avaluació continuada
										
											
										
																		
										
																			
										
																				
										
																					
										
																						
										
																							| Títol | 
										
																							Pes | 
										
																							Hores | 
										
																							ECTS | 
										
																							Resultats d'aprenentatge | 
										
																						
										
																					
										
																					
										
																						
										
																							
										
																								| Assistència i participació activa en tutories | 
										
																								10% | 
										
																								
										
																									15
										
																									
										
																								 | 
										
																								0,6 | 
										
																								
										
																									
										
											
										
																									1, 7, 5, 8
										
																								 | 
										
																							
										
																						
										
																							
										
																								| Projecte de treball d'investigació | 
										
																								90% | 
										
																								
										
																									35
										
																									
										
																								 | 
										
																								1,4 | 
										
																								
										
																									
										
											
										
																									1, 6, 7, 2, 4, 3, 5, 8
										
																								 | 
										
																							
										
																						
										
																					
										
																				
										
																			
										
																			
										
																		
										
																		
										
																		
										
																				
										
																		 
										
											El projecte de treball de recerca serà avaluat pel director o la directora.
										
											Criteris:
										
											- Claredat dels objectius. 
										
											- Idoneïtat de la metodologia prevista.
										
											- Estructura.
										
											 
										
											Aquest mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.
										
											 
										
																	 
										
																	
										
																	
										
																		Bibliografia
										
											
										
																		 
										
											Bibliografia personalitzada, segons la tria del tema de recerca.
										
																	 
										
																	
										
																	
										
																	
										
																	
										
																		Llista d'idiomes
										
											
										
																		
										
																			
										
																				
										
																					
										
																						
										
																							| Nom | 
										
																							Grup | 
										
																							Idioma | 
										
																							Semestre | 
										
																							Torn | 
										
																						
										
																					
										
																					
										
																						
										
																							
										
																								| (TEm) Teoria (màster) | 
										
																								1 | 
										
																								Català | 
										
																								segon quadrimestre | 
										
																								matí-mixt |