Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4315658 Polítiques Socials i Acció Comunitària | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Els prerequisits per a cursar aquesta assignatura "Polítiques socials, persones i territori" són haver cursat prèviament els mòduls teòrics del Màster, és a dir, les assignatures 1, 2, 3 i 4.
L'objectiu d'aquesta assignatura és que els alumnes realitzin exercicis concrets d'anàlisis de polítiques socials i la seva relació amb les persones i els seus territoris, a través d'eines d'observació i estudi sistemàtics que contribueixin a millorar polítiques i programes social-comunitaris.
A partir de l'anàlisi de les polítiques socials i la formes d'intervenció social territorial, relacionar per part de l'alumne, el rol dels professionals amb els seus impactes en els destinataris de les mateixes: les persones , la ciutadania organitzada del territori i la resta de serveis i administracions existents.
• Polítiques socials i escales de desenvolupament a nivell territorial i individual.
• La intervenció individual, grupal i comunitària en el territori.
• Eines per a l'apoderament individual, grupal i comunitari.
• L'anàlisi de les polítiques socials des de la perspectiva comunitària.
• Eines per a la resolució de conflictes en l'àmbit comunitari.
• Aproximació a la transversalitat de les polítiques.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Visites d'estudi de cas, classes magistrals, exercicis pràctics en grup a l'aula i debats | 50 | 2 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories de seguiment | 22,5 | 0,9 | |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura d'articles / capítols llibre / informes d'interès, visualització de material audiovisual, revisió bibliogràfica, estudi personal | 102,5 | 4,1 |
L'assignatura es fonamenta i aplica segons la "Metodologia de casos empírics" i més específicament, en "l'Anàlisi de casos amb finalitats formatius o pedagògics". L'eix central són els "estudis de casos pràctics", on els alumnes realitzaran visites presencials (de camp) a diferents territoris de Catalunya, per a conèixer experiències concretes de polítiques i programes, socials i comunitaris, liderades per administracions públiques i per diversos actors de la societat civil.
Les activitats comencen amb un Seminari específic sobre intervencions socials territorials, on els alumnes podran podran identificar fortaleses, febleses i àrees de millora. Posteriorment, es realitzen els Estudis de cas pràctics pròpiament tal, que inclouen una sessió de contextualització, les visites de camp, a més d'una una sessió d'anàlisi i tancament, on s'orienta els treballs finals que els alumnes hauran de lliurar.
En cada estudi de cas, es combinen classes magistrals amb les visites de camp, lectures, exercicis pràctics en grup, acompanyament per a la realització d'exercicis treballs d'avaluació.
De forma prèvia a les visites, els alumnes podran rebre lectures i material audiovisual complementari, amb l'objectiu d'aportar elements teòrics i d'anàlisi a posar en pràctica o contrastar en la visites.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Treball d'avaluació Seminari de Lectura | 20% | 10 | 0,4 | CA12, KA12, SA11 |
Treball d'avaluació del Cas 6.1 | 40% | 20 | 0,8 | CA11, CA12, KA11, KA12, SA11, SA12 |
Treball d'avaluació del Cas 6.2 | 40% | 20 | 0,8 | CA11, CA12, KA11, KA12, SA11, SA12 |
El sistema d'avaluació constarà de tres activitats avaluatives. A la finalització del Seminari i de cada Caso pràctic, els alumnes hauran de presentar un treball sobre els continguts abordats. La nota vindrà determinada pel nivell de coherència en l'argumentació de les respostes basant-se en: els continguts exposats a classe i en les visistas, els materials complementaris (lectures / audiovisuals) i els mateixos debats generats a classe i en el marc de les visites d'estudi de cas.
Els alumnes disposen dels espais al centre, on s'imparteixen les classes per promoure l'intercanvi i reflexió compartida a l'hora de realitzar els seus treballs.
L'assistència a les activitats programades en aquesta assignatura (un seminari i dues estudis de cas pràctic) és obligatòria, l'absència a alguna d'elles haurà de ser justificada i no podrà ser superior al 20%.
Es considerarà que un estudiant obté la qualificació de No Avaluable quan ha assistit a menys d'un 80% de les sessions programades en el mòdul. No es podrà avaluar als alumnes que no assisteixin a les visites de cas
Lectura: Libro “El empoderamiento: una acción progresiva que ha revolucionado la política y la Sociedad”
Autor: Marie-Helene Bacque; Carole Biewener
Editorial: Gedisa, 2016
Per cursar aquest mòdul no és necessari cap programari.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | tarda |