Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4315658 Polítiques Socials i Acció Comunitària | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits per cursar aquest mòdul.
L'objectiu d'aquest mòdul és analitzar l'evolució i els canvis que està experimentant la nostra societat, prestant una atenció especial a aquells que afecten a les dinàmiques de cohesió social. Tanmateix, es tracta també de discutir com aquestes transformacions -aquest canvi d'època- afecten al contingut i a les formes de les polítiques públiques. Concretament, ens interessarem en observar com la nova realitat social reclama intervencions de proximitat, basades en el treball comunitari i en dinàmiques participatives.
• Complexitat, conflicte social contemporani i canvi d'època.
• Escales d'impacte dels canvis socials i polítics a nivell global-local, micro-macro.
• Relació entre conflicte, ciutadania i polítiques socials: noves formes d'acció social i comunitària.
• Respostes actuals als problemes complexos: des de les polítiques socials i l'acció comunitària.
• Formes emergents d'acció social i gestió del comuna.
• Resistències i oportunitats per al canvi.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals, debats | 30 | 1,2 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 15 | 0,6 | |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures, visualització de material audiovisuals | 80 | 3,2 |
Els alumnes de forma prèvia a les classes magistrals reben lectures prèvies i / o material audiovidual. La lectura d'aquests materials de forma prèvia a la classe juntament amb els continguts treballats en la sessió, permetran realitzar preguntes, obrir el debat i la reflexió compartida en el desenvolupament de les classes.
Un cop finalitzada la classe, els alumnes disposaran de lectures i / o audiovisuals complementaris.
A la finalització del mòdul els alumnes hauran de presentar exercicis per escrit que aborden els continguts treballats. Els alumnes disposen dels espais al centre on s'imparteixen les classes per promoure l'intercanvi i reflexió compartida a l'hora de realitzar els seus treballs.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exercici Final | 60% | 20 | 0,8 | CA01, CA02, KA01, KA02, SA01, SA02 |
Exercicis durant l'assignatura | 40% | 5 | 0,2 | KA01, KA02, SA01 |
El sistema d'avaluació constarà d'un mínim de dos activitats avaluatives.Durant l'assignatura, els alumnes fessin treballs d'avaluació a l'aula o entre cada classe. A la finalització, els alumnes hauran de presentar un treball final que abordi tots els continguts tractats. Tots ells treballs, podran ser individuals o grupals, escrits o exposicions verbals.
La nota dels treballs vindrà determinada pel nivell de coherència en l'argumentació de les respostes basant-se: els continguts exposats a classe, els materials complementaris (lectures / audiovisuals) i els mateixos debats generats a classe. Previ a cada avaluació, els alumnes coneixeran els criteris sota els quals es valorarà el seu treball i s'assignarà la corresponent nota.
Per cursar aquest mòdul no és necessari cap programari.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |