Degree | Type | Year |
---|---|---|
4313815 Research in Education | OB | 0 |
You can view this information at the end of this document.
This module is compulsory for the master's degree. The theme of the Final Master's Project will be related to the specialty that the student is studying.
It is not possible to enroll in it if the rest of the modules have not been enrolled.
Master's dissertation aims to evaluate the integration of skills acquired in the Master.
Master's dissertation is established as a research in the field of education developed with empirical data. It is a work that the student develops individually and presented in a commission
Title | Hours | ECTS | Learning Outcomes |
---|---|---|---|
Type: Directed | |||
Group introduction to research work | 10 | 0.4 | |
Type: Supervised | |||
Individual or group tutoring | 65 | 2.6 | |
Type: Autonomous | |||
Development of the study, report writting and presentation | 300 | 12 |
Annotation: Within the schedule set by the centre or degree programme, 15 minutes of one class will be reserved for students to evaluate their lecturers and their courses or modules through questionnaires.
Title | Weighting | Hours | ECTS | Learning Outcomes |
---|---|---|---|---|
Monitoring tutorials | 20% | 0 | 0 | CA07, CA08, CA09, KA07, KA08, SA07, SA08 |
Presentation/oral presentation | 20% | 0 | 0 | SA60 |
Report | 60% | 0 | 0 | CA07, CA08, CA09, KA07, KA08, SA07, SA08 |
AMERICAN PSYCHOLOGICAL ASSOCIATION (2019). Concise Guide to APA Style (7th Edition). American Psychological Association.
ARNAU, L., & SALA, J. (2020). La revisión de la literatura científica: pautas, procedimientos y criterios de calidad. DDD: https://ddd.uab.cat/record/222109
CAMPBELL, D. Y STANLEY, J. (1996). Diseños experimentales y cuasiexperimentales en la investigación social. Séptima reimpresión. Buenos Aires: Amorrrtu Editores.
COHEN, L. I MANION, L. (1990). Métodos de investigación educativa. Madrid: La Muralla.
COLOBRANS, J. (2001). El doctorando organizado. Zaragoza: Mira Editores.
COOK, T.D. I REICHARDT (1986). Métodos cualitativos y cuantitativos en investigación evaluativa. Madrid: Morata.
CRESWELL, J.W., & CRESWELL, J.D. (2018). Research Design: Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches. SAGE Publications.
DELGADO, C. (2014). Viajando a Ítaca por mares cuantitativos: manual de ruta para investigar en grado y postgrado. Amarú.
GOETZ, J.P. I LECOMPTE, M.D. (1988). Etnografía y diseño cualitativo en investigación educativa. Madrid: Morata.
GOYETTE, G. I LESSARD-HÉBERT, M. (1988). La investigación-acción. Barcelona: Laertes.
HAIR, J.F.; ANDERSON, R.E.; TATHAM, R.L.; BLACK, W.C. (1999). Análisis multivariante. Prentice-Hall.
HERNÁNDEZ-SAMPIERI, R., & MENDOZA, C. (2020). Metodología de la Investigación. Las rutas cuantitativa, cualitativa y mixta. McGraw HillEducación.
HERNÁNDEZ, R., FERNÁNDEZ, C. & BAPTISTA, P. (2014). Metodología de la investigación. McGraw-Hill.
KERLINGER, F.N. Y LEE, H.B. (2002). Investigación del comportamiento. México: McGraw Hill.
LANDETA, J. (1999). El método Delphi. Barcelona: Ariel.
LEÓN, O., & MONTERO, I. (2015). Métodos de investigación en psicología y educación: las tradiciones cuantitativa y cualitativa. McGrawHill.
LEVY, J.P.; VALERA, J. (2003). Análisis multivariado para ciencias sociales. Madrid: Prentice-Hall.
MACMILLAN, J. I SCHUMAQUER,S. (2005). Investigación educativa. 5a. Ed. Madrid: Pearson.
MAYKUT, P. I MOREHOUSE, R. (1999). Investigación cualitativa. Barcelona: Hurtado.
NÚÑEZ, L. (ed.) (1993). Metodología de investigación en educación no formal. Sevilla: Preu-Spínola.
PARDO, A. Y RUIZ, M.A. (2005). Análisis de datos con SPSS 13. Madrid: McGraw-Hill.
PÉREZ SERRANO, G. (1994). Investigación cualitativa (2 vol.). Madrid: La Muralla.
QUIVY, R.; VAN CAMPENHOUDT, L. (1999). Manual de investigación en ciencias sociales. México: Limusa.
RODRÍGUEZ GÓMEZ, G. et al. (1996). Metodología de la investigación cualitativa. Málaga: Aljibe.
SALA-ROCA, J. & ARNAU-SABATÉS, L.(2014). El planteamiento del problema, las preguntas y los objetivos de la investigación : criterios de redacción y check list para formular correctamente. Universitat Autònoma de Barcelona. DDD. https://ddd.uab.cat/record/126350
SANCHEZ ASÍN, A., OLMOS RUEDA, P., TORRADO FONSECA, M., & GARCÍA LÓPEZ, J. (2016). Trabajos de Fin de Grado y de Postgrado. Guía práctica para su elaboración. Málaga: Ediciones Aljibe
SARRAMONA, J. (2006). Debate sobre la educación. Barcelona: Paidós.
SIERRA, R. (1994). Tesis doctorales y trabajos de investigación científica. Madrid: Paraninfo.
STAKE, R.E. (1998). Investigación con estudio de casos. Madrid: Morata.
STAKE, R.E. (2006). Evaluación comprensiva y evaluación basada en estándares. Barcelona: Graó.
VAN DALE, D.B. I MEYER, W.J. (1981). Manual de técnica de la investigación educacional. Barcelona: Paidós.
VAN MANEN, M. (2003). Investigación educativa y experiencia vivida. Barcelona: Idea Books.
Data qualitative analysis: Atlas.ti; nvivo
Data quantitative analysis: Jasp; Jamovi
Information on the teaching languages can be checked on the CONTENTS section of the guide.