Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313815 Recerca en Educació | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquest mòdul és obligatori de màster. La temàtica del Treball de Fi de Màster estarà relacionada amb l'especialitat que cursi l'estudiant.
No es pot matricular si no s'han matriculat la resta de mòduls del màster.
El Treball de Fi de Màster té com a objectiu principal avaluar la integració de les competències adquirides en el Màster.
El Treball de Fi de Màster s'estableix com una recerca en l'àmbit de l'educació desenvolupada amb dades empíriques que l'alumne realitza individualment i presenta davant d’un tribunal
L'informe d'investigació hauria de tenir els següents elements:
• Concreció del problema d'investigació.
• Justificació i argumentació de la pregunta i els objectius de la investigació.
• Establiment d'un marc teòric
• Disseny de la investigació: fases o moments, instruments i estratègies de recollida d'informació, procés de recollida d'informació, criteris de qualitat, aspectes ètics ...
• Procés d'anàlisi de les dades
• Resultats i discussió
• Conclusions i implicacions per a la pràctica.
. Bibliografia
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Introducció grupal al treball de recerca | 10 | 0,4 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories individuals o en grup amb el director del treball de fi de màster | 65 | 2,6 | |
Tipus: Autònomes | |||
Desenvolupament del treball, elaboració de l'informe y la presentació | 300 | 12 |
* La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les necessitats de protecció i de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Memòria Informe | 60% | 0 | 0 | CA07, CA08, CA09, KA07, KA08, SA07, SA08 |
Presentació / exposició oral | 20% | 0 | 0 | SA60 |
Seguiment tutories | 20% | 0 | 0 | CA07, CA08, CA09, KA07, KA08, SA07, SA08 |
L'avaluació del mòdul es realitzarà mitjançant les activitats que s'assenyalen.
El desenvolupament del Treball de Fi de Màster es fonamenta en l'acció tutorial. Cada alumne tindrà un tutor que serà un doctor / a del departament responsable de l'especialitat que cursa l'estudiant al Màster. L'estudiant i el tutor acordaran un calendari de tutories per al seguiment del treball.
El treball es presentarà i defensarà davant d'un tribunal. Per poder defensar el TFM caldrà que hi hagi hagut un procés de seguiment del TFM per part del tutor/a que permeti garantir no sols la qualitat del procés, sinó també que el TFM s'ha fet durant el curs acadèmic. L'alumne decidirà conjuntament amb el/la tutor/a la convocatòria (juliol o setembre) en que es farà la presentació i defensa del TFM. Per poder presentar el TFM, l'estudiant necessitarà el vist-i-plau del/la tutor/a. La data dels tribunals es concretaran per especialitats. A la convocatòria de juliol les defenses es realitzaran durant les tres primeres setmanes, i a la de setembre es realitzaran durant la primera setmana.
La nota final serà la mitjana ponderada de les activitats previstes. Per aprovar cal haver aprovat les tres activitats. No es possible la recuperació d'aquesta assignatura.
Els plagis suposaran el suspens del TFM i es comunicarà a la coordinació del màster.
En cas que l'alumne no superi la defensa del treball final i/o l'avaluació del tutor, no hi ha la possibilitat de recuperar-lo dins del mateix any acadèmic.
AMERICAN PSYCHOLOGICAL ASSOCIATION (2019). Concise Guide to APA Style (7th Edition). American Psychological Association.
ARNAU, L., & SALA, J. (2020). La revisión de la literatura científica: pautas, procedimientos y criterios de calidad. DDD: https://ddd.uab.cat/record/222109
CAMPBELL, D. Y STANLEY, J. (1996). Diseños experimentales y cuasiexperimentales en la investigación social. Séptima reimpresión. Buenos Aires: Amorrrtu Editores.
COHEN, L. I MANION, L. (1990). Métodos de investigación educativa. Madrid: La Muralla.
COLOBRANS, J. (2001). El doctorando organizado. Zaragoza: Mira Editores.
COOK, T.D. I REICHARDT (1986). Métodos cualitativos y cuantitativos en investigación evaluativa. Madrid: Morata.
CRESWELL, J.W., & CRESWELL, J.D. (2018). Research Design: Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches. SAGE Publications.
DELGADO, C. (2014). Viajando a Ítaca por mares cuantitativos: manual de ruta para investigar en grado y postgrado. Amarú.
GOETZ, J.P. I LECOMPTE, M.D. (1988). Etnografía y diseño cualitativo en investigación educativa. Madrid: Morata.
GOYETTE, G. I LESSARD-HÉBERT, M. (1988). La investigación-acción. Barcelona: Laertes.
HAIR, J.F.; ANDERSON, R.E.; TATHAM, R.L.; BLACK, W.C. (1999). Análisis multivariante. Prentice-Hall.
HERNÁNDEZ-SAMPIERI, R., & MENDOZA, C. (2020). Metodología de la Investigación. Las rutas cuantitativa, cualitativa y mixta. McGraw HillEducación.
HERNÁNDEZ, R., FERNÁNDEZ, C. & BAPTISTA, P. (2014). Metodología de la investigación. McGraw-Hill.
KERLINGER, F.N. Y LEE, H.B. (2002). Investigación del comportamiento. México: McGraw Hill.
LANDETA, J. (1999). El método Delphi. Barcelona: Ariel.
LEÓN, O., & MONTERO, I. (2015). Métodos de investigación en psicología y educación: las tradiciones cuantitativa y cualitativa. McGrawHill.
LEVY, J.P.; VALERA, J. (2003). Análisis multivariado para ciencias sociales. Madrid: Prentice-Hall.
MACMILLAN, J. I SCHUMAQUER,S. (2005). Investigación educativa. 5a. Ed. Madrid: Pearson.
MAYKUT, P. I MOREHOUSE, R. (1999). Investigación cualitativa. Barcelona: Hurtado.
NÚÑEZ, L. (ed.) (1993). Metodología de investigación en educación no formal. Sevilla: Preu-Spínola.
PARDO, A. Y RUIZ, M.A. (2005). Análisis de datos con SPSS 13. Madrid: McGraw-Hill.
PÉREZ SERRANO, G. (1994). Investigación cualitativa (2 vol.). Madrid: La Muralla.
QUIVY, R.; VAN CAMPENHOUDT, L. (1999). Manual de investigación en ciencias sociales. México: Limusa.
RODRÍGUEZ GÓMEZ, G. et al. (1996). Metodología de la investigación cualitativa. Málaga: Aljibe.
SALA-ROCA, J. & ARNAU-SABATÉS, L. (2014). El planteamiento del problema, las preguntas y los objetivos de la investigación : criterios de redacción y check list para formular correctamente. Universitat Autònoma de Barcelona. DDD. https://ddd.uab.cat/record/126350
SANCHEZ ASÍN, A., OLMOS RUEDA, P., TORRADO FONSECA, M., & GARCÍA LÓPEZ, J. (2016). Trabajos de Fin de Grado y de Postgrado. Guía práctica para su elaboración. Málaga: Ediciones Aljibe
SARRAMONA, J. (2006). Debate sobre la educación. Barcelona: Paidós.
SIERRA, R. (1994). Tesis doctorales y trabajos de investigación científica. Madrid: Paraninfo.
STAKE, R.E. (1998). Investigación con estudio de casos. Madrid: Morata.
STAKE, R.E. (2006). Evaluación comprensiva y evaluación basada en estándares. Barcelona: Graó.
VAN DALE, D.B. I MEYER, W.J. (1981). Manual de técnica de la investigación educacional. Barcelona: Paidós.
VAN MANEN, M. (2003). Investigación educativa y experiencia vivida. Barcelona: Idea Books.
Anàlisi qualitativa de dades: Atlas.ti; nvivo
Anàlisi quantitativa de dades: Jasp; Jamovi
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.