Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313788 Gestió dels Recursos Humans en les Organitzacions | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits.
El mòdul pretén que l'estudiantat sigui capaç d'analitzar i executar processos destinats a potenciar i aprofitar els recursos de les persones (formació, desenvolupament i avaluació de l'acompliment), des d'una aproximació afí a la gestió del talent.
S'estudiaran algunes eines TIC útils en la gestió d'aquests processos perquè l'estudiantat pugui discutir sobre les seves implicacions.
Es treballaran competències clau com a comunicació oral i escrita.
1.Introducció: Desenvolupament de Recursos Humans:
1.1. Conceptes clau: carrera, potencial, talent i desenvolupament
1.2. Planificar la carrera o planificar el desenvolupament
1.3. Detecció de necessitats en l'organització, els grups i les persones
1.4. Protocols per identificar necessitats de desenvolupament.
2. Avaluació del potencial
2.1 El desenvolupament del potencial en les organitzacions.
2.2. Objectius i Indicadors
2.2. Mètodes i tècniques de desenvolupament de potencial.
2.3. Gestió del talent
3. Avaluació de l'acompliment
3.1. Concepte i objectius.
3.2. Criteris i sistemes de gestió de l'acompliment
3.3. Avaluació de resultats
3.4. Disseny i Implantació d'un sistema d'avaluació. Tendències actuals.
4. Diagnòstic de necessitats formatives
4.1. Importància i necessitat de la formació en les organitzacions.
4.2 Estudis per detectar necessitats de formació. Objectius i procés.
4.3. Models i mètodes per a la detecció de necessitats.
4.4. Avaluació, diagnòstic i priorització de les necessitats formatives
5. Gestió i avaluació de la formació
5.1 Planificació i disseny de plans i programes de formació,
5.2. Implementació de plans i accions formatives.
5.3. Avaluació de resultats. Criteris, tipus i mètodes d'avaluació
5.4. Tendències actuals. Factors clau per a l'eficàcia de la formació.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Anàlisi i resolució de casos | 14 | 0,56 | 1, 2, 3 |
Presentació treballs | 8 | 0,32 | 5, 1, 3, 4 |
Pràctiques grupals | 8 | 0,32 | 1, 2 |
Tipus: Supervisades | |||
Supervisió virtual de projectes i activitats | 40 | 1,6 | 1, 2, 3, 4 |
Tutories | 10 | 0,4 | 3 |
Tipus: Autònomes | |||
Cerca d'informació bibliogràfica | 10 | 0,4 | 5 |
Estudi i assimilació de continguts i conceptes | 30 | 1,2 | 5, 2, 4 |
Lectura i anàlisi de textos | 30 | 1,2 | 5 |
- Realització d'activitats pràctiques a l'aula i revisió de documentació tècnica.
- Resolució de problemes / casos / exercicis en grups petits i posada en comú de conclusions al ple (grup gran).
- Resolució de casos / exercicis / problemes mitjançant activitats a l'aula virtual.
- Elaboració de Treballs escrits, presentacions o reflexions.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Evidència 1: Procés d'avaluació del potencial | 30% | 0 | 0 | 2 |
Evidència 2: Desenvolupament d'un sistema d'avaluació de l'acompliment | 30% | 0 | 0 | 5, 1 |
Evidència 3.1: Desenvolupament d'un pla de formació - grupal | 20% | 0 | 0 | 2, 3, 4 |
Evidència 3.2: Desenvolupament d'un pla de formació -individual | 20% | 0 | 0 | 2, 3, 4 |
L'avaluació del mòdul es realitzarà a partir de quatre evidències:
Ev1: evidència: consisteix a realitzar de forma pràctica el procés d'avaluació del potencial mitjançant un treball en grup que es presentarà en classe fent la defensa i argumentació a la classe (30% nota).
Ev2: evidència: consisteix en el desenvolupament pràctic d'un sistema d'avaluació de l'acompliment dissenyant el sistema d'avaluació més adequat per a una organització concreta, a través d'un cas pràctic (30% nota).
Ev3.1 evidència: consisteix a elaborar un pla de formació per a una organització realitzant un estudi i diagnòstic de les necessitats formatives, el procés de formació i l'avaluació dels resultats, amb presentació a la classe (20% nota). Part grupal
Ev3.2 evidència: consisteix a elaborar un pla de formació per a una organització realitzant un estudi i diagnòstic de les necessitats formatives, el procés de formació i l'avaluació dels resultats, amb presentació a la classe (20% nota). Part individual
Avaluació única
Normativa acadèmica de la Universitat Autònoma de Barcelona https://www.uab.cat/doc/TR_normativa_academica_UAB
Article 265. Avaluació única
2. La sol·licitud d’avaluació única suposa la renúncia a l’avaluació continuada, i implica el lliurament en una única data del nombre necessari d’evidències avaluadores per acreditar i garantir la consecució dels objectius i els resultats d’aprenentatge establerts en l’assignatura.
L'avaluació única no implica la no assistència a les sessions presencials. Durant les sessions presencials es poden realitzar activitats que siguin necessàries per a poder realitzar de manera satisfactòria les evidències d'avaluació.
Els i les estudiants que s'acullin a l'opció d'avaluació única presentaran, una vegada finalitzat el mòdul, les mateixes evidències previstes per a la modalitat d'avaluació continuada.
S'aplicarà el mateix sistema de recuperació que el de l'avaluació continuada.
Recuperació
Podran optar a recuperació: l'alumnat que no hagi assolit els criteris establerts per superar el mòdul i aquells que hagin estat avaluats en un conjunt d'activitats amb un pes mínim de 2/3 parts de la qualificació total del mòdul.
La nota mínima per poder optar a recuperació és de 3.5
Pautes d'avaluació de la Facultat de Psicologia https://www.uab.cat/doc/DOC_PautesAvaluacio_FP_23-24
Alles, Marta Alicia. (2002) Desempeño por Competencias. Evaluación de 360ª. Buenos Aires: Ediciones Granica.
Beebe, S. A. (2004). Training and development: enhancing communication and leadershsip skills. Boston, MA: Allyn and Bacon.
Crawford, Curtis (2007, junio 16). Planning for CEO Succession. Human Resource Executive Online, Recuperado a partir de http://www.hreonline.com/HRE/view/story.jhtml?id=15297678
Cummings, L. y Schwab, D. (1985). Recursos Humanos. Desempeño y evaluación. México: Trillas.
Davis, T.(2007). Talent assessment: a new strategy for talent management. Farnham: Ashgate Pub.
Drake J. (1997). Performance appraisal. Menlo Park, CA: Thomson Crisp Learning.
Fisher, S. (2004). La gestión de la formación y el rendimiento en el puesto de trabajo. Madrid: Ed. Universitaria R. Areces.
Gan, F. y Trigine, J. (2006). Manual de instrumentos de gestión y desarrollo de las personas en organizaciones. Madrid: Díaz de Santos.
Goula, Jordi (2010, febreo 7). “¡Juegue siempre con sus piezas bien posicionadas!”. La Vanguardia, Recuperado a partir de http://hemeroteca-paginas.lavanguardia.com/LVE05/PUB/2010/02/07/LVG201002070166EB.pdf
Grote, D. (2002). The performance appraisal question and answer book: a survival guide for managers. New York: American Management Association.
Grupo Harper & Lynch España (1992). Planes de carrera y sucesión en la empresa. Madrid: Grupo Negocios de Ediciones y Publicaciones SL.
Kirkpatric, D.L (2007): Evaluación de acciones formativas: los cuatro niveles. Colección Formación y Desarrollo. Barcelona: Epise. Ed. Gestión 2000.
López Camps, Jordi (2005). Planificar la Formación con calidad. Madrid: Ed. Wolters Kluwer Educación.
Luecke, R. (2007). Gestión del Desempeño. Barcelona: Harvard Bussines School .
Maddux, R. (2000). Effective performance appraisals (4ª ed.). Menlo Park, CA: Thomson Crisp Learning.
Mager, R. F. (2005). Evaluar el resultado de la formación: cómo saber si ha conseguido los objetivos. Barcelona. Ed. Gestión 2000.
Martindale, N. (2008, febrero 4). La gestión del Talento en Coca-Cola: efervescéncia interna. Recuperado a partir de https://factorhuma.org/es/?option=com_content&view=article&id=1954&catid=4&Itemid=11&lan%2520g=ca
McNulty, Eric J. (2006, marzo 26). ¿Qué sabemos de los directivos?. El País, Recuperado a partir de https://elpais.com/diario/2006/03/26/negocio/1143384455_850215.html
Pereda, S. y Berrocal, F. (2012). Gestión de la Formación en las Organizaciones. Madrid: Síntesis.
Pineda, P. (2002).Gestión de la Formación en las Organizaciones. Barcelona: Ariel Educación.
Planes de sucesión. (2008, abril 1).. [Fundació Factor Humà], Recuperado a partir de www.factorhuma.org/index.php?option=com_content&view=article&id=8284
Pozo, P. (2010). Formación de formadores. Madrid: Pirámide.
Quijano, S. de. (1997). Sistemas efectivos de evaluación del rendimiento. Barcelona: EUB.
Reina, A. (2005). Gestión de la formación en la empresa. Madrid: Pirámide.
Rodríguez Moreno, ML. (2006). Evaluación, Balance y Formación de Competencias laborales. Barcelona: Laertes.
Rodríguez Román, M. (2006). Gestión de la Formación: La importancia de la Formación en el ámbito Empresarial actual. Vigo: Ed. Ideas propias.
VV.AA.(2005). El Plan de formación en la empresa: guía práctica para su elaboración y desarrollo. Madrid: Ed. Fundación Confemetal.
-
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |