Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313788 Gestió dels Recursos Humans en les Organitzacions | OB | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits
El mòdul pretén que l'estudiantat sigui capaç d'analitzar i reflexionar sobre els processos d'incorporació (reclutament, selecció i acolliment) i desvinculació de personal emfatitzant la seva connexió amb la planificació de RRHH i amb l'estratègia i les característiques de l'organització.
Es reflexionarà sobre la metodologia utilitzada pels professionals en aquests processos per posteriorment aplicar-la en casos simulats.
Es treballeran competències clau com a planificació, organització i control de l'execució.
1. Configuració de processos de selecció
1.1. Planificació de necessitats
1.2. Anàlisi de la demanda i determinació de perfils
1.3. Disseny i validació del procés
2. Fonts de reclutament
2.1. El reclutament i el mercat de treball
2.2. Reclutament i Selecció 2.0
3. Instruments i tècniques d'avaluació
3.1. Criteris, mesures i predictores
3.2. Validesa i fiabilitat
3.3. L'entrevista de selecció
3.4. Altres tècniques i instruments d'avaluació
4. Processos de socialització
4.1. Aproximació a la cultura empresarial
4.2. El contracte psicològic i la socialització en les organitzacions
5. Planes d'acolliment
5.1. Què és un programa d'acolliment. Orígens. Fases.
5.2. El manual d'acolliment
5.3. L'entrevista d'acolliment
6. Gestió de la desvinculació
6.1. La desvinculació i els seus costos
6.2. Tipus de desvinculació
6.3. Reducció de plantilla
6.4. La negociació en els reestructuracions
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Observació de situacions pràctiques reals o simulades en vídeo | 11 | 0,44 | 4, 1 |
Sessions de resolució de casos/situacions i defensa d'intervencions | 19 | 0,76 | 1, 3 |
Tipus: Supervisades | |||
Anàlisi i resolució de casos | 38 | 1,52 | 3, 2 |
Pràctica amb tècniques i instruments de gestió | 22 | 0,88 | 4, 2 |
Tipus: Autònomes | |||
Cerca i recollida d'informació, lectura i estudi de documentació | 18 | 0,72 | 4, 1, 3, 2 |
Elaboració i redacció de treballs | 30 | 1,2 | 4, 1, 3, 2 |
Estructuració i síntesi d'informació | 12 | 0,48 | 4, 1, 3, 2 |
Metodologia docent
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Evidència 1: Cas pràctic de selecció de personal | 35% | 0 | 0 | 4, 2 |
Evidència 2: Cas pràctic de desvinculació | 35% | 0 | 0 | 1 |
Evidència 3: Cas pràctic d'acollida de personal | 30% | 0 | 0 | 3 |
Partint dels continguts treballats a l'aula durant les sessions presencials i de l'estudi dels materials a la disposició del alumnat, així com de les consultes necessàries a la bibliografia, cada estudiant haurà d'elaborar un document en el qual doni resposta a les qüestions plantejades en el "Cas pràctic d'avaluació".
Aquest cas pràctic està enfocat com un exercici situacional que integra els principals continguts del mòdul amb una visió de negoci pròpia de l'entorn organizacional en el qual es contextualitza. D'aquesta manera es pretén que les respostes que elabori l'estudiant aportin evidències d'aprenentatge a les tres àrees de coneixement del mòdul, cadascuna de les quals representa un pes en la nota final: Selecció (35%), Acolliment (30%) i Desvinculació (35%).
Avaluació única
Normativa acadèmica de la Universitat Autònoma de Barcelona https://www.uab.cat/doc/TR_normativa_academica_UAB
Article 265. Avaluació única
2. La sol·licitud d’avaluació única suposa la renúncia a l’avaluació continuada, i implica el lliurament en una única data del nombre necessari d’evidències avaluadores per acreditar i garantir la consecució dels objectius i els resultats d’aprenentatge establerts en l’assignatura.
L'avaluació única no implica la no assistència a les sessions presencials. Durant les sessions presencials es poden realitzar activitats que siguin necessàries per a poder realitzar de manera satisfactòria les evidències d'avaluació.
Els i les estudiants que s'acullin a l'opció d'avaluació única presentaran, una vegada finalitzat el mòdul, les mateixes evidències previstes per a la modalitat d'avaluació continuada.
S'aplicarà el mateix sistema de recuperació que el de l'avaluació continuada.
Recuperació
Podran optar a recuperació aquelles persones que no hagi assolit els criteris establerts per a superar el mòdul i aquelles que hagin estat avaluats en un conjunt d'activitats amb un pes mínim de 2/3 parts de la qualificació total del mòdul.
La nota mínima per a poder optar a la recuperació és de 3.5.
Pautes d'avaluació de la Facultat de Psicologia: https://www.uab.cat/doc/DOC_Pautes_Avaluacio_2023_2024
Cantera, F.J. y Gil, F. (2006) Estrategia de transición y desvinculación de personas. En Estrategia integral e integrada de gestión de personas (pp. 403-433). Madrid: Prentice Hall.
Córcoles, A.I. (2007) El manual de acogida en la empresa: la tabla de salvación para jefes y empleados. Madrid: Fundación Confemetal.
Chamorro-Premuzic, T. Y Furnham, A. (2010) Psicología de la Selección de Personal. Madrid: Tea Ediciones
Gan, F. y Triginé, J. (2006). Manual de instrumentos de gestión y desarrollo de las personas en las organizaciones. Madrid: Díaz de Santos.
García M., Hierro, E. y Jiménez, J.J. (2001) Selección de Personal, sistema integrado. Madrid: Esic
Gómez-Mejía, L., Balkin, D. y Cardy, R. (2001) Gestióndel despido de trabajadores, reducción del tamaño empresarial y colocación externa. En Dirección y gestión de RR.HH (pp. 215-242). Madrid: Prentice Hall.
Salgado, J.F. y Moscoso, S. (2005) Entrevista conductual estructurada de selección de personal. Madrid: Pirámide
International Journal of Selection and Assessment
Instrumentos de evaluación psicológica
-
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |