Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
4313767 Llengua Espanyola, Literatura Hispànica i Espanyol com a Llengua Estrangera | OT | 0 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No es contemplen
L'assignatura està dividida en dues parts. A la primera part, es pretén que l'alumnat pugui explicar gramàtica a persones estrangeres que necessiten conèixer la llengua d'una manera instrumental i operativa. Per tant, hauran de ser capaços de didactizar, de forma clara, coherent i rigorosa, les formes gramaticals, saber posar exemples i dissenyar activitats gramaticals per afavorir el processament de les formes. A la segona part, es pretén que l'estudiantat conegui els criteris i els mètodes d'avaluació que es proposen en les institucions i en els dissenys curriculars per a l'avaluació de l'aprenentatge d'una llengua estrangera, en particular, per a l'espanyol
BLOC 1
La instrucció gramatical en ELE: reflexió metalingüística i pràctica significativa aplicades a diferents problemes gramaticals de l'espanyol
BLOC 2
L'avaluació en ELE
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals, sessions de seminaris | 66 | 2,64 | 6, 8, 11, 12, 17 |
Tipus: Supervisades | |||
Pràctiques dirigides pel professor | 40 | 1,6 | 5, 10, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom | 35 | 1,4 | 11, 17 |
Les activitats formatives es divideixen en classes magistrals, pràctiques i treball autònom segons si l'activitat es dirigida, supervisada o autònoma. El professorat realitzarà pràctiques relacionades amb l'ensenyament o l'avaluació d'ELE.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Comprensió de las lectures sobre avaluació en ELE | 10% | 1 | 0,04 | 4, 6, 11, 14, 17 |
Examen del primer bloc | 50% | 3 | 0,12 | 2, 5, 10, 11, 16 |
Examen del segon bloc | 30% | 3 | 0,12 | 1, 3, 5, 6, 8, 9, 18 |
Lectures de la primera part | 10% | 2 | 0,08 | 7, 11, 12, 13, 15 |
Es realitzaran dues proves teòriques relacionades amb cadascú dels blocs temàtics, a més de preguntes relacionades amb les lectures. Aquestes proves es realitzaran al final de cada part. En el cas que hagi un estudiant a l'estranger se li facilitarà una altra manera de demostrar els continguts que s'imparteixen en l'assignatura.
Avaluació Única
Es realitzaran dues proves teòriques relacionades amb cadascú dels blocs temàtics al final del curs.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Primera part:
ALONSO RAYA, Rosario (2004). «Procesamiento de input y actividades gramaticales», RedELE [en línea]
BRUCART, José María (2005). “La gramática en ELE y la teoría lingüística: coincidencias y discrepancias”, RedELE (Revista electrónica de didáctica del español como lenguaextranjera), 3. http://www.sgci.mec.es/redele/revista3
CASTAÑEDA, Alejandro (ed.) (2014). Enseñanza de la gramática avanzada de ELE, Madrid: Sgel
IBARRECHE ANTUÑANO, Iraide et al. (2019). Lingüística cogniyiva y español LE/L2, Oxford:Taylor & Francis, Routledge/Taylor & Francis Group.
LLOPIS, Reyes, Juan Manuel REAL y José Plácido RUIZ CAMPILLO (2012). Qué gramática enseñar, qué gramática aprender, Madrid: Edinumen
RUIZ CAMPILLO, José Plácido (2007). «Gramática cognitiva y ele», Marco ELE, Núm. 5, jun-dic.2007. http://marcoele.com/numeros/numero-5/
SWAN, Michael (2005). «Legislation by Hypotesis: The Case of Task-Based Instruction», Applied Linguistics 26/3:376-401. Oxford University Press.
SWAN, Michael (1985). «A critical look at the communicative approach 1», ELTJournal 39/1 pp. 2–12, http://eltj.oxfordjournals.org/cgi/reprint/39/1/2?ijkey=bddnGOKiVIilX6O&keytype=ref
SWAN, Michael (1985b). «A critical look at the communicative approach 2» (ELTJournal 39/2 pp 77–87, 1985) http://eltj.oxfordjournals.org/cgi/reprint/39/2/76?ijkey=qJ4yQ0kzoZ5Xxlw&keytype=ref
Segona part:
ANTÓN, Marta (2019). Evaluación. En Muñoz Basols, J., Gironzetti E. y Lacorte, M. (Eds.) The Routledge Handbook of Spanish Language Teaching. 109-123. New York: Routledge.
BORDÓN, Teresa (2004). "Panorama histórico del desarrollo de algunas de las cuestiones fundamentales en la evaluación de segundas lenguas". En Carabela, n.º 55, Madrid: SGEL, pp. 5-29. https://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/carabela/pdf/55/55_005.pdf
CARBÓ, Carme (2017). Tipos de evaluación, instrumentos y herramientas. En C. Carbó, J-M- García y R. Lucas (Coords) Metodología y evaluación de las lenguas, 183-192. Vaencia: Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport.
CONSEJO DE EUROPA (2002). Marco común europeo de referencia para las lenguas: aprendizaje, enseñanza y evaluación. Madrid. Ministerio de Educación, cultura y deporte, Subdirección General de Cooperación Internacional y Grupo Anaya.
http://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/marco/default.htm
CONSEJO DE EUROPA (2018). CEFR Companion Volume with New Descriptors. Versión en español (2021).
EGUILUZ, Juán y de VEGA, Clara María (1992). "La evaluación: criterios para la valoración de la expresión escrita y de la expresión oral" Taller del consejo de Europa: Aprendizaje y enseñanza del español-lengua extranjera en la enseñanza secundaria y en la educación de adultos. Salamanca: Universidad de Salamanca.
GALINDO, M. Mar y PASTOR, Susana (2007). "La evaluación en el aprendizaje y la enseñanzadel español como L2/SL". XVIII Congreso Internacional de ASELE, Universidad de Alicante. http://marcoele.com/xviii-congreso-internacional-de-asele/
INSTITUTO CERVANTES (2006). Plan curricular del Instituto Cervantes. Madrid: Instituto Cervantes, Biblioteca Nueva, 3vol. http://cvc.cervantes.es/ensenanza/biblioteca_ele/plan_curricular/default.htm
WANG, Mengmen (2023). "Bridging assessment and learning: A cognitive diagnostic analysis of a large-scale Spanish proficiency test". Porta Linguarum An International Journal of Foreign Language Teaching and Learning, (40), 9–24. https://doi.org/10.30827/portalin.vi40.15930
No hi ha un programari específic, en tot cas, la plataforma TEAMS per fer tutories virtuals.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TEm) Teoria (màster) | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |