Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2502442 Medicina | OB | 6 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
És aconsejable que l'alumnat no tingui cap assignatura pendent d'aprovar els cursos anteriors.
És convenient haver aconseguit coneixements suficients en:
- Bioestadística
- Bioètica i comunicació
- Epidemiologia
- Fisiopatologia i semiologia clínica
- Patologia quirúrgica
- Patologia mèdica
- Farmacologia clínica
- Pediatria
- Ginecologia-Obstetrícia
- Salut Mental
Coneixement d'una tercera llengua, preferentment anglesa.
És recomanable que l'alumnat hagi superat les assignatures següents: Fisiología Médica I i II. Anatomía Humana: Esplacnología. Psicologia Mèdica. Anatoméa Humana: Neuroanatomia. Patologia Estructural i Molecular. Farmacologia General. Fisiopatologia i Semiologia Clínica. Epidemiologia. Bases de la Cirurgia Clínica. Pediatria.
L'alumnat adquireix el compromís de preservar la confidencialitat i el secret professional de les dades als quals pugui tenir accés per raó de l'aprenentatge dels serveis assistencials. També es compromet a mantenir una actitud d'ètica professional en totes les seves accions.
L’assignatura correspon al darrer any del Grau de Medicina (6è curs), un cop l'alumnat ja coneix els fonaments científics de la Pediatria.
L’ objectiu general és que l'alumnat consolidi els anteriors coneixements i assoleixi les habilitats clíniques, comunicatives i de cerca i maneig de la informació científica referents a la Pediatria:
Classifiquem els objectius en generals i específics.
Generals
- Fer un diagnòstic a través de saber fer una història i establir un diagnòstic diferencial, sota la supervisió del professorat.
- Fer un diagnòstic i establir el tractament d’una patologia determinada, sota la supervisió del professorat.
- Establir una bona comunicació interpersonal que capaciti per a dirigir-se amb eficiència i empatia a pacients, a familiars, acompanyants, equip mèdic i altres professionals sanitaris.
Específics
- Conèixer la patologia més freqüent de l'infant.
- Conèixer les peculiaritats de cada rang d'edat pediàtrica.
- Adquirir les habilitats necessàries per a la comunicació amb el pacient pediàtric i les seves famílies.
- Adquirir els coneixements necessaris per discernir el grau de gravetat dels pacients i poder prioritzar aquells que requereixin una atenció immediata.
- Adquirir els coneixements basats en la medicina basada en l'evidència peractuar davant les diferents patologies pediàtriques.
- Establir un algoritme diagnòstic a partir dels símptomes més freqüents i ser capaç de plantejar un diagnòstic diferencial de problemes.
- Ser capaç de gestionar situacions agudes no crítiques.
- Ser capaç de manejar les situacions crítiques que requereixin una intervenció urgent.
- Conèixer les indicacions i la rendibilitat de les diferents proves complementàries
- Conèixer els materials necessaris i els procediments més freqüentment emprats en Pediatria
Blocs distributius
Pràctiques clíniques assistencials en humans (PCAh): rotació pels diferents dispositius assistencials dels Serveis de Pediatria de les Unitats Docents.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Pràctiques clíniques assistencials (PCA) | 54 | 2,16 | 1, 2, 4, 5, 11, 14, 15, 16, 20, 21, 23 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal o en equip | 26 | 1,04 | 3, 5, 10, 12, 13, 15, 16, 17, 18 |
Realització de treball escrito o presentació cas clínic | 15 | 0,6 | 1, 4, 5, 9, 16, 18, 22, 26 |
Crèdits assignatura: 4 ECTS = 100 hores
DIRIGIDES (54 hores)
- Pràctiques clíniques assistencials (PCA) 54h (5,4h x 5d x 2 setmanes)
AUTÒNOMES (41 hores)
- Estudi individual o en equip: 26 hores
- Realització de treball o presentació cas clínic (depenent de la unitat docent):15
5% AVALUACIÓ (5 hores)
Excepcionalment i segons criteri del professorat responsable, els recursos disponibles i la situació sanitària de cada moment a les diferents Unitats Docents, part dels continguts corresponents a les lliçons teòriques, practiques i seminaris podran ser impartits de forma presencial o virtual.
Segons criteri del professorat responsable i segons els recursos disponibles a cada Unitat Docent, part dels continguts corresponents a les lliçons de pràctiques de laboratori podran ser impartits i avaluats a les aules de simulació amb la metodologia corresponent.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part del'alumnat de lesenquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació clínica objectiva estructurada | 40% | 2 | 0,08 | 3, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 20, 21, 22, 23, 24, 26 |
Avaluació continuada de les practiques i presentación de las clínico o treball escritores | 60% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 |
Rotació 60%:
Valoració |
Notes * |
||||
Assistència i puntualitat |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Actitud |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
Participació i integració |
1 |
2 |
3 |
|
|
Iniciativa |
1 |
2 |
|
|
|
Comunicació |
1 |
2 |
|
|
|
L'alumne es considerarà Apte si assoleix una suma puntuacions igual o superior a 11/16
DEFINICIONS DE LES DIFERENTS DIMENSIONS
PRESENTACIÓ DEL CAS CLINIC : S'avaluarà presentació de cas clínic seguit durant la rotació, en forma de treball escrit o/i de presentació oral.
ACOEs 40%:
L’avaluació representa un 5% dels 4 ECTS (100 h), és a dir 5 h. És una avaluació pràctica.
L'alumnat que no realitzi les proves d'avaluació que es detallen anteriorment tant a l'Hospital com a les ACOES seran considerats com No avaluats exhaurint els drets a la matrícula de l'assignatura. Les situacions especials es valoraran individualment en una comissió que inclogui els responsables d’aquesta assignatura.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
- Nelson Textbook of Pediatrics, 22th ed. Elsevier Science 2024
- Nelson Tratado de Pediatría, 21ªed. Elsevier 2020
- Nelson Essentials of Pediatrics, 9th ed. Elsevier 2023
- Nelson Pediatric Symptom Based Diagnosis 2nd ed. Elsevier 2022
- Red Book 2021–2024 Report of the Committee on Infectious Diseases 32nd ed. 2022
Internet
No cal
La informació sobre els idiomes d’impartició de la docència es pot consultar a l’apartat de CONTINGUTS de la guia.