Logo UAB

Ensenyament de la Literatura en Anglès

Codi: 106330 Crèdits: 6
2024/2025
Titulació Tipus Curs
2504212 Estudis Anglesos OT 3
2504212 Estudis Anglesos OT 4
2504380 Estudis d'Anglès i Català OT 3
2504380 Estudis d'Anglès i Català OT 4
2504386 Estudis d'Anglès i Espanyol OT 3
2504386 Estudis d'Anglès i Espanyol OT 4
2504393 Estudis d'Anglès i Francès OT 0
2504393 Estudis d'Anglès i Francès OT 3
2504393 Estudis d'Anglès i Francès OT 4
2504394 Estudis d'Anglès i de Clàssiques OT 3
2504394 Estudis d'Anglès i de Clàssiques OT 4

Professor/a de contacte

Nom:
David Owen
Correu electrònic:
david.owen@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

Un nivell d'anglès parlat i escrit de C2 (MECR) és un requisit fonamental per a aquesta assignatura.

Es recomana que els estudiants de la UAB que cursin aquesta assignatura hagin completat amb èxit totes les assignatures obligatòries de literatura de primer i segon any del pla d'estudis.

Es recomana que els estudiants que cursin aquesta assignatura i que provinguin d'un grau o universitat diferent hagin cursat i aprovat almenys una assignatura de literatura.

Si el vostre grau és diferent d'aquest àmbit d'estudi, es recomana que presteu molta atenció a les lectures enumerades en la bibliografia del curs i reflexioneu atentament sobre la vostra pròpia experiència com a lector de textos literaris.


Objectius

Aquesta assignatura tracta menys d'ensenyar literatura que d'entendre com enfocar i comprendre la literatura a un nivell pragmàtic, per discutir com funciona i debatre com es pot o s'ha de presentar. En un cert sentit, es tracta del que necessitem saber sobre la literatura, no principalment com a lectors o estudiants, sinó com a crítics que poden analitzar i comunicar els seus components fonamentals.

De manera més àmplia, el curs té els següents objectius:

  • Explorar diverses definicions i interpretacions de la literatura.
  • Comprendre la mecànica i les característiques definidores/elements de la poesia i la prosa.
  • Diferenciar entre els propòsits estètics de la poesia i la prosa.
  • Comprendre les característiques i processos de la ficció literària.
  • Enfocar les cançons, pel·lícules, el periodisme i les narratives publicitàries (així com altres "texts" que expliquen una història) com a formes de literatura i com a eines per a l'anàlisi literària.
  • Comprendre i aplicar la teoria literària en l'anàlisi de textos literaris (i no literaris) i en una millor explicació de les característiques d'aquests textos.

Un fil conductor constant, però, serà aquesta pregunta: "si haguéssiu d'ensenyar això, què faríeu, i per què?"


Competències

    Estudis Anglesos
  • Aplicar els principis ètics científics al tractament de la informació.
  • Aplicar la metodologia d'anàlisi i conceptes crítics per analitzar la literatura, la cultura i la història dels països de parla anglesa.
  • Comprendre i produir textos acadèmics escrits i orals en anglès a nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2).
  • Demostrar habilitats per desenvolupar-se de manera professional en els àmbits de les aplicacions lingüístiques, la docència i la gestió literària i cultural en anglès.
  • Demostrar habilitats per treballar de manera autònoma i en equip a fi d'assolir els objectius planificats.
  • Elaborar argumentacions aplicables als àmbits de la literatura, de la cultura i de la lingüística i avaluar-ne la rellevància acadèmica.
  • Que els estudiants hagin desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
  • Utilitzar l'anglès escrit i oral per a fins acadèmics i professionals relacionats amb l'estudi de la lingüística, la filosofia del llenguatge, la història, la cultura i la literatura angleses.
  • Utilitzar les eines digitals i les fonts documentals específiques per a la captació i organització d'informació.
  • Utilitzar metodologies filològiques actuals per interpretar textos literaris en anglès i el seu context cultural i històric.
  • Valorar de manera crítica la producció lingüística, literària i cultural en anglès.
    Estudis d'Anglès i Català
  • Actuar amb responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics.
  • Actuar en l'àmbit de coneixement propi avaluant les desigualtats per raó de sexe/gènere.
  • Aplicar els principis ètics científics al tractament de la informació.
  • Comprendre i produir textos acadèmics orals i escrits amb adequació i fluïdesa en diferents contextos comunicatius.
  • Demonstrate skills for professional development in the areas of linguistic applications, teaching and literary and cultural management in Catalan and English.
  • Demostrar el coneixement normatiu de la llengua catalana i els seus fonaments i el domini en totes les aplicacions en l’àmbit acadèmic i professional.
  • Demostrar habilitats per treballar de manera autònoma i en equip per assolir els objectius planificats, si escau en contextos multiculturals i interdisciplinaris.
  • Elaborar argumentacions aplicables als àmbits de la literatura, de la cultura i de la lingüística en anglès i francès i avaluar-ne la rellevància acadèmica.
  • Identificar i interpretar els textos literaris de diferents llengües i analitzar-ne els trets genèrics, formals, temàtics i culturals d’acord amb conceptes i mètodes propis del comparatisme i de la teoria literària.
  • Que els estudiants hagin desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
  • Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.
  • Utilitzar correctament l’anglès escrit i oral per a finalitats acadèmiques i professionals, relacionades amb l’estudi de la lingüística, la història, la cultura i la literatura.
  • Utilitzar les eines digitals i les fonts documentals específiques per a la captació i l'organització d'informació.
  • Valorar críticament la producció literària i cultural en català i anglès i el seu context històric i social.
    Estudis d'Anglès i Espanyol
  • Analitzar de manera crítica la producció lingüística, literària i cultural en anglès i en espanyol aplicant les tècniques i els mètodes propis de l’edició crítica i del processament digital.
  • Aplicar els principis ètics científics al tractament de la informació.
  • Comprendre i produir textos acadèmics orals i escrits amb adequació i fluïdesa en diferents contextos comunicatius.
  • Demostrar habilitats per desenvolupar-se de manera professional en els àmbits de les aplicacions lingüístiques, la docència i la gestió literària i cultural en anglès i espanyol.
  • Demostrar habilitats per treballar de manera autònoma i en equip a fi d'assolir els objectius planificats en contextos multiculturals i interdisciplinaris.
  • Elaborar argumentacions aplicables als àmbits de la literatura, de la cultura, de la teoria literària, de la llengua i la lingüística, en espanyol i en anglès, i avaluar-ne la rellevància acadèmica.
  • Fer servir correctament l’anglès i l’espanyol escrit i oral per finalitats acadèmiques i professionals, relacionades amb l’estudi de la lingüística, la història, la cultura i la literatura.
  • Interpretar textos literaris en anglès o en espanyol dins del context cultural i històric utilitzant metodologies filològiques actuals i estratègies textuals i comparatives.
  • Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
  • Que els estudiants hagin desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
  • Utilitzar les eines digitals i les fonts documentals específiques per a la captació i l'organització d'informació.
    Estudis d'Anglès i Francès
  • Actuar amb responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics.
  • Adaptar els coneixements adquirits a les necessitats pràctiques relacionades amb la literatura, la cultura i la lingüística angleses i franceses en l’àmbit professional.
  • Aplicar de manera crítica les diferents metodologies filològiques actuals per interpretar textos literaris en anglès i francès i el seu context cultural i històric.
  • Comprendre i produir textos acadèmics orals i escrits amb adequació i fluïdesa en diferents contextos comunicatius.
  • Demostrar habilitats per treballar de manera autònoma i en equip per assolir els objectius planificats, si escau en contextos multiculturals i interdisciplinaris.
  • Elaborar argumentacions aplicables als àmbits de la literatura, de la cultura i de la lingüística en anglès i francès i avaluar-ne la rellevància acadèmica.
  • Fer servir correctament l’anglès i el francès oral i escrit per finalitats acadèmiques i professionals, relacionades amb l’estudi de la lingüística, la història, la cultura i la literatura.
  • Que els estudiants hagin desenvolupat aquelles habilitats d'aprenentatge necessàries per emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
  • Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.
  • Utilitzar les eines digitals i les fonts documentals específiques per a la captació i l'organització d'informació.
    Estudis d'Anglès i de Clàssiques
  • Actuar en l'àmbit de coneixement propi avaluant les desigualtats per raó de sexe/gènere. 
  • Aplicar els principis ètics científics al tractament de la informació.
  • Aplicar la metodologia d’anàlisi i els coneixements sobre gèneres, mètrica i estilística per comentar textos literaris i analitzar la cultura i la història dels països de parla anglesa i del món antic.
  • Demostrar habilitats per desenvolupar-se de manera professional en els àmbits de les aplicacions lingüístiques, la docència i la gestió literària i cultural en anglès i en l’àmbit de les llengües clàssiques.
  • Demostrar habilitats per treballar de manera autònoma i en equip a fi d'assolir els objectius planificats en contextos multiculturals i interdisciplinaris.
  • Elaborar argumentacions aplicables als àmbits de la literatura, de la cultura i de la lingüística i avaluar-ne la rellevància acadèmica.
  • Fer servir correctament l’anglès escrit i oral per finalitats acadèmiques i professionals, relacionades amb l’estudi de la lingüística, la història, la cultura i la literatura angleses.
  • Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
  • Que els estudiants hagin desenvolupat les habilitats d'aprenentatge necessàries per a emprendre estudis posteriors amb un alt grau d'autonomia.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Utilitzar les eines digitals i les fonts documentals específiques per a la captació i l'organització d'informació.

Resultats d'aprenentatge

  1. Analitzar els contextos d'aplicació de la crítica literària i interpretativa en els diferents àmbits de la producció literària i cultural en anglès.
  2. Analitzar i interpretar textos literaris en anglès d'èpoques anteriors a la contemporània.
  3. Analitzar les desigualtats per raó de sexe/gènere i els biaixos de gènere en l'àmbit de la literatura anglesa.
  4. Aplicar els coneixements i competències adquirits a l'anàlisi i resolució de problemes.
  5. Aplicar els coneixements teòrics adquirits a la realització de treballs.
  6. Aplicar les eines informàtiques i saber consultar les fonts documentals.
  7. Aplicar les metodologies d'organització de la feina adquirides a les tasques professionals individuals i grupals.
  8. Aplicar les metodologies de planificació de la feina adquirides a les tasques professionals individuals i grupals.
  9. Buscar, seleccionar i gestionar informació de forma autònoma, tant en fonts estructurades (bases de dades, bibliografies, revistes especialitzades) com en informació distribuïda a la xarxa.
  10. Comentar textos literaris, aplicant els instruments adquirits, atenent el context històric i sociocultural.
  11. Comprendre i diferenciar adequadament els conceptes de literatura i cultura en anglès, així com les seves relacions i interaccions mútues.
  12. Comprendre textos acadèmics especialitzats (C2) sobre recerca dels textos i contextos de la literatura anglesa.
  13. Comprendre textos acadèmics especialitzats sobre recerca dels textos i contextos de la literatura anglesa a nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2).
  14. Comprendre textos acadèmics especialitzats sobre recerca dels textos i contextos de la literatura anglesa.
  15. Demostrar que es comprenen textos en anglès especialitzats i no especialitzats de dificultat alta, i interpretar-los críticament.
  16. Demostrar un coneixement sòlid dels temes relacionats amb l'estudi de la literatura i la cultura en general.
  17. Desenvolupar discursos coherents sobre la literatura i la cultura en anglès, i aplicar aquests discursos a l'anàlisi de la realitat social i acadèmica.
  18. Distingir el factor sexe/gènere en la configuració del cànon literari.
  19. Distingir les idees principals de les secundàries i fer la síntesi dels continguts dels textos literaris en anglès d'èpoques anteriors a la contemporània.
  20. Distingir les idees principals de les secundàries i fer síntesis dels continguts de textos literaris en anglès d'èpoques anteriors a la contemporània.
  21. Elaborar treballs d'acord amb l'ètica científica.
  22. Elaborar treballs on s’apliquin els instruments digitals i bibliogràfics fonamentals per a l’àmbit d’estudi.
  23. Elaborar una crítica oral i escrita avançada en contextos docents, acadèmics i culturals en llengua anglesa.
  24. Entendre i reflexionar sobre els diferents contextos crítics i interpretatius de la docència de la literatura en llengua anglesa.
  25. Entendre i reflexionar sobre la literatura i la cultura en anglès, situant-les en els seus contextos i en les seves circumstàncies històriques.
  26. Expressar-se amb eficàcia oralment i per escrit, d'una manera adequada a cada àmbit professional.
  27. Expressar-se en anglès oralment i per escrit en un registre acadèmic, utilitzant la terminologia apropiada per a l'estudi dels textos i contextos de la literatura anglesa.
  28. Fer cerques bibliogràfiques de fonts secundàries relacionades amb la literatura anglesa del s. XIX utilitzant tecnologies digitals.
  29. Fer servir la terminologia adequada en la construcció d'un text acadèmic i en la transmissió dels seus coneixements.
  30. Fer servir les eines digitals i les fonts documentals per a l'obtenció, classificació, interpretació i anàlisi de dades rellevants relacionada amb la pràctica del comentari de textos literaris.
  31. Identificar els elements estilístics i culturals que configuren la interpretació dels diferents gèneres literaris en llengua anglesa.
  32. Incorporar idees i conceptes de fonts publicades als treballs citant i referenciant de manera adequada.
  33. Integrar el coneixement i la informació de les fonts acadèmiques consultades per als treballs escrits, citant, referenciant i parafrasejant correctament.
  34. Integrar les fonts secundàries relacionades amb la literatura anglesa del s. XIX a la producció de crítica acadèmica bàsica.
  35. Interpretar extractes de documents i textos en anglès representatius dels diferents períodes històrics.
  36. Localitzar i organitzar informació rellevant en llengua anglesa disponible a Internet, bases de dades i biblioteques, i aplicar-la als entorns de treball i/o recerca.
  37. Localitzar informació especialitzada i acadèmica i seleccionar-la segons la rellevància.
  38. Mantenir una actitud de respecte cap a les opinions, valors, comportaments i pràctiques dels altres.
  39. Organitzar amb eficàcia la part autònoma de l'aprenentatge.
  40. Planificar la feina de manera efectiva individualment o en grup per a la consecució dels objectius plantejats.
  41. Planificar la feina de manera efectiva, individualment o en grup, per a la consecució dels objectius plantejats.
  42. Planificar, organitzar i fer treballs en equip.
  43. Produir textos acadèmics escrits i orals (C2) sobre els conceptes i competències rellevants per a l'estudi dels textos i contextos de la literatura anglesa.
  44. Produir textos acadèmics escrits i orals a nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2) sobre els conceptes i competències rellevants per a l'estudi dels textos i contextos de la literatura anglesa.
  45. Produir textos escrits i orals amb correcció normativa.
  46. Realitzar treballs escrits i presentacions orals efectives i adaptades al registre adequat.
  47. Reconèixer i posar en pràctica les habilitats següents per al treball en equip: compromís, hàbit de col·laboració i capacitat per contribuir a la resolució de problemes.
  48. Sintetitzar la informació obtinguda a partir de diferents fonts, problematitzar un tema i estructurar la informació de manera pertinent en presentacions orals i escrites adaptades al públic.
  49. Treballar amb autonomia i iniciativa integrant les aportacions dels altres i respectant el pla de treball establert.

Continguts

  • Unitat 1: La Prosa
  • Unitat 2: La Poesia
  • Unitat 3: "Altres" Textos
  • Unitat 4: Una mica de Teoria

Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes tèoriques 30 1,2 2, 3, 1, 8, 6, 9, 10, 28, 16, 15, 17, 18, 19, 26, 27, 39, 35, 37, 40, 42, 22, 47, 48, 11, 24, 13, 14, 29
Lectura i debat dels textos a l'aula 20 0,8 2, 3, 1, 8, 10, 16, 15, 23, 17, 46, 18, 19, 26, 27, 35, 37, 38, 39, 40, 45, 47, 48, 11, 25, 24, 14, 29
Tipus: Supervisades      
Pràctica de l'ús de recursos bibliogràfics 10 0,4 6, 9, 28, 15, 19, 34, 36, 37, 48, 14, 30
Redacció de comentaris 20 0,8 2, 3, 1, 8, 4, 5, 6, 9, 10, 28, 16, 15, 17, 46, 18, 19, 26, 27, 31, 32, 33, 34, 35, 37, 38, 39, 40, 42, 45, 21, 44, 47, 48, 11, 25, 24, 30, 29, 49
Tipus: Autònomes      
Estudi personal 20 0,8 2, 3, 1, 8, 4, 5, 6, 9, 16, 15, 17, 18, 19, 31, 39, 32, 33, 35, 37, 38, 42, 21, 47, 11, 25, 24, 13, 49
Lectura de textos individual autònoma 25 1 2, 3, 1, 7, 9, 28, 15, 18, 19, 32, 33, 35, 36, 37, 39, 40, 11, 25, 24, 12, 30, 49

1 crèdit ECTS = 25 hores de docència/avaluació > 6 crèdits = 150 hores.

El curs es basa en la presentació, anàlisi i discussió—des de perspectives pràctiques i pragmàtiques—d'una gamma de textos literaris i no literaris, incloent-hi novel·les, contes, poemes, contes populars, cançons, periodisme, publicitat, textos d'internet, textos tipus SMS/Whatsapp, etc., i textos comercials, entre d'altres.

Nota: Dins del calendari establert pel centre o programa de grau, es reservaran 15 minuts d'una classe perquè els estudiants avaluïn els seus professors i els seus cursos o mòduls a través de qüestionaris.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Assistencia i participació als debats a clase 10% 5 0,2 2, 3, 1, 8, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 28, 16, 15, 23, 17, 46, 18, 19, 27, 31, 39, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 41, 42, 45, 22, 44, 47, 11, 25, 24, 14, 30, 29, 49
Treball escrit 1 45% 10 0,4 2, 3, 1, 8, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 28, 16, 15, 23, 17, 46, 18, 19, 20, 26, 27, 31, 39, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 40, 41, 42, 45, 21, 22, 43, 44, 47, 48, 11, 25, 24, 12, 13, 14, 30, 29, 49
Treball escrit 2 45% 10 0,4 2, 3, 1, 4, 5, 6, 9, 10, 28, 16, 15, 23, 17, 18, 19, 27, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 45, 22, 44, 48, 11, 25, 24, 13, 30, 29

L'avaluació es basa en els següents ítems:

  1. Dos treballs escrits (2 x 45%) = 90%. 
  2. Assistència i participació a classe = 10%. Nota: aquesta és una assignatura optativa per a la qual s'espera participació i debat. L'assignatura no es preocupa per "transmetre el coneixement del professor", sinó per una reflexió compartida i general sobre aspectes de la literatura.
  • Les dates definitives per a cadascun dels exercicis anteriors es publicaran a l'inici del curs.
  • En dur a terme cada activitat d'avaluació, els professors informaran els estudiants (a Moodle) dels procediments a seguir per revisar totes les notes atorgades i la data en què tindrà lloc aquesta revisió.
  • Tots els exercicis són OBLIGATORIS Els estudiants obtindran una qualificació de No avaluat/No presentat tret que hagin presentat més de dos terços dels ítems d'avaluació.

Condicions de reavaluació

  • Els estudiants la nota mitjana final dels quals dels dos exàmens sigui entre 3,5 i 4,8 són elegibles per a la reavaluació.
  • L'activitat específica de reavaluació serà confirmada pel professor.
  • L'única nota de pas atorgada en la reavaluació serà un 5.
  • En cas que els estudiants no puguin fer l'examen en la data establerta pel professor per motius mèdics justificats, es pot acordar una data diferent amb el professor.
  • La reavaluació està disponible NOMÉS per a estudiants que hagin suspès l'avaluació inicial; NO està disponible per a estudiants que hagin aprovat però desitgin millorar la seva nota final.

Plagi

En cas que un estudiant cometi alguna irregularitat que pugui comportar una variació significativa en la nota atorgada a una activitat d'avaluació, se li assignarà un zero per aquesta activitat, independentment de qualsevol procés disciplinari que pugui tenir lloc.

En cas de diverses irregularitats en activitats d'avaluació de la mateixa assignatura, se li assignarà un zero com a nota final d'aquesta assignatura.

Les irregularitats es refereixen, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar-ne la autoria o un mal ús de la IA, com presentar treballs com a originals que han estat generats per una eina o programa de IA.

Aquestes activitats d'avaluació no es reavaluaran.

Avaluació Única

Els estudiants que optin per aquesta hauran de realitzar la següent avaluació, que s'assignarà en un sol dia:

  1. Examen 1 (Unitats 1 i 2) (50%)
  2. Examen 2 (Unitats 3 i 4) (50%)
  3. Es farà servir el mateix mètode de reavaluació que l'avaluació contínua.

Procediment per Revisar les Notes

En dur a terme cada activitat d'avaluació, els professors informaran els estudiants (a Moodle) dels procediments a seguir per revisar totes les notes atorgades i la data en què tindrà lloc aquesta revisió.


Bibliografia

L'obra principal de referència per a aquesta assignatura és:

  • Showalter, Elaine. Teaching Literature. Oxford: Blackwell Publishing, 2003

Altres obres a les quals es farà referència inclouen:

  • Barry, Peter. Beginning Theory: An Introduction to Literary and Cultural Theory. Manchester: Manchester University Press, 2017
  • Bennet, Andrew & Nicholas Royle. Literature, Criticism and Theory. Harlow: Pearson Education, 1995 (4th Ed., 2009)
  • Berger, John. Ways of Seeing. London: Penguin Books, 2008.
  • Eagleton, Terry. Literary Theory: An Introduction. Oxford:Basil Blackwell, 1983.
  • ____________. How to Read Literature. New Haven; Yale University Press, 2013
  • Mullan, John. How Novels Work. Oxford: Oxford University Press, 2008
  • Wainwright, Jeffrey. Poetry: The Basics. Abingdon: Routledge, 2004
  • Wood, James. How Fiction Works. Jonathan Cape: London, 2008

Programari

Moodle/Campus virtual de la UAB


Llista d'idiomes

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(PAUL) Pràctiques d'aula 1 Anglès segon quadrimestre matí-mixt
(TE) Teoria 1 Anglès segon quadrimestre matí-mixt