Fonètica i Fonologia Angleses II
Codi: 106292
Crèdits: 6
2024/2025
Titulació |
Tipus |
Curs |
2504212 Estudis Anglesos |
OB |
2 |
Equip docent
- Julio Miguel Cebrian Puyuelo
- (Extern) Celia Gorba Masip
- (Extern) Maria Josep Solé Sabater
Idiomes dels grups
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Prerequisits
- Per cursar aquesta assignatura cal haver cursat l’assignatura Fonètica i Fonologia Angleses 1 (FFA1). Els requisits específics relatius als seus continguts són el coneixement de transcripció fonètica i termes descriptius bàsics de l’assignatura FFA1.
- Cal un nivell inicial d’anglès de C2 (Proficiency) del Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment.
Objectius
Aquesta assignatura es cursa el segon any, després d’haver cursat Fonètica i Fonologia Angleses 1. S’estudien les diferències entre els sistemes fonològics de l’anglès i del català/castellà centrant-se en els aspectes suprasegmentals, a diferència de FFA1, que se centra en els aspectes segmentals.
S’analitza l’accentuació de paraules i frases en anglès, la reducció vocàlica, el ritme i l’entonació.
En completar l’assignatura, l’estudiant podrà:
- Utilitzar transcripció fonètica.
- Identificar la forma i la funció de les variacions accentuals, rítmiques i d’entonació en anglès.
- Percebre i produir els contrastos rellevants en anglès.
- Comparar el sistema fonològic de l’anglès i del català/castellà i identificar àrees problemàtiques.
Millorar la seva pronunciació de l’anglès.
Competències
- Actuar amb responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics.
- Aplicar els principis ètics científics al tractament de la informació.
- Comprendre i produir textos acadèmics escrits i orals en anglès a nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2).
- Demostrar habilitats per treballar de manera autònoma i en equip a fi d'assolir els objectius planificats.
- Descriure i analitzar sincrònicament i de manera comparada les principals propietats fonètiques, fonològiques, morfològiques, sintàctiques, semàntiques i pragmàtiques de l'anglès i la seva evolució històrica.
- Distingir i contrastar els diferents paradigmes i metodologies aplicats a l'estudi de l'anglès.
- Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.
- Utilitzar l'anglès escrit i oral per a fins acadèmics i professionals relacionats amb l'estudi de la lingüística, la filosofia del llenguatge, la història, la cultura i la literatura angleses.
Resultats d'aprenentatge
- Comprendre textos acadèmics especialitzats sobre recerca en lingüística anglesa amb nivell C2.
- Descriure i analitzar sincrònicament i diacrònicament les principals propietats fonètiques, fonològiques, morfològiques, sintàctiques i semàntiques de l'anglès.
- Expressar-se en anglès per escrit i oralment d'una manera eficaç i correcta, en un registre acadèmic i utilitzant la terminologia adequada pel que fa a l'estudi de la fonètica i fonologia, la sintaxi, la semàntica i la història de la llengua anglesa.
- Fer ús dels coneixements adquirits respectant la diversitat d'opinions i de varietats d'una llengua.
- Identificar i comprendre diferents models per a l'anàlisi lingüística de l'anglès en l'àmbit foneticofonològic, sintàctic, semàntic i històric.
- Incorporar idees i conceptes de fonts publicades als treballs citant i referenciant de manera adequada.
- Planificar la feina de manera efectiva individualment o en grup per a la consecució dels objectius plantejats.
- Produir textos acadèmics escrits i orals a nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2) sobre els conceptes i competències rellevants per a l'estudi de la lingüística anglesa.
- Reunir i interpretar dades rellevants per emetre judicis crítics sobre aspectes de la lingüística anglesa i les seves aplicacions pràctiques.
Continguts
Anàlisi del sistema fonològic de l’anglès, i comparació amb el del català/castellà, centrant-se en els aspectes suprasegmentals. Aprenentatge i millora de la pronunciació de l’anglès com a llengua estrangera, tècniques de producció i percepció de contrastos segmentals, reducció vocàlica, i de patrons accentuals, rítmics i d’entonació.
UNITAT 1. Principis de la combinació de sons en anglès i estructura sil.làbica
UNITAT 2. Accentuació de paraules, reducció vocàlica i nivells de prominència
UNITAT 3. Accentuació en paraules derivades i paraules compostes
UNITAT 4. L’accent de frase i el ritme en anglès
UNITAT 5. L’entonació en anglès
UNITAT 6. Transcripció fonològica de textos curts i diàlegs i pràctica de lectura de textos transcrits.
|
Activitats formatives i Metodologia
Títol |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus: Dirigides |
|
|
|
Classes teòriques i seminaris de pràctiques |
45
|
1,8 |
2, 3, 9, 5, 4, 7, 8, 1
|
Tipus: Supervisades |
|
|
|
Tutories |
22,5
|
0,9 |
8
|
Tipus: Autònomes |
|
|
|
Exercicis, treballs, lectura de texts i estudi, participació |
57,5
|
2,3 |
2, 3, 9, 5, 4, 7, 8, 1
|
Activitats autònomes: Exercicis, treballs, lectura de texts i estudi, participació.
Activitats dirigides: Classes teòriques i seminaris de pràctiques
Activitats supervisades: Tutories
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Avaluació
Activitats d'avaluació continuada
Títol |
Pes |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Deures i participació |
15% |
16
|
0,64 |
2, 3, 9, 5, 6, 4, 7, 8, 1
|
Examen oral |
25% |
0,5
|
0,02 |
3, 5, 8
|
Test 1 |
25% |
1,5
|
0,06 |
2, 3, 9, 4, 8
|
Test 2 |
25% |
1,5
|
0,06 |
2, 3, 5, 4, 8
|
assignments |
10% |
5,5
|
0,22 |
3, 8
|
Avaluació
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
Apart de l’assistència a classe i la realització de les lectures obligatòries, hi haurà proves (quizzes) i exercicis fets a classe, deures setmanals, dos exàmens escrits (que inclouran les lectures) i un examen oral.
- El 75% de la nota final es calcularà a través de la realització de dos exàmens escrits a mitjans i finals de semestre (25% cadascun) i un examen oral a finals de semestre (25%). La nota mínima per aprovar els exàmens és 5/10.
- Un 10% de la nota final provindrà de la realització de d'un o dos assignments individuals que poden incloure un "mock oral exam" i un altre a determinar, que els alumnes duran a terme, o prepararan, fora de les hores de classe.
- El 15% restant es calcularà mitjançant la participació a classe i la realització de proves (quizzes), correcció de deures assignats i exercicis pràctics fets a classe.
Les dates d'avaluació s’indicaran a començament de curs al calendari de curs publicat a Moodle.
Cal tenir en compte el següent:
- Els exàmens, tant els dos escrits com l'oral, i l'assignment són OBLIGATORIS.
- Per aprovar l’assignatura, s’han de complir les condicions següents:
- Cal aprovar l’examen final oral.
- La combinació de les notes dels dos exàmens escrits ha de resultar en una mitjana igual o superior a 5. I en el cas que un dels dos exàmens estigui suspès, aquest haurà de tenir una nota igual o superior a 4.
- La qualificació de No avaluable com a nota final del curs correspondrà a la realització com a màxim d’un examen i un assignment. La realització de dos exàmens exclou la possibilitat d'obtenir la qualificació de No avaluable.
- El nivell d’anglès es tindrà en compte en la correcció dels treballs escrits i en els exàmens en la mesura que afecten a la comprensió dels continguts que exposa l’estudiant.
- En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0. Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria, o un ús indegut de la IA com presentar com a original un treball que ha estat generat per una eina o programa d'IA. Aquestes activitats d’avaluació no són recuperables.
- MOLT IMPORTANT: El plagi total o parcial de qualsevol dels exercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de l’exercici plagiat. En cas que hi hagi reiteració, la qualificació́ final d’aquesta assignatura serà̀ 0. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una sola frase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi.
- En cas d’absència justificada en un dia d’examen o de lliurament de treball (per exemple, una malaltia), caldrà que l’estudiant justifiqui l’absència amb documentació pertinent per tal d’optar a realitzar la prova un altre dia, prèvia autorització del coordinador/a de l’assignatura.
Recuperació
Les proves de recuperació es faran item-per-item amb les següents condicions:
- Cal haver realitzat tots els ítems obligatoris d’avaluació (vegeu el primer punt a dalt). Això vol dir que si no s'arriba a la mitjana d'aprovat per no haver completat algun d'aquests ítems, no es tindrà opció a recuperar (per exemple, amb un 5 als exàmens escrits i oral, però un 0 als assignments perquè no s'han fet, la mitjana seria un suspès sense opció a recuperació).
- Cal haver obtingut una nota mínima de curs de 3,5/10.
- Per accedir a la recuperació s'haurà d'haver aprovat un dels dos exàmens escrits.
La nota màxima que es pot obtenir en un examen de recuperació és un 5 sobre 10.
Les dates de recuperació les fixa la Facultat amb antelació i per tant no es contemplaran dates alternatives.
El professor/a informarà l’alumnat del dia i lloc de les proves de recuperació per Moodle.
Activitats avaluatives excloses de la recuperació
Les activitats següents no poden ser recuperades: assignments i els deures i quizzes que es vagin lliurant durant el curs.
Procediment de revisió de lesqualificacions
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (mitjançant Moodle) del procediment, la data i lloc de revisió de les qualificacions.
Bibliografia
Cruttenden, Alan. 2001. Gimson's pronunciation of English [6th edition]. London: Edward Arnold.
Finch, Diana. F. and Ortiz Lira, Hector. 1982. A course in English Phonetics for Spanish Speakers. London: Heinemann.
Gómez González, María de los Ángeles & Sánchez Roura, Teresa. 2016. English Pronunciation for Speakers of Spanish. From Theory to Practice. Mouton de Gruyter.
Kreidler, Charles.W. 1997. Describing Spoken English. An Introduction. London: Routledge. Ch. 7
Ladefoged, Peter. 1982 (1993, 2005). A Course in Phonetics. New York: Harcourt, Brace & Jovanovich/Thomson Wadsworth.
Mott, Brian. 2000. English Phonetics and Phonology for Spanish Speakers. Barcelona: Edicions Universitat de Barcelona.
Roach, Peter. 1983. English Phonetics and Phonology. Cambridge: CUP.
Solé, Maria-Josep. 1991. Stress and rhythm in English. Revista Alicantina de Estudios Ingleses 4, 145-162.
Wells, John.C. 2006. English Intonation: An Introduction. Cambridge: Cambridge University Press.
-Llibres de pràctica recomanats
Estebas, Eva. 2009. Teach yourself English pronunciation: An interactive course for Spanish speakers. Netbiblos/UNED.
García-Lecumberri, María Luisa & John A. Maidment. 2000. English Transcription course. London: Arnold.
Hancock, Mark. 2003. English Pronunciation in Use. Cambridge: Cambridge University Press.
Hewings, Martin. 2007. English Pronunciation in Use. Advanced. Cambridge:Cambridge University Press.
Rogerson, P and J.B. Gilbert 1990. Speaking clearly. Cambridge: Cambridge University Press.
Recursos a internet
English Phonetics and Pronunciation in Barcelona
https://englishphoneticsbcn.com/
Trancripció fonètica
http://www.phon.ucl.ac.uk/home/johnm/flash/flashin.htm
http://davidbrett.uniss.it/phonology/page%20with%20frames2.htm
Fonètica general i anglesa
http://www.phon.ucl.ac.uk/resource/index.html
http://www.phonetics.ucla.edu/course/contents.html
http://hctv.humnet.ucla.edu/departments/linguistics/VowelsandConsonants/
https://corpus.linguistics.berkeley.edu/acip/
Pràctica de pronunciació I reconeixement de sons
http://www.shiporsheep.com/
http://www.cambridge.org/elt/shiporsheep/
http://www.btinternet.com/~eptotd/vm/vowelmachine/vowelmachine.htm
http://www.englishaccentcoach.com/
Programari
No s'utilitzarà cap programari específic
Llista d'idiomes
Nom |
Grup |
Idioma |
Semestre |
Torn |
(PAUL) Pràctiques d'aula |
1 |
Anglès |
segon quadrimestre |
matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula |
2 |
Anglès |
segon quadrimestre |
matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula |
3 |
Anglès |
segon quadrimestre |
matí-mixt |