Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504212 Estudis Anglesos | FB | 1 |
2504380 Estudis d'Anglès i Català | FB | 1 |
2504386 Estudis d'Anglès i Espanyol | FB | 1 |
2504393 Estudis d'Anglès i Francès | FB | 1 |
2504394 Estudis d'Anglès i de Clàssiques | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana un nivell d’anglès general corresponent al C1 del Marc Europeu Comú de Referència (MECR) per tal de seguir bé el curs.
L’objectiu general d’aquesta assignatura és establir les bases lingüístico-comunicatives perquè l’alumnat que accedeix al Grau d’Estudis Anglesos pugui seguir amb èxit els seus estudis universitaris. Es tracta d’una assignatura fonamental, enfocada a desenvolupar el registre formal i acadèmic oral de l’alumnat ot partint del seu nivell d’anglès general. S’assumeix un nivell d’entrada d’un C1 del MECR.
Els objectius específics són els següents:
-Expressar-se oralment de forma correcta, tant a nivell gramatical i de lèxic com a nivell de pronúncia i entonació bàsiques, tot ajustant-se als requisits del registre formal i acadèmic.
-Entendre textos acadèmics orals autèntics de l’àmbit de les ciències humanes i socials. Saber prendre notes i identificar les idees principals i secundàries, així com la seva organització i interrelació.
Es treballaran les habilitats orals (producció i comprensió) i s’estudiaran, tant a classe com de forma autònoma, estructures gramaticals i de vocabulari de nivell C1 pertanyents al registre formal i acadèmic.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques i pràctiques | 50 | 2 | 6, 7, 8, 15 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories supervisades. Grup de pràctiques orals | 15 | 0,6 | 6, 7, 8, 15 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura i estudi. Exercicis i treballs. Ús de les TIC | 60 | 2,4 | 6, 7, 8, 15 |
La metodologia docent es basa en:
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació continuada | 30% | 19 | 0,76 | 6, 7, 8, 9, 12, 2, 1, 4, 15 |
Examen escrit | 35% | 3 | 0,12 | 6, 7, 8, 9, 11, 14, 13, 12, 10, 3, 2, 1, 4, 15 |
Examen oral | 35% | 3 | 0,12 | 5, 6, 7, 11, 14, 13, 12, 10, 15 |
S’ha de tenir en compte el següent:
Les dates exactes de les activitats d’avaluació s’anunciaran a l’inici de l’assignatura a través del calendari que es publicarà al Moodle de la classe.
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
Avaluació única
Recuperació
Activitats d’avaluació excloses de la recuperació
No es podran recuperar les activitats d’avaluació continuada.
Procediment de revisió de les qualificacions
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
IMPORTANT:
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0. Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria, o un ús indegut de la IA com presentar com a original un treball que ha estat generat per una eina o programa d'IA. Aquestes activitats d’avaluació no són recuperables.
Bibliografia obligatòria
Estebas Vilaplana, Eva (2014) Teach Yourself English Pronunciation: An Interactive Course for Spanish Speakers. Madrid: UNED. (https://iedra.uned.es/courses/course-v1:UNED+TYEPRO+2021/about)
Hewings, Martin (2017) Advanced Grammar in use (3rd ed.). Cambridge: Cambridge University Press.
Kennedy-Scanlon, Michael, Juli Cebrian & John Bradbury (2010) Guided Error Correction: Exercises for Spanish-Speaking Students of English. C1 Level, Book 2. Bellaterrra: Universitat Autònoma de Barcelona Servei de Publicacions.
McCarthy, Michael & Felicity O’Dell (2016) Academic Vocabulary in Use (2nd ed.). Cambridge: Cambridge University Press.
Bibliografia recomanada
Hewings, Martin & Craig Thaine (2012) Cambridge Academic English. An Integrated Skills Course for EAP. C1 level. Cambridge: Cambridge University Press.
Kennedy-Scanlon, Michael, Elisabet Pladevall & Juli Cebrian (2012) Guided Error Correction: Exercises for Spanish-Speaking Students of English. B2 Level. Bellaterrra: Universitat Autònoma de Barcelona Servei de Publicacions.
Manning, Anthony. (2008). Language and linguistics in higher education studies. Reading: Garnet Education.
Swan, Michael (2016) Practical English Usage (4th ed.). Oxford: Oxford University Press.
Bibliografia complementària
Baker, Lida, Robyn Brinks Lockwood & Kristin Donnalley Sherman (2018) Grammar for Great Writing. Boston, MA: National Geographic Learning.
Hancock, Mark (2017) English Pronunciation in Use. Intermediate. Cambridge: Cambridge University Press.
Pathare, Emma & Gary Pathare (2018) Skillful 4: Listeningand Speaking (2nd ed). London: Macmillan Education.
Diccionaris
Oxford Advanced Learner’s Dictionary, OUP.
Collins Cobuild English Dictionary, Harper Collins Publishers.
Cambridge Advanced Learner’s Dictionary, CUP.
Collins English-Spanish/Spanish-English Dictionary, 6th ed., Grijalbo.
Longman Language Activator. Longman.
Longman Pronunciation Dictionary (3rd ed.). Longman.
Llocs web recomanats
English for Academic Purposes
https://www.academic-englishuk.com/
https://www.eapfoundation.com/
Diccionaris online
https://www.ldoceonline.com (Longman Dictionary of Contemporay English)
https://www.merriam-webster.com(Merrian-Webster dictionaries on line)
https://dictionary.cambridge.org/(Cambridge dictionaries on line)
http://www.freecollocation.com/ (Oxford Collocations Dictionary for Students of English)
https://www.lexilogos.com/english/dictionary.htm (A comprehensive set of resources for the study of the English Language)
Pronúncia
English Phonetics at UAB: https://blogs.uab.cat/englishphoneticsuab/
Department of Phonetics and Linguistics UCL - Identify the symbol:http://www.phon.ucl.ac.uk/home/johnm/flash/findrp.htm
The International Phonetic Association: http://www.langsci.ucl.ac.uk/ipa/ipachart.html
Sheep or ship? (vowels): http://www.shiporsheep.com/
Phonetics: The sounds of spoken language (English and Spanish), University of Iowa: <ahref="http://www.uiowa.edu/~acadtech/phonetics/">http://www.uiowa.edu/~acadtech/phonetics/# (consonant profiles)
Type IPA phonetic symbols: http://ipa.typeit.org/
Altres
www.flo-joe.co.uk (Cambridge official examination practice)
www.pbs.org (American public television. Documentaries. American English)
No es requereix cap programari concret.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 2 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 3 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 4 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 5 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 6 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |