Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2504216 Història, Política i Economia Contemporànies / Contemporary History, Politics and Economics | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No s’han establerts requisits previs per a aquesta assignatura.
L’assignatura pretén facilitar instruments i recursos adequats per tal que l'alumnat assoleixi un coneixement especialitzat sobre els moviments socials contemporanis. En aquest marc s’abordaran els principals debats interpretatius sobre el fenomen de l’emergència dels moviments socials des d’una perspectiva multidisciplinari, però atenent principalment a les interpretacions històriques. Alhora es farà un recorregut per les principals característiques, emergència i mutacions dels diversos moviments socials, especialment el moviment obrer, pagès, de gènere, estudiantil i veïnal.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 40 | 1,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 10, 12, 13, 14, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 23 |
Exercicis pautats d'aprenentatge | 3 | 0,12 | 6, 7, 9, 11, 13, 14, 15, 17, 18, 19, 21, 22, 23 |
Seminaris i pràctiques dirigides | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 18, 19, 21, 22, 23 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 15 | 0,6 | 4, 6, 10, 11, 13, 14, 15, 16, 18, 21 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 47 | 1,88 | 1, 2, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 13, 16, 17, 18, 19, 21, 22, 23 |
Lectura de textos i elaboració de treballs | 33 | 1,32 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
- Classes teòriques
- Assistència a seminaris i sessions de tutoria
- Aprenentatge d’estratègies de cerca d’informació
- Debats i discussions
- Redacció de ressenyes, treballs i comentaris analítics
- Presentacions orals
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Comentaris escrits | 20% | 1 | 0,04 | 2, 7, 9, 11, 13, 14, 21, 22 |
Prova escrita final | 25% | 1 | 0,04 | 2, 3, 4, 5, 7, 8, 10, 12, 16, 17, 18, 19, 21, 22 |
Prova escrita parcial | 25% | 1 | 0,04 | 2, 3, 4, 5, 7, 8, 10, 12, 16, 17, 18, 19, 21, 22 |
Treball de recerca | 30% | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
Avaluació
L’avaluació és contínua. Els i les estudiants hauran de demostrar els seus progressos mitjançant la realització d’activitats i exàmens. Els terminis d’aquestes activitats d’avaluació s’indicaran en la calendarització el primer dia de classe. Totes les activitats tindran una data límit que haurà de ser acomplerta estrictament, segons el calendari de l’assignatura. En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions. Serà necessari haver obtingut un mínim de 3,5 en cadascuna de les proves d’avaluació per poder optar mitjana ponderada i compensar les proves suspeses. El pes de les diferents elements d’avaluació serà el següent:
- Examen teòric parcial (25%)
- Examen teòric final (25%)
- Treball de recerca (30%)
- Comentaris escrits (20%)
Avaluació única
L'avaluació única suposa una data d'avaluació única però no una única activitat d'avaluació. Els i les estudiants que s'acullin a l'avaluació única hauran de realitzar les tasques següents:
- Examen teòric dels continguts del conjunt de lassignatura (50%)
- Treball de recerca (30%)
- Comentari escrit (20%)
Els estudiants poden acollir-se a l'Avaluació Única a través d'un formulari entre el 18 de setembre i el 6 d'octubre. Els i les estudiants poden continuar assistint a classe encara que s'adhereixi a l'avaluació única.
Qüestions relacionades
La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes en l’assignatura és merament informativa. El professor responsable de l’assignatura ho especificarà al seu inici.
Revisió de les activitats d’avaluació
Al publicar les notes finals, el professor ha de notificar per escrit una data i hora per a la revisió de les activitats d'avaluació. Els i les estudiants han de concertar les revisions acord amb el professor.
Recuperació
Només tindran accés a la recuperació aquells alumnes que hagin presentat activitats el pes de les quals sigui equivalent a dos terços o més de la nota final i que hagin obtingut una nota ponderada igual o superior a 3,5. L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
En el moment de donar la qualificació final prèvia a la nota final de l’assignatura, el professor comunicarà per escrit el procediment de recuperació.
Consideració de “no avaluable”
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
Irregularitats en les activitats d'avaluació
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb un zero aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà zero.
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació, etc.) en una activitat d’avaluació, la nota d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas d’irregularitats en diverses activitats d'avaluació, la nota final de l’assignatura serà 0.
Les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com plagi, còpia, suplantació) queden excloses de la revaluació. Es considera com a “còpia” un treball que reprodueixi la totalitat o la major part de la feina d'un altre alumne, i com “plagi” el fet de presentar com a propi una part o la totalitat d’un text d’un autor, és a dir, sense esmentar les fonts, ja sigui publicat en paper o en format digital. En el cas de còpia entre dos alumnes, si no és possible saber qui ha copiat a qui, la sanció s’aplicarà a ambdós.
Més informació: https://www.uab.cat/web/estudiar/grau/informacio-academica/avaluacio/en-que-consisteix-l-avaluacio-1345662177201.html
En cada unitat el professor indicarà les referències específiques sobre el tema tractat. Aquesta és merament una selecció bibliogràfica sobre les principals qüestions que s’abordaran a l’assignatura.
ELEY, Geoff (2001), Forging Democracy. The History of the Left in Europe, 1850-2000, Oxford: Oxford University Press.
HARVEY, David (2019), Rebel Cities. From the Right to the City to the Urban Revolution, London: Verso.
HESS, Beth; FERREE, Myra Marx (2000), Controversy and Coalition. The new feminist movement across three decades of change, Routledge.
HORN, Gerd-Rainer (2007), The Spirit of ’68. Rebellion in Western Europe and North America, 1956-1976, Oxford: Oxford University Press.
LAWSON, Steven F. (2015), Running for Freedom. Civil Rights and Black Politics in America since 1941, Hoboken: Wiley.
NASH, Mary (2012), Mujeres en el mundo. Historia, retos y movimientos, Madrid: Alianza [2nd ed.].
NELSON, Jennifer (2003), Women of Color and the Reproductive Rights Movement, New York: New York University Press.
SASSONN, Donald (2010), One Hundred Years of Socialism. The West European Left in the Twentieth Century, Bloomsbury Publishing.
SHANIN, Teodor, ed. (1987), Peasants and Peasant Societies. Blackwell Publishers.
STRAIN, Christopher B. (2005), Pure Fire. Self-Defense as Activism in the Civil Rights Era, Athens / London: University of Georgia Press.
TARROW, Sidney (2011), Power in Movement. Social movements and contentious politics, Cambridge: Cambridge University Press.
THOMPSON, Edward P. (1991), Customs in Common. Studies in Traditional Popular Culture, London: Merlin Press [Several reeditions].
TILLY, Charles (2004), Social movements, 1768-2004, London: Paradigm.
TODD, Selina (2014), The People. The Rise and Fall of the Working Class, London: John Murray.
No se'n requereix
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 50 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 50 | Anglès | segon quadrimestre | tarda |