Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500891 Infermeria | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta assignatura no té prerrequisits encara que es recomana haver cursat prèviament i superat l'assignatura Cures Infermeres a l'Adult I.
Es tracta d'una assignatura 3 crèdits, de caràcter obligatori i que es duu a terme en el primer semestre de tercer curs.
Objectiu General
Aquesta assignatura pretén proporcionar a l'estudiant la formació necessària per a la prestació correcta d'unes cures infermeres a les persones amb problemes de salut prevalents en el nostre entorn i en situacions de risc vital. També, conscienciar l'estudiant dels beneficis que se'n deriven d'ajudar a les persones a centrar-se en els seus propis recursos per tal de que, davant un problema de salut, aconsegueixin l'autonomia necessària per a la presa de decisions sobre la seva salut.
Objectius Específics
En finalitzar l'estudi de les diferents unitats temàtiques, l'alumne haurà de ser capaç de:
1.- Cures d'Infermeria a les persones amb trastorns respiratoris.
2.- Cures d'Infermeria a les persones amb trastorns nefrourològics.
3.- Cures d'infermeria al pacient crític.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
SEMINARIS | 8 | 0,32 | 6, 8, 12, 13 |
TEORIA (TE) | 17 | 0,68 | 4, 6, 7, 12 |
Tipus: Autònomes | |||
LECTURA D'ARTICLES / INFORMES D'INTERÉS/ ELABORACIÓ DE TREBALLS/ ESTUDI PERSONAL | 46,5 | 1,86 | 4, 7, 8, 9, 10 |
1.- Teoria (TE)
Docència teòrica amb suport audiovisual sobre la temàtica de l'assignatura detallada a "Continguts". Es considera indispensable la participació activa de l'estudiant durant les sessions teòriques, bé sigui en la dinamització de les mateixes o utilitzant algun programari específic.
2.- Seminaris (SE)
Sessions de treball grupal reduït on es desenvoluparan aspectes de la temàtica de l'assignatura des de la perspectiva de la pràctica basada en la evidència i la dinàmica grupal. Com a resultat del treball realitzat als seminaris, desenvolupat en part durant el temps dedicat al treball autònom i estudi personal, es presentarà un treball teòric que serà defensat mitjançant exposició grupal.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Elaboració de presentació i defensa oral. | 20% | 0,5 | 0,02 | 1, 5, 12 |
Elaboració de treball escrit. | 30% | 1 | 0,04 | 1, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 13 |
Examen. | 50% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 9, 11, 12, 13 |
1.Examen.
El seu objectiu és avaluar l'adquisició de coneixements de l'assignatura treballats a les sessions de teoria. Es realitzarà una vegada finalitzada la totalitat de la docència teòrica de l'assignatura. Consisteix en: preguntes tipus test amb 4 opcions de resposta i només una resposta correcta. Els errors resten segons la següent fórmula: x= encerts-(errors/n-1), on n és el nombre d'opcions de resposta.
Suposa el 50% de la nota final. Es necessita una nota mínima de 5 punts sobre 10 per a poder superar l'assignatura.
2. Avaluació de Seminaris: elaboració d'un treball escrit i defensa mitjançant una presentació oral.
Elaboració d'un treball escrit i defensa del mateix mitjançant un recurs audiovisual (activitat grupal) de temàtica complementària a la treballada durant les sessions de teoria. La presentació i defensa es realitzarà durant les sessions de seminaris. S'avaluarà el contingut treballat, així com la presentació oral realitzada per cadascun dels membres del grup.
L'elaboració del treball suposa el 30% de la nota i la presentació/defensa del treball suposa el 20% de la nota. La no assistència el dia de la presentació implica un No Avaluable en la presentació del treball. Es necessita una nota mínima de 5 punts sobre 10 per poder superar l' assignatura.
L'assistència als seminaris és obligatòria. Qualsevol falta no justificada restarà 0,5 punts de la nota final de l'assignatura.
OBTENCIÓ DE LA QUALIFICACIÓ FINAL
La qualificació final de l'assignatura és la suma de les qualificacions de les activitatsd'avaluació proposades. El requisit per poder realitzar aquesta suma és haver obtingut la puntuació mínima requerida en cada part que ho requereixi. La no superació d'alguna o de totes aquestes parts que requereix d'una nota mínima implica la no superació de l'assignatura.
S'entendrà per no avaluable aquell estudiant que no s'hagi presentat a alguna o a cap de les activitats d'avaluació.
Els estudiants que no hagin superat l'assignatura mitjançant l'avaluació continuada podran presentar-se a una prova de recuperació. Per participar en la recuperació, l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de la qual equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura (article 112 ter. de la normativa d'avaluació de la UAB). La nota que s'aconseguirà de la prova de recuperació serà un 5, que farà mitjana amb la resta d'activitats d'avaluació.
L'estudiant té dret a la revisió de les proves d'avaluació. Per a tal fi es concretarà la data al Campus Virtual.
Segons l'acord 4.4 del Consell de Govern 17/11/2010 de la normativa d'avaluació, les qualificacions seran:
• Del 0 al 4,9 = Suspens
• Del 5,0 al 6,9 = Aprovat
• Del 7,0 al 8,9 = Notable
• Del 9,0 al 10= Excel·lent
• Quan l'estudiant no es presenti a alguna o a cap de les activitats d'avaluació planificades rebrà la qualificació de no avaluable.
AVALUACIÓ ÚNICA
Aquells alumnes que s'acullin a la modalitat d'avaluació única que ofereix aquesta assignatura faran les proves avaluatives durant la setmana d'exàmens planificada al gener/febrer (coincidint en data amb l'examen de recuperació d'aquells alumnes que no hagin optat per l'avaluació única). Les proves avaluatives seran les següents:
La nota mínima necessària de cada prova per superar l'assignatura serà de 5 punts sobre 10. En cas de no superar alguna de les proves, es concretarà una data per poder realitzar la recuperació de la prova suspesa. Igual que en l'avaluació dels alumnes d'avaluació contínua, la nota màxima de la prova de recuperació serà de 5 punts, que farà mitjana amb la resta de proves avaluatives per a l'obtenció de la nota final.
Bibliografia general dels continguts a treballar a les sessions teòriques:
Durant les sessions de docència teòrica es facilitaran referències i recursos actualitzats disponibles on-line per complementar els continguts treballats a classe.
Es valorarà la utilització de Kahoot! o programari similar per a dinamitzar algunes activitats a l'aula. També pot ser d'utilitat la utilització de programari de gestió de referències bibliogràfiques i paquet d'ofimàtica.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 301 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 302 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 303 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 304 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 501 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 502 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 503 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 621 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 622 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 623 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 301 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 501 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 601 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |