Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500891 Infermeria | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits
L'assignatura Comunicació i TIC consta de dos mòduls: el mòdul de comunicació de quatre crèdits ECTS i el mòdul de TIC de dos ECTS.
Mòdul de comunicació
Una de les necessitats bàsiques de les persones és establir una comunicació efectiva que les ajudi a relacionar-se i aconseguir un bon creixement personal.
L'objectiu de l'assignatura és millorar la capacitat d'expressió de l'estudiantat en totes les àrees de comunicació: verbal i no verbal.
El programa de comunicació (4 ECTS) té com a objectiu promoure l'ús de les habilitats apropiades per a aconseguir una comunicació efectiva en cada situació i / o problema.
La comunicació efectiva amb la persona atesa es considera una capacitat clínica fonamental que caracteritza la competència infermera.
Les relacions interpersonals estan influenciades pels esdeveniments interns de la persona: el seu rol, estat, característiques personals, així com per la seva interacció amb l'entorn en el qual tenen lloc i són, també, les interaccions a través de les quals cada persona té un cert efecte sobre una altra (Henderson, V. 1971).
Desenvolupar una comunicació efectiva és un procés altament complex, que requereix adquirir coneixement i aprofundir en aspectes específics de la comunicació.
Mòdul de TIC
El mòdul de TIC de l'assignatura té com a objectiu introduir a l'estudiantat en l'ús de les eines ofimàtiques més útils per al seu desenvolupament professional. Específicament, la cerca d'informació, l'organització i la manipulació de dades i aspectes relacionats amb la presentació de resultats
Mòdul de comunicació (4 ECTS)
1- Comunicació i significat:
Definició de comunicació. Models de comunicació humana: comunicació-acció, comunicació-interacció i comunicació-transacció. Principis de comunicació segons l'Escola de Palo Alto (axiomes). Nivells de comunicació humana: comunicació intrapersonal, interpersonal i pública. Descripció dels factors que influeixen en la comunicació: percepció, creences i valors, aspectes socials, culturals, familiars i individuals.
2- Comunicació verbal:
Aspectes informatius i persuasius de la comunicació. Comunicació escrita. Actituds negatives que impedeixen la comunicació: actitud avaluativa, actitud bel·licosa, curiositat i actitud apassionada. Influència de la percepció en la comunicació. Comunicació telefònica. Mètodes destinats a augmentar la comprensió / retenció del missatge.
3- Comunicació NO verbal:
Funcions: comunicació d'actituds i emocions, suport de la comunicació verbal, reemplaçament del llenguatge. Classificació del comportament comunicatiu no verbal: proxémic, cinètic i paralingurístic. El tacte com a element clau en les relacions humanes.
4- Habilitats i estratègies per a una comunicació efectiva.
4.1- Empatia
Definició. Diferència entre empatia i simpatia. Conceptede relacions interpersonals i intrapersonales. Definicions d'aptitud empàtica, empatia i actitud empàtica. Objectius de l'actitud empàtica. Dimensió conductual de l'actitud empàtica. Maneres d'expressar comprensió empàtica. Expressions No acceptable en el camp de la comunicació.
4.2-Escolta activa:
Definició. Principis de l'escolta activa. Diferència entre escolta activa, escolta i audició. Obstacles per a escoltar. Escolta NO eficaç.
4.3- La retroalimentació:
Definició. Funció de retroalimentació. Tipus de retroalimentació: retroalimentació comunicativa. Comentaris basats a l'origen. Comentaris d'acord amb la seva intenció. Diferència entre retroalimentació i crítica.
4.4- L'assertivitat:
Definició. Estils relacionals (passiu, agressiu, manipulador i assertiu). Saber dir NO. Habilitats per a la comunicació assertiva.
4.5- Tècnica de resolució de problemes: fases
Mòdul TIC (2 ECTS)
1-Ús del gestor bibliogràfic.
2-Eines per l'anàlisi de base de dades.
3-Tècniques per una comunicació eficaç
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
PRÀCTIQUES DE LABORATORI (PLAB) | 17 | 0,68 | 4, 9 |
SEMINARIS ESPECIALITZATS (SESP) | 21 | 0,84 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9 |
TEORIA (TE) | 11,5 | 0,46 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
TUTORIA | 1 | 0,04 | |
Tipus: Autònomes | |||
CONSULTES BIBLIOGRÀFIQUES | 10 | 0,4 | 9 |
ELABORACIÓ DE TREBALLS | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
ESTUDI PERSONAL | 52,5 | 2,1 | 1, 2, 4, 6, 7 |
LECTURA D'ARTICLES /INFORMES D'INTERÉS | 15 | 0,6 | 1, 2, 4, 6, 7, 8, 9 |
Mòdul de comunicació
S'utilitzarà metodologia mixta.
Aquest mòdul consta d'una part teòrica i una part de seminaris als quals el grup no superarà els 25 alumnes.
La llista de temes a treballar, hores teòriques i seminaris és la següent:
- Comunicació i significat. Teories i models de comunicació (2 hores de teoria i dues hores de seminari).
- Factors que influeixen en el procés de comunicació (2 hores de teoria i dues hores de seminari).
- Comunicació verbal i no verbal (2 hores de teoria i dues hores de seminari).
- Habilitats i estratègies per a una comunicació efectiva: Empatia (2 hores de teoria i dues hores de seminari).
- Habilitats i estratègies per a una comunicació efectiva: Saber escoltar i donar feedback (1,5 hores de teoria i dos de seminaris).
- Habilitats i estratègies per a una comunicació efectiva: Assertivitat (2 hores de teoria i dues hores de seminari).
Hi haurà 3 sessions d'aplicació de coneixements (pràctiques de simulació) de tres hores de durada, on l'estudiantat, en grup simularan els aspectes treballats i serviran per a demostrar els coneixements adquirits.
Els temes en els quals es treballarà són:
- Factors que influeixen en el procés de comunicació.
- Comunicació verbal i no verbal.
- Habilitats i estratègies per a una comunicació efectiva.
Mòdul de TIC
El mòdul s'impartirà en sessions pràctiques a l'aula d'informàtica de la Facultat de Medicina.
Es faran diverses sessions pràctiques, en grup petit a les aules d'informàtica, l'objectiu de les quals és que la/ l'estudiant aprengui a fer servir les eines ofimàtiques adients pel seu desenvolupament professional.
Totes les sessions constaran d'una breu introducció teòrica i majoritàriament d'exercicis pràctics.
Els temes a treballar són:
1-Ús del gestor bibliogràfic.
2-Eines per l'anàlisi de base de dades.
3-Tècniques per una comunicació eficaç
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència y participació activa en classes i seminaris | 20% | 1 | 0,04 | 6, 7, 8 |
Avaluació de tipus pràctic: Avaluació objectiva i estructurada | 25% | 9 | 0,36 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8 |
Avaluació escrita mitjançant proves objectives (part comunicació) | 25% | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8 |
Avaluació mitjançant proves objectives (TIC) | 30% | 1 | 0,04 | 4, 8, 9 |
Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única
L'avaluació es compon de:
No es tolerarà cap falta de respecte a les companyes, als companys o als professors i a les professores. Tampoc es tolerarà actituds homòfobes, sexistes o racistes. Qualsevol estudiant en què es detecti alguna de les actituds anteriorment descrites, se li qualificarà amb suspès a l'assignatura sense possibilitat de presentar-se a la prova de recuperació.
Qualsevol plagi o falta d'honestedat de l'estudiant serà qualificat amb suspès de l'assignatura sense possibilitat de sense possibilitat de presentar-se a la prova de recuperació.
Examen de recuperació:
Per accedir a la prova de recuperació, l'alumne ha d'haver-se presentat a l'examen de l'assignatura.
Tindran accés a la prova de recuperació aquells/aquelles estudiants que no aprovin l'examen teòric, que hagin assistit, com a mínim al 75% de les sessions del seminari i que tinguin una avaluació positiva de l'avaluació individual i l'avaluació pràctica de l'assignatura.
No es permetrà assistir a l'examen derecuperació par "apujar nota".
Qualificacionshttps://support.microsoft.com/es-es/office/aprendizaje-de-excel-para-windows-9bc05390-e94c-46af-a5b3-d7c22f6990bb
https://excelyvba.com/curso-de-excel-avanzado/#Eliminar_duplicados"
No és necessari un programari específic
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 101 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 102 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 103 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 104 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 105 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 106 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 107 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 108 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 109 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 110 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 111 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 112 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 101 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 102 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 103 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 104 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 105 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 106 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 107 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 108 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 109 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 110 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 111 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 112 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 101 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 102 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 103 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |