Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500797 Educació Infantil | OT | 4 |
2500798 Educació Primària | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Certificat de grau elemental de música o bé superació d'una prova de nivell.
1. El cant
1.1. La veu natural
1.2. Actitud corporal. Gest i so
1.3. Control respiratori
1.4. Control vocal: producció, amplificació i projecció
1.5. Timbre, expressivitat i sensibilitat musical
2. La cançó
2.1. Repertori de cançons tradicionals catalanes, d'altres països i d'autor
2.2. Cançons a una veu, cànons i cançons a dos i tres veus
2.3. Elements formals i estructura de la cançó
2.4. Composició i acompanyament de cançons
2.5. Criteris en la selecció del repertori i en la interpretació
3. La direcció musical
3.1. Actitud corporal
3.2. Gest de direcció
3.3. Criteris d'interpretació
3.4. Tècnica d'assaig
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Realització d'activitats musicals (cant i direcció), en petit grup i individuals. Simulació de classes per part de l'alumnat per tal de portara la pràctica aspectes de la veu, la cançó i la direcció | 43 | 1,72 | 5, 1, 2, 3, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Seguiment tutoritzat per tal d'orientar el desenvolupament vocal, l'aprenentatge de cançons i la tècnica de direcció. | 30 | 1,2 | 5, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Analitzar cançons, elaborar un cançoner, dirigir cançons i fer un treball personal sobre la pròpia veu i l'actitud corporal | 72 | 2,88 | 5, 4, 7, 8 |
Aquesta és una assignatura fonamentalment pràctica, amb el suport de la teoria necessària i el protagonista en el procés d'ensenyament i aprenentatge és l'estudiant. Sota aquesta premissa s'ha planificat la metodologia de l'assignatura, que complementa la pràctica individual i col·lectiva al voltant de la veu, la cançó i el gest.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació individual de la veu i la direcció en base a la prova final de la menció de música | 30% | 1 | 0,04 | 5, 1, 3, 6, 7, 8 |
Prova final escrita | 10% | 2 | 0,08 | 5 |
Treball pràctic en grup | 15% | 1 | 0,04 | 5, 2, 3, 4, 7, 8 |
Treball pràctic individual | 45% | 1 | 0,04 | 3 |
Per tal de poder superar l'assignatura, s'ha de tenir en compte:
Si durant la realització d'un treball individual a classe, el professor considera que un alumne està intentant copiar o se li descobreix algun tipus de document o dispositiu no autoritzat pel professorat, es qualificarà el mateix amb un 0, sense opció de recuperació.
ACTIVITATS AVALUATIVES I DATES D'AVALUACIÓ I REAVALUACIÓ DE L'ASSIGNATURA
També es tindrà en compte les actituds transversals com: la participació, l'escolta activa, el respecte, la cooperació i la puntualitat.
Per poder superar l'assignatura s'han d'haver aprovat els tres àmbits (cançó, direcció i veu). Es considerarà no avaluable quan no tinguem més del 50% d'evidències d'avaluació de l'estudiant en cadascun delstres àmbits de l'assignatura.
El termini per fer les devolucions, retorns o qualificació de les activitats no serà superior als 20 dies hàbils del calendari acadèmic.
Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d'avaluació única.
Per aprovar aquesta assignatura, cal que l'estudiant mostri una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de la llengua o llengüest vehiculars que consten a la guia docent.
En totes les activitats (individuals i en grup) es tindrà en compte, doncs, la correcció lingüística, la redacció i els aspectes formals de presentació. L'alumnat ha de ser capaç d'expressar-se amb fluïdesa i correció i ha de mostrar un alt grau de comprensió dels textos acadèmics. Una activitat pot ser retornada (no avaluada) o suspesa si el professor/a considera que no compleix aquests requisits.
Amades, J. Folklore de Catalunya. Cançoner. Barcelona:Selecta.
Calais, B.(2006). La respiración. Anatomía para elmovimiento. Tomo IV. Barcelona:La liebre de Marzo.
Capmany, A. Cançoner popular. Barcelona: Ketres.
BONAL, M. D., MARTORELL, M. (1967). L'esquitx 1. 41 cançons per a infants. Barcelona:DINSIC.
Bonal, M. D., Martorell, M. (2000). L'esquitx 2: 39 cançons per a infants. Barcelona:DINSIC.
Bonal, M. D., Giménez, M. T. (2001). L'esquitx 3: 39 cançons per a infants. Barcelona:DINSIC.
De Vic, C. C. (1991). Les cançons del Cabirol.
Gassull, C, Godall, P, i Martorell, M. (2005). La veu. Orientacions pràctiques. Abadia de Montserrat.
Barcelona
Lips, H. (1989). Iniciació a la tècnica vocal. Lleida: Orfeó Lleidatà.
Maideu, J. (1998). Assaig: cançons i exercicis. Eumo.
Martorell, O. (selecció de l'antologia): Cànons d'ahir i d'avui, volum 1. Ed. MF. Barcelona. 1973 .
Martorell, O. (selecció de l'antologia): Cànons d'ahir i d'avui, volum 2. Ed. MF. Barcelona. 1979.
Sataloff, R. T. (1993). La voz humana. Investigación y Ciencia. 197:50-57.
Scotto di Carlo, N. (1991). La voz en el canto. Mundo Científico. 118:1074-1083.
Soler, J., Oltra, M. (1975). Cançons per al poble. No 1 i 2, D'infants. Barcelona:Claret.
Wagner, C., Crétinon, L., Raventós, M. (1966). Aprenguem a fer cantar: per a una pedagogia de la
direcció. Hogar del Libro.4
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 1 | Català | anual | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | anual | matí-mixt |