Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500894 Turisme | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits.
Crear un negoci no és fàcil, com tampoc ho és que aquest funcioni, i que a sobre ho faci millor que els teus competidors. No obstant això, hi ha empreses que són capaços de fer-ho. Aquesta assignatura no pretén presentar receptes màgiques per aconseguir-ho, però sí donar-los una guia de mètodes i tècniques que possibiliten tenir èxit en una empresa no s'hagi de únicament i exclusivament a la bona sort. Al llarg del curs veurem com factors externs a l'empresa condicionen l'estratègia a seguir, com l'estructura del mercat pot també condicionar-la, i com aquesta es selecciona i s'implementa. Finalment, veurem com les empreses es i destacarem breument les tendències més actuals en aquesta disciplina. De forma complementària.
Al final de l'assignatura hauria de ser capaços de:
1.Identificar els factors econòmics, socials, polítics o tecnològics que condicionen l'estratègia d'una empresa i / o un sector.
2.Identificar els factors clau que determinen la rendibilitat d'un sector.
3.Identificar noves oportunitats de negoci en els diferents subsectors turístics.
4.Identificar els recursos i capacitats necessaris per dur a terme una determinada estratègia empresarial.
5.Valorar i seleccionar alternatives, establint mecanismes apropiats per a la implantació i control d'estratègies.
6.Entendre la importància de la internacionalització empresarial, així com la seva complexitat.
7.Desenvolupar habilitats directives i de gestió de conflictes.
8.Extrapolar experiències i prendre decisions en base a les millors pràctiques empresarials (benchmarking)
1. Introducció a l’assignatura Direcció estratègica de l’empresa turística
2. Posició estratègica:
-Estratègia de negoci
-Macro entorn i anàlisis extern
-Anàlisis intern
3. Implementació estratègica
-Estratègies de competitivitat i direcció empresarial
4. Estratègia en acció
-Estratègia corporativa
-Mètodes i desenvolupament estratègic
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 30 | 1,2 | 1, 16, 11, 10, 9 |
Presentació pública de treballs | 4 | 0,16 | 2, 3, 8, 6, 5, 7, 15, 13, 14, 12, 17 |
Resolució casos pràctics | 30 | 1,2 | 8, 6, 5, 7, 15, 16, 13, 14, 17 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 24 | 0,96 | 8, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs | 15 | 0,6 | 4, 3, 8, 6, 5, 7, 16, 11, 10, 14 |
Estudi | 15 | 0,6 | 8 |
Resolució casos pràctics | 15 | 0,6 | 2, 4, 3, 8, 6, 5, 7, 11, 10, 9, 13, 14, 12, 17 |
La metodologia d’aprenentatge es basa en l’avaluació continua, combinant conceptes teòrics, i activitats pràctiques a classe, investigació i anàlisis, presentacions i treballs. L’assistència i participació a classe es considera important i també s’avaluarà.
Estructura de l’assignatura
Cada classe es composarà de:
Experts convidats
1 to 2 experts convidats de la indústria i/o de l’administració pública.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats pràctiques a classe | 20% | 10 | 0,4 | 1, 4, 7, 11, 10, 9, 13, 14, 12, 17 |
Assistència i participació | 15% | 0 | 0 | 1, 4, 3, 6, 5, 7, 15, 16, 11, 10, 9, 13, 14, 12, 17 |
Avaluació | 25% | 2 | 0,08 | 1, 2, 4, 3, 8, 5, 15, 16, 10, 9, 13 |
Projecte (grup) | 40% | 5 | 0,2 | 1, 2, 4, 3, 8, 5, 7, 15, 16, 11, 10, 9, 13, 14, 12, 17 |
L’avaluació és continuada, i inclou una avaluació individual , un projecte en grup, i l’assistència i participació a classe.
Per aprovar l’avaluació continua, els estudiants han de tenir un mínim de 3.5 sobre 10 a cada un dels exercicis. Sinó, els estudiants hauran de fer l’avaluació final al final del semestre.
Avaluació Final
L’avaluació final inclou tres parts:
Re avaluació
La re-avaluació inclou tres parts:
Adner, R. and Zemsky, P. (2006). A demand-based perspective on sustainable competitive advantage. Strategic Management Journal, 27, 215-239.
Arend, R. J., Zhao, L., Song, M., and Im, S. (2017). Strategic planning as a complex and enabling managerial tool. Strategic Management Journal, 38, 1741-1752. DOI: 10.1002/smj.2420
Bowman, E. H., and Helfat, C. E. (2001). Does corporate strategy matter? Strategic Management Journal, 22, 1-23.
Campbell, B. A., Coff, R., and Kryscynski, D. (2012) Rethinking sustained competitive advantage from human capital. Academy of Management, 37, 3, 376-395. DOI: http://dx.doi.org/10.5465/amr.2010.0276
Colbert, B. A. (2004). The complex Resource-Based View: implications for theory and practice in strategic human resource management. Academy of Management, 29, 3, 341-358.
Ebben, J. J., and Johnson, A. C. (2005). Efficiency, flexibility, or both? Evidence linking strategy to performance in small firms. Strategic Management Journal, 26, 1249–1259
Elbanna, S. and Child, J. (2007). Influences on strategic decision effectiveness: development and test of an integrative model. Strategic Management Journal, 28, 431-453. DOI: 10.1002/smj.597
Evans, N. (2019). Strategic Management of tourism, hospitality and events (3rd Ed.). London: Routledge.
Evans, N., Campbell, D., and Stonehouse. G. (2003). Strategic Management for travel and tourism. Oxford: Elseveier.
Hitt, M. A., Ireland, R.D., Hoskisson, R. E., and Harrison, J. S. (2023). Strategic Management: competitiveness and globalization. Concepts and cases. Singapore: Cengage learning.
Huang, L., and Knight, A. P. (2017). Resources and relationships in entrepreneurship: and exchange theory of the development and effects of the entrepreneur-investor relationship. Academy of Management, 42, 1, 80-102. DOI: http://dx .doi .or g/10.5465/ami .2014.0397
Hult, T. M., Ketchen, D. J. JR., and Arrfelt, M. (2007) Strategic supply chain management: improving performance through a culture of competitiveness and knowledge development. Strategic Management Journal, 28, 1035-1052. DOI: 10.1002/smj.627
Inkpen, A. C., and Tsang, E. W. K. (2005). Social capital, networks, and knowledge transfer. Academy of Management, 30, 1, 146-165.
Jawahar, I. M., and McLaughlin, G. L. (2001). Toward a descriptive stakeholder theory: an organizational life cycle approach. Academy of Management, 26, 2, 397-414.
Johnson, G., Scholes, K., and Whittington, R. (2011). Fundamentals of strategy (2nd Ed.) Harlow: FT Prentice Hall.
Kang, S-C., Morris, S. S., and Snell, S. A. (2007). Relational archetypes, organizational learning, and value creation: extending the human resource architecture. Academy of Management, 32, 1, 236-256.
Kirtley, J., and O'Mahony, S. (2023) What is a pivot? Explaining when and how entrepreneurial firms decide to make strategic change and pivot. Strategic Management Journal, 44, 197-230. DOI: 10.1002/smj.3131
Lieberman, M. B., and Asaba, S. (2006). Why do firms imitate each other? Academy of Management, 31, 2, 366-385.
Priem, R. L. (2007). A consumer perspective on value creation. Academy of Management, 32, 1, 219-235.
Rodriguez, P., Uhlenbruck, K., and Eden, L. (2005). Government corruption and the entry strategies of multinationals. Academy of Management, 30, 2, 383-396.
Schmidt, J., and Keil, T. (2013). What makes a resource valuable? Identifying the drivers of firm-idiosyncratic resource value. Academy of Management, 38, 2, 206-228. DOI: http://dx.doi.org/10.5465/amr.2010.0
Scott, S. G., and Lane, V. R. (2000). A stakeholder approach to organizational identity. Academy of Management, 25, 1, 43-62.
Song, M., Calantone, R. J., and Di Benedetto, A. C. (2002). Competitive forces and strategic choice decisions: an experimental investigation in the United States and Japan. Strategic Management Journal, 23, 969–978. DOI: 10.1002/smj.258
Wunder, T. (2019). Rethinking strategic management: sustainable strategizing for positive impact. CSR, Sustainability, Ethics & Governance.
Yin, X., and Shanley, M. (2008). Industry determinants of the "Merger versus Alliance" decision. Academy of Management, 33, 2, 473-491.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |