Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2500894 Turisme | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits.
En la present assignatura, s’explicaran els conceptes fonamentals del Marketing, els principals sistemes d’anàlisi del mercat i de l’entorn (cultural, polític i econòmic), així com els instruments i les tècniques més rellevants a aplicar a les fases prèvies de la presa de decisions comercials. També s’explicaran les variables relacionades amb el comportament del consumidor i el posicionament del producte i les principals tècniques de la investigació de mercat.
A més de l'iniciació al màrqueting, en aquest curs també s'introdueixen els aspectes de la comunicació intercultural i la sostenibilitat corporativa. Es dedica especial atenció als ODS i la perspectiva de gènere.
Al final del curs, l’alumne disposarà d’un conjunt d’eines teòriques del Marketing i tècniques de investigació de mercat que li permetran abordar totes les diferents facetes de l’estratègia comercial de l’empresa turística.
1. INTRODUCCIÓ AL MARKETING TURÍSTIC
1.1 Definició de Marketing
1.2 La orientació al consumidor
1.3 El Marketing al sector turístic
2. L'ENTORN DE MARKETING
2.1 L’entorn econòmic, polític i legal
2.2 L’entorn cultural i la comunicació intercultural
3. ETICA DE NEGOCIS I RSC
3.1 RSC i sostenibilitat corporativa
3.2 Dilemes d'ètica empresarial
3.3 Instruments de RSC
3.4. ODS i la perspectiva de gènere
4. LA INVESTIGACIÓ DE MERCATS
4.1 Els sistemes de informació
4.2 Metodologies d’investigació
4.3 Fonts d’informació
4.4 Anàlisi de la Informació
5. EL COMPORTAMENT DE COMPRA DEL CONSUMIDOR
5.1 El procés de decisió de compra
5.2 Los factores que afecten el comportament del consumidor
5.3 El procés de decisió de compra de nous productes
6. LA SELECCIÓ I SEGMENTACIÓ DE MERCAT
6.1 Característiques dels mercats de venta
6.2 La segmentació de mercat
6.3 Estratègies de selecció de mercat
6.4 Posicionament dels serveis turístics
7. INTRODUCCIÓ A LES VARIABLES DEL MARKETING-MIX
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 32 | 1,28 | 5, 4, 7, 8, 15, 27, 25 |
Presentació pública de treballs | 4 | 0,16 | 4, 8, 31, 30 |
Resolució casos pràctics | 12 | 0,48 | 2, 4, 13, 22, 26, 18, 27, 30 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 19 | 0,76 | 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs | 30 | 1,2 | 2, 5, 4, 7, 14, 12, 22, 23, 31, 16, 30 |
Estudi | 26 | 1,04 | 14 |
Resolució casos pràctics | 12 | 0,48 | 1, 8, 14, 13, 22, 17 |
Idioma d'impartició: Anglès
Part Presencial teòrica:
a) Classes Magistrals del professor
Part Presencial pràctica:
a) Presentació de resolucions de casos per part dels alumnes
b) Discussió de notícies econòmiques del sector
c) Discussió de casos pràctics
Part no Presencial:
a) Resolució de casos per part dels alumnes
b) Tutories individualitzades pel que fa els casos de treballa individuals
c) Tutories en grup pels casos de que es treballen en grup
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exàmens | 50% | 5 | 0,2 | 1, 2, 5, 6, 14, 12, 13, 15, 22, 24, 23, 31, 17 |
Projecte final | 30% | 5 | 0,2 | 1, 2, 5, 4, 10, 7, 14, 12, 11, 13, 28, 29, 22, 20, 21, 31, 17, 26, 18, 27, 25, 16, 30 |
Treballs pràctics | 20% | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 5, 4, 6, 9, 7, 8, 11, 15, 28, 29, 22, 19, 26, 18, 30 |
L’avaluació d’aquesta assignatura consta del següent sistema:
a) La realització de exàmens parcials alliberatoris, que valdran un 50% de la nota final (25% cada examen) i queinclouran la matèria teòrica exposada a les classes magistrals.
b) La realització de projecte pràctic (l’entorn de marketing) in grups, que valdran un 30% de la nota final. Es valorarà una presentació formal correcta i una elaboració acurada.
c) La realització de treballs pràctics proposats al llarg del curs i lliurats dins del termini fixat, que valdran un 20% de la nota final (5%-10% cada treball).
Per a superar la assignatura, l’alumne necessita una puntuació mínima de 5 sobre 10 (de mitjana) a cadascuna de tres parts (separats) per calcular la nota final de curs. En cas contrari, cal anar a examen final.
Avaluació única: examen final (100% nota final).
En cas de no superar l’examen final, havent obtingut una puntuació entre 3.5 i 4.8, cal realitzar l’examen de reevaluació per superar la assignatura.
La qualificació de l’assignatura serà NO AVALUABLE quan l’estudiant es presenti a menys de la meitat de les activitats d’avaluació i/o no es presenti a l’examen final.
KOTLER, P., BOWEN, J., MAKENS, J., BALOGLU, S.:”Marketing for Hospitality and Tourism” Global Edition, Pearson, 8th Edition, 2021.
KOTLER, P., AMSTRONG, G.: “Principles of Marketing” 18th Global Edition, Pearson, 2020.
BARMEYER, C., FRANKLIN, P.: "Intercultural Management. A Case-Based Approach to Achieving Complementarity and Synergy" NY Palgrave Mcmillan, 2016.
Miro board https://miro.com/
Genial.ly https://www.genial.ly/
AhaSlides https://ahaslides.com/
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |