Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2501935 Publicitat i Relacions Públiques | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
ALUMNES ERASMUS I MOBILITAT INTERESSATS EN AQUESTA ASSIGNATURA, PER L'ESPECIAL METODOLOGIA I LA LIMITACIÓ ESPAIS DE LABORATORI, QUE POT LIMITAR LA QUOTA MATRÍCULA AMB LLISTA D'ESPERA,
ÉS IMPRESCINDIBLE CONCERTAR ENTREVISTA A PRINCIPIS DE SETEMBRE, O EN TOT CAS SEMPRE ABANS DE L'INICI DE LES CLASSES, AMB E PROFESSOR RESPONSABLE.
NO S'ATENDRÀ AMB POSTERIORITAT.
La FOTOGRAFIA PUBLICITÀRIA és la capacitat de trobar solucions creatives als problemes que planteja la comunicació mitjançant la creació d'imatges simbòliques. La imatge és fonament per al desenvolupament de propostes de comunicació creatives i dimpacte visual.
La Fotografia publicitària és capaç de captar, mitjançant una imatge simbòlica i connotativa, l'atenció visual d'un target. Una imatge poderosa pot ser un anomenat publicitari en si mateixa.
Principals objectius formatius:
1. Coneixements bàsics de tecnologia i llenguatge visual.
2. Procés de producció i creació fotogràfica dins làmbit publicitari.
3. Revelat digital i retoc bàsic aplicat al seu ús publicitari.
4. Activitats sobre il·luminació artificial aplicada a produir imatges publicitàries.
5. Anàlisi i ús de la imatge.
6. Creació i realització de missatges gràfics publicitaris creatius.
BLOC 1 . Tècnica & imatge publicitària
- La càmera - Sensibilitat. Objectius. Obturador. Diafragma. Control dexposició. Balanç de blancs. Enfocament.
- Il·luminació: característiques / Control de la il·luminació / Ús de platós
- El simbòlic del color i el blanc i negre
- Postproducció digital
BLOC 2. El projecte fotogràfic publicitari
- Característiques i objectius
- Metodologia d'un projecte fotogràfic professional
- El guió: concepte i brief
BLOC 3. Gèneres fotogràfics
- Fotografia de moda & retrats
- Fotografia de productes
- Fotografia gastronòmica
BLOC 4. La imatge publicitària
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
SESSIONS TEÒRIQUES I PRÀCTIQUES | 52,5 | 2,1 | CM30, CM32, KM34, SM30 |
Tipus: Supervisades | |||
TUTORIES | 7,5 | 0,3 | CM30, CM31, CM32 |
Tipus: Autònomes | |||
ESTUDI INDIVIDUAL | 82,5 | 3,3 | CM30, CM31, CM32, KM34 |
La proposta activa d'un PROJECTE publicitari que integri diferents peces publicitàries.
El projecte consisteix a crear un PORTAFOLI d'Agència amb l'exhibició d'alguns dels seus treballs amb un format digital (pàgina web). El dossier estarà compost per dos projectes realitzats en grup. L'objectiu és treballar amb originals propis i aplicar-los en creacions gràfiques.
El grup de treball formarà una AGÈNCIA. El projecte PORTAFOLI serà realitzat pels integrants de l'Agència.
La dinàmica serà de treball actiu, principalment de plató fotogràfic o extern segons les peces a realitzar, i de disseny gràfic fins a completar l'art final.
PROJECTE: La metodologia segueix el concepte d'aprenentatge actiu. Mitjançant l'orientació de l'equip docent i la planificació inicial de les sessions presencials, a través dels mòduls integrats de teoria i pràctica de la presa d'imatge i l'edició final, cada equip té l'encàrrec de desenvolupar una activitat final (PROJECTE: PORTAFOLI D'AGÈNCIA), en què l'alumne també tindrà responsabilitats individuals. L'Aprenentatge Actiu també inclou materials virtuals i activitats que ajudin a complementar el procés, com ara les fitxes didàctiques, materials de lectura i anàlisi.
PROJECTE INDIVIDUAL: L'estudiant tindrà la possibilitat de fer un projecte gràfic individual.
TUTORIA: La tutoria permanent dels professors a la unitat de producció fotogràfica en les diferents fases de producció, el suport dels tècnics de laboratori, i la consulta de materials virtuals i bibliogràfics conduirà l'alumne de forma gradual als seus objectius.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Projectes grupals/ Projecte individual | 75% | 5,5 | 0,22 | CM30, CM31, CM32 |
Sessions pràctiques (cámera digital/il.luminació) | 15% | 1,5 | 0,06 | KM34, SM29, SM30 |
TUTORIES | 10% | 0,5 | 0,02 | CM30, CM31, CM32, SM29 |
Aquesta assignatura segueix l'avaluació continuada i no preveu avaluació única.
Les activitats d'avaluació són:
- Activitat 1. Aprenentatge, 10% sobre la qualificació final
- Activitat 2. Gèneres, 15% sobre la qualificació final
- Activitat 3. Projecte transversal, 15% sobre la qualificació final
- Activitat 4. Advertising, 30% sobre la qualificació final
- Activitat 5. Personal, 20% sobre la qualificació final
- Activitat 6. Tutories, 10% sobre la qualificació final
Per poder aprovar l'assignatura, cal treure una nota mínima de 5 a totes les activitats.
Recuperació
Lalumnat tindrà dret a la recuperació de l'assignatura si ha estat avaluat del conjunt dactivitats, el pes de les quals sigui dun mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
Per poder presentar-vos a la recuperació de l'assignatura, caldrà haver obtingut una nota mitjana de 3,5. Les activitats que queden excloses del procés de recuperació són: Activitat 1 i 3.
Plagi
En cas que l'estudiant faci qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, independentment del procés disciplinari que es pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats, en els actes davaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
Eguizábal Maza, Raúl. “La fotografía publicitaria.” (2012): n. pag. Print.
https://csuc-uab.primo.exlibrisgroup.com/permalink/34CSUC_UAB/ja52mf/alma991059298677306706
Gilmore, Steven R. Creatividad fotográfica : proyectos reales de manipulación fotográfica: del briefing al resultado final / Steven R. Gilmore. Barcelona: Index Books, 2000. Print.
Mellado, José María. Fotografia digital de alta calidad. Ediciones Artual. Barcelona, 2007.
Merino, Miguel. Fotografía de producto y publicidad : consigue realizar 50 imágenes espectaculares / Miguel Merino. Madrid: JdeJ editores, 2017. Print.
Lens Leiva, Jorge. “Tendencias de la fotografía publicitaria contemporánea: grandes marcas, grandes conceptos.” (2012): n. pag. Print.
https://csuc-uab.primo.exlibrisgroup.com/permalink/34CSUC_UAB/ja52mf/alma991059300808206706
Freeman, Michael. Guía completa de fotografía digital. Naturart. Barcelona, 2006.
Sans, Martí. Aprende a fotografiar productos como un profesional / Martí Sans. Barcelona: Editorial Gustavo Gili, 2018. Print.
El programari necessari per poder desenvolupar l'assignatura és: Affinity Photo, Publisher, Designer o Adobe Photoshop, Indesign o Ilustrator. També es farà servir XD, wordpress, wix.
Aclarim que l'assignatura no inclou en el desenvolupament de classe, l'ensenyament d'aquests programes.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 51 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 5 | Català | segon quadrimestre | tarda |