Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503873 Comunicació Interactiva | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cap.
- Conèixer aspectes tecnològics relacionats amb el so per a productes audiovisuals.
- Conèixer els fonaments de l’edició i post-producció sonora.
- Conèixer els components del llenguatge sonor: semántica i estètica de la veu, música, efectes sonors i silenci.
- Saber construir els perfils sonors dels personatges, els paisatges sonors, la perspectiva acústica, planificació, per a un producte interactiu.
- Conèixer les estratègies per a la selecció de veus, música i efectes més apropiades al projecte que s’estiguin elaborant.
Conceptes bàsics del so
El so
Característiques físiques i perceptives
Digitalització i visualització
Microfonia i altaveus
Transductors
Microfonia
Altaveus
Postproducció sonora
Funcions i processos
Edició, transformació i processament del so
Software i hardware d’edició
Recursos sonors i narrativa audiovisual
El so ambient i el so acció
La veu
La música
Entorns immersius i interactius
Videojocs
Música adaptativa
So immersiu
Aspectes legals
Propietat de l’obra musical
Drets d’autor, drets de sincronització, drets mecànics, drets fonogràfics
Contractes
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions pràctiques | 33 | 1,32 | 2, 1, 16, 3, 7, 5, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 10, 18, 9 |
Sessions teòriques | 15 | 0,6 | 2, 1, 16, 19, 6, 17, 7, 5, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 | 2, 4, 7, 11, 12, 13, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació de treballs, lectures, etc. | 87 | 3,48 | 2, 1, 16, 3, 19, 4, 6, 17, 7, 5, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 10, 18, 9 |
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen de teoria | 35% | 1,5 | 0,06 | 2, 1, 16, 3, 19, 4, 6, 17, 7, 5, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 10, 18, 9 |
Pràctiques de curs | 40% | 4 | 0,16 | 16, 3, 5, 8, 13, 14, 15, 10, 18 |
Treball final | 25% | 2 | 0,08 | 2, 16, 3, 4, 5, 8, 11, 12, 13, 14, 15, 10, 18, 9 |
LES ACTIVITATS D’AVALUACIÓ SÓN:
- Activitat A, examen teòric, 35 % sobre la qualificació final
- Activitat B, realització de pràctiques durant el curs (individuals i en grup) 40 % sobre la qualificació final
- Activitat C, treball final, 25% sobre la qualificació final.
Per poder aprovar l’assignatura, caldrà treure una nota mínima de 5 en les activitats A, B i C
RECUPERACIÓ
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
Podran recuperar-se l'examen teòric i el treball final. No seran recuperables les pràctiques fetes al llarg del curs.
SEGONA MATRÍCULA:
En cas de segona matrícula,l'alumnat podrà fer una única prova de síntesi que consisitirà en un exercici teòrico-pràctic. La qualificació de l'assignatura correspondrà a la qualificació de la prova de síntesi.
PLAGI. MOLT IMPORTANT:
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.
ALTON, F. & POHLMANN, Ken. Master Handbook of Acoustics. Focal Press
BASSAT, L. (2006). El libro rojo de la publicidad. Barcelona: Debolsillo.
BRIDGETT, Rob. Leading with Sound. Proactive Sound Practices in Video Game Development.
CASE, A. Mix Smart: Pro Audio Tips For Your Multitrack Mix,
DAVIS, R. (1999). Complete Guide to Film Scoring. Boston: Berkley Press.
FILIMOWICZ, M. Foundations in Sound Design for Linear Media A Multidisciplinary Approach.
HOWARD, David M. & ANGUS, James. Acoustics and Psychoacoustics. Focal Press.
KARLIN, F., WRIGHT, R. (2004). On the Track, a guide to Contemporary Film Scoring. New York: Routledge.
NIETO, J. (2003). Música para la Imagen, la influencia secreta. Madrid: Iberautor.
OWSINSKi, Bobby. The mixing engineer’s handbook. Thomson.
PAYRI, Blas. Reursos Sonoros Audiovisuales. https://sonido.blogs.upv.es/
RODRÍGUEZ BRAVO, Ángel: La dimension sonora del lenguaje audiovisual. Ed. Paidós, Barcelona, 1998.
ROMÁN, A. (2017). Análisis Musivisual, guía de audición y análisis de la música cinematográfica. Madrid: Editorial Visión Libros.
ROMERO, B. & ROMÁ, M. Electroacústica. Altavoces y micrófonos. Universidad de Alicante, Ed. Pearson/Prentice Hall.
SAITTA, C. (2002). El Diseño de la Banda Sonora. Buenos Aires: Saitta Publicaciones Musicales.
SANTACREU O.A. (2002). La Música en la Publicidad. Universidad de Alicante.
SCHIFRIN, L. (2011). Music Composition for Film and Television. Boston: Berkley Press.
S'usarà programari d'edició d'àudio gratuït (tipus Cakewalk de Bandlab).
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 61 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 6 | Català | segon quadrimestre | tarda |