Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503873 Comunicació Interactiva | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta assignatura no té requisits previs.
• Introduir a l'alumnat en l'estudi de les principals estratègies de comercialització digital de productes, serveis i marques en l'àmbit de la comunicació.
• Aprofundir en l'anàlisi de l'ecosistema digital i ús de les principals aplicacions de màrqueting digital: plataformes, tècniques i recursos web.
• Abordar reflexions sobre el perfil de l'usuari (prosumidor) i els seus principals hàbits d'ús i consum de productes comunicatius digitals.
• Conèixer i analitzar les principals tendències del sector i la seva aplicació: Inobound màrqueting, advergaming, Brand journalism, blog màrqueting, storytelling, e-business, mobile màrqueting, e-commerce, des d'una perspectiva professional.
Els continguts de l'assignatura aniran orientats al coneixement teòric i pràctic dels diferents aspectes principals del màrqueting digital en l'actualitat. Principalment:
• Introduir a l'alumnat en els conceptes de màrqueting digital, determinació de KPIs i analítica.
• Conèixer estratègies de posicionament SEO i SEM
• Definició d'accions de Mitjans socials, Inboudnd màrqueting, continguts, advergaming i Storytelling
• Configurar i executar accions d'email màrqueting, captació de leads i CRM
• Introduir-se en els conceptes de comerç electrònic, automation màrqueting i generació d'ingressos (Adsense, Màrqueting d'afiliats…).
No obstant això, el calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l'alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l'adequat seguiment de l'assignatura.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 15 | 0,6 | 3, 4, 11, 15 |
Pràctiques | 17 | 0,68 | 4, 7, 10, 16 |
Seminaris | 16 | 0,64 | 3, 15, 16, 12, 19, 18 |
Tipus: Supervisades | |||
Anàlisi, plantejament i presentació oral de casos reals i d'estudi | 4 | 0,16 | 9, 11, 19 |
Tutories | 3 | 0,12 | 7, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 15 | 0,6 | 3, 4, 9, 11, 15 |
Lectures relacionades | 4 | 0,16 | 3, 4, 9, 11, 15 |
Preparació de treballs i pràctiques | 37 | 1,48 | 3, 4, 7, 10, 11, 15, 16, 12 |
Presentació oral de treballs | 4 | 0,16 | 7, 11, 12 |
L'assignatura consta d'una part teòrica i una part pràctica que es desenvoluparan de manera presencial.
Durant la teoria, es realitzarà una introducció als principals conceptes del màrqueting digital, que es complementaran amb lectures obligatòries i recursos digitals.
Posteriorment, es desenvoluparà l'activitat pràctica durant el seminari, sempre relacionada amb la classe teòrica impartida, que se situarà en el context del desenvolupament d'un pla de màrqueting digital que es lliurarà durant les últimes sessions del curs, així com el desenvolupament de la pràctica individual.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen teòric individual | 40% | 10 | 0,4 | 3, 5, 4, 8, 1, 11, 15 |
Treball final de pràctiques en grup | 50% | 20 | 0,8 | 3, 2, 5, 7, 8, 24, 10, 1, 9, 25, 13, 16, 12, 19, 21, 22, 23, 18 |
Treball individual | 10% | 5 | 0,2 | 6, 9, 11, 14, 15, 20, 17 |
Per a superar l'assignatura s'ha d'optar per un de les següents 3 opcions:
1.- Avaluació continuada
L'avaluació continuada suposa l'assistència a classe obligatòria, amb un màxim d'absentisme del 20% dels seminaris. Per a superar-la s'han de superar les següents proves, sent necessari que s'obtingui mínim un 5 en cadascuna de les proves, per a poder fer mitjana. En cas contrari, se suspendrà l'assignatura i necessàriament s'haurà d'anar a recuperació.
A) 40% Examen teòric individual
B) 50% Treball final de pràctiques en grup (pla de màrqueting digital)
C) 10% Pràctica individual
2. Avaluació única
Si es desitja optar per l'avaluació única, l'assistència a classe serà recomanable, però no obligatòria i s'hauran de superar les següents proves, sent necessari obtenir mínim un 5 en cadascuna de les proves, per a poder fer mitjana. En cas contrari, se suspendrà l'assignatura i necessàriament s'haurà d'anar a recuperació.
A) 40% Examen teòric individual
B) 50% Treball final de pràctiques individual (pla de màrqueting digital)
C) 10% Pràctica individual
L'avaluació única, tant l'examen teòric, com el lliurament dels exercicis pràctics, es realitzarà el 25/06/2025.
3.- Prova de síntesi
En el cas d'alumnes de segona matrícula, poden optar a la prova de síntesi. Es tractarà d'un examen final on s'avaluïn coneixements teòrics i pràctics. Aquest examen es realitzarà el dia de la recuperació i serà el mateix examen que la recuperació de la resta d'alumnes, no optant a una recuperació extraordinària.
L'alumnat tindrà dret a la recuperació de l'assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats, el pes de les quals sigui d'un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura. Per a això, podrà realitzar un examen teòric i/o pràctic durant les últimes setmanes de curs.
La recuperació, es realitzarà el 25/06/2025 i s'hauran d'aprovar les parts avaluables amb una nota mínima d'un 5 en cadascuna d'elles per a poder fer mitjana:
A) 40% Examen teòric individual
B) 50% Treball final de pràctiques individual (pla de màrqueting digital)
C) 10% Pràctica individual
Les dates poden veure's modificades i es confirmaran tant durant la presentació de l'assignatura, com al campus virtual.
Les qualificacions obtingudes podran consultar-se al Campus Virtual.
L'alumnat que no es presenti a cap de les proves avaluables ni a la recuperació, serà qualificat com No avaluable.
En el cas que qualsevol estudiant realitzi una irregularitat que pugui conduir a una variació significativa d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que pogués instruir-se. En cas que es produeixin diverses irregularitats, en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
Kotler, Philip., Kartaya, Hermawan. & Setiawan, Iwan. (2016). Marketing 4.0: transforma tu estrategia para atraer al consumidor digital. John Wiley & sons 2ª Ed.
Sáinz de Vicuña Ancín, Jose Maria. (2021). El plan de marketing digital en la práctica (23rd ed.). Madrid: ESIC.
Maciá Domene, Fernando. (2020). Seo avanzado. Madrid: Anaya Multimedia.
Chaffey, Dave., & Ellis-Chadwick, Fiona. (2020). Digital marketing. Harlow: Pearson.
Fagundo, Antonio., Bastón, Rubén. & Hernández, Valentín. (2021). Ecommerce. Cómo montar una tienda online… ¡y que venda!. Madrid: Anaya Multimedia.
Díaz-Aroca, Esmeralda., & Martínez Calduch, David. (2017). Social selling. Madrid: Altom Service.
Fundamentos de marketing digital. (s. d.). Google. https://learndigital.withgoogle.com/activate/course/digital-marketing
Google Analytics Academy. (s. d.). https://analytics.google.com/analytics/academy/
Google Ads Certifications : Google. (s. d.). https://skillshop.exceedlms.com/student/catalog/list?category_ids=2844-google-ads-certifications
Certificació de Meta. (s. d.). https://es-es.facebook.com/business/learn/certification
Especialment s'utilitzaran eines en línia gratuïtes i paquets d'ofimàtica.
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 61 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 62 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 6 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |