Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
2503873 Comunicació Interactiva | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Al ser una assignatura de primer curs no s'estableixen requisits d'accés més enllà del coneixement de la llengua vehicular (català) i també del castellà i l'anglès per tal de poder consultar i estudiar la bibliografia.
Els objectius bàsics de l'assignatura són:
1. Presentació assignatura
2. Context actual
3. Fonaments del llenguatge audiovisual
3.1. Narrativa audiovisual (com expliquem històries)
3.2. Llenguatge audiovisual (realització, tècnica, plans, composició)
3.3. Guió (escaleta, guió literari, guió tècnic, storyboard)
4. Fonaments del llenguatge multimèdia-interactiu
4.1. Narrativa interactiva (estructures interactives)
4.2. Arquitectura de la informació (sitemap, workflow)
4.3. Disseny de la interfície (wireframing, prototips)
5. Noves narratives
5.1. Narratives interactives
5.2. Nous formats videogràfics (360 i Vídeo interactiu)
5.3. Videojocs
5.4. Reaitat extesa-XR
5.5. Experiències immersives
5.6. IA generativa
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes Magistrals amb Suport TIC | 15 | 0,6 | 4, 3, 5, 6, 1, 16 |
Pràctiques en Laboratoris | 33 | 1,32 | 4, 3, 6, 1, 10, 16, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats d'avaluació | 3 | 0,12 | 5, 6, 1, 10, 16, 11 |
Tutories | 2 | 0,08 | 6, 1, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i Recerca | 30,5 | 1,22 | 4, 3, 5, 6, 1, 16 |
Preparació pràctiques de laboratori | 30,5 | 1,22 | 4, 3, 5, 6, 1, 10, 16, 11 |
La metodologia d'aquesta assignatura inclou classes magistrals, pràctiques de laboratori, preparació de les pràctiques de laboratori, estudi i recerca, tutories i activitats d'avaluació.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels
exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura.
En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura/mòdul.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen escrit | 50 | 3 | 0,12 | 2, 4, 5, 7, 9, 8, 10, 12, 13, 14, 15, 16 |
Exercicis pràctics | 40 | 33 | 1,32 | 2, 4, 3, 5, 7, 6, 9, 8, 1, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 11 |
Seminaris | 10 | 0 | 0 | 2, 6, 9, 8, 1, 10, 12, 13, 15, 16, 11 |
L'avaluació de l'assignatura es realitzarà a partir de 3 eixos: teoria (50 %) i pràctiques de laboratori (40%) i seminaris (10%). Per superar l'assignatura cal aprovar tots 3 apartats de manera independent.
Es contemplen activitats de recuperació. De teoria, i d'acord amb la normativa de la facultat, per tot l'alumnat que suspengui l'examen amb un 3 o més. I dels exercicis pràctics, per aquelles i aquells estudiants que hagin entregat la totalitat dels exercicis pràctics.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.
AARSETH, Espen J. (2003). “Nonlinearity and Literary Theory”. En: Wardrip-Fruin, N.; Montfort, N. The New Media Reader. MIT Press, 762–780.
ASTON, Judith, GAUDENZI, Sandra i ROSE, Mandy (2017). i-Docs: The Evolving Practices of Interactive Documentary. Columbia University Press. ISBN: 023118123X.
BARROSO, Jaime (2008). Realización audiovisual. Ed. Síntesis.
BOLTER, David., i GRUSIN, Richard (2000). Remediation. Understanding New Media. MIT Press.
BURGUESS, Jean; GREEN, Joshua (2013). "YouTube: Online video and participatory culture". John Wiley &Sons.
CAIRO, Alberto (2012). The Functional Art: An introduction to information graphics and visualization. New Riders.
CÓRDOBA, Carlos; ALATRISTE, Yadira (2012). Hacia una taxonomía de investigación entre Visualización de Información y Diseño http://www.nosolousabilidad.com/articulos/taxonomia_visualizacion.htm
DUBBELMAN, Teun. (2021). Teaching Narrative Design. On the Importance of Narrative Game Mechanics. In: Beat Suter/René Bauer/Mela Kocher (Eds.), Narrative Mechanics (79-90). Bielefeld: transcript Verlag. https://doi.org/10.14361/9783839453452-004
CRAWFORD, C. (2002). The Art of Interactive Design. No Starch Press.
EDGAR-HUNT, Robert; MARLAND, John i RAWLE, Steven (2011). El Lenguaje cinematográfico. Parramón Ediciones.
FELDMAN, Tony (1994). Multimedia. Blueprint.
FIDLER, Roger. (1998). Mediamorfosis. Comprender los nuevos medios. Granica.
GUTIÉRREZ, Maria; PERONA, Juan José (2002). Teoría y técnica del lenguaje radiofónico. Ed. Bosch.
JENKINS, Henry. (2006). Convergence culture: Where old and new media collide. NewYork University Press.
KOROLENKO, Micahel D. (2001). Writing for Multimedia. A Guide and Sourcebook for the Digital Writer. Wadsworth Publishing Company.
LANDOW, George P. (2005). Hipertexto 3.0: teoría crítica y nuevos medios en la era de la globalización. Paidós.
MANOVICH, Lev (2005). El lenguaje delos nuevos medios de comunicación. La imagen en la era digital. Paidós.
MEADOWS, Mark Stephen (2003). Pause and Effect. The art of interactive narrative. New Riders.
MONFORT, Nick y WARDRIP-FRUIN, Noah (2003). The new media reader. MIT Press.
MILLERSON, Gerald (2009). Realización y producción en televisión. Ed. Omega.
MURRAY, Janet (1998). Hamlet on the Holodeck: The Future of Narrative in Cyberspace. MIT Press.
PARISER, Eli (2011). The Filter Bubble: What the Internet Is Hiding from You. Penguin Press, New York.
PRATTEN, Robert. (2011). Cross-Media Communications: An Introductions to the Art of Creating Integrated Media Experiences. London: ETC Press.
RYAN, Marie-Laure (2004). La narración como realidad virtual: La inmersión y la interactividad en la literatura y en los medios electrónicos.. Paidós Comunicación, Barcelona.
RYAN, Marie-Laure (2005). Narrative across media. The languages of storytelling. University of Nebraska Press.
SCOLARI, C. Alberto (2018). Las leyes de la interfaz: Diseño, ecología evolución, tecnología (Vol. 136). Editorial Gedisa.
SÁNCHEZ B., Teresa (2012). Nuevos modelos narrativos. Ficción y transmediación (Vol. 1). Madrid:Comunicación. SHIFMAN, Limor. (2014). Memes in Digital Culture: MIT Press.
YOUNGBLOOD, Gene (1970). Expanded Cinema. Studio Vista Limited.
VIDEOGRAFIA
JENKIS, Henry. 2011. ¿Quçe es la comunicación transmedia? (anglès subtitulat)
https://www.youtube.com/watch?v=kzcZYxFnUjc&list=PLTHGZHnp_R4nh6UBXuU_76w8hpCH3_Ut
MC GONIGAL, Jane. 2013: Ted Talk. Los juegos online pueden crear un mundo mejor (anglès subtitulat)
https://www.youtube.com/watch?v=qrcGfWhD_BE
MILLERSON, Gerald (2009). Realización y producción en televisión. Ed. Omega.
MURRAY, Janet (1998). Hamlet on the Holodeck: The Future of Narrative in Cyberspace. MIT Press.
PARISER, Eli (2011). The Filter Bubble: What the Internet Is Hiding from You. Penguin Press, New York.
PRATTEN, Robert. (2011). Cross-Media Communications: An Introductions to the Art of Creating Integrated Media Experiences. London: ETC Press.
RYAN, Marie Laurie (2005). Narrative across media. The languages of storytelling. University of Nebraska Press.
SCOLARI, C. Alberto (2018). Las leyes de la interfaz: Diseño, ecología evolución, tecnología (Vol. 136). Editorial Gedisa.
SÁNCHEZ B., Teresa (2012). Nuevos modelos narrativos. Ficción y transmediación (Vol. 1). Madrid:Comunicación. SHIFMAN, Limor. (2014). Memes in Digital Culture: MIT Press.
YOUNGBLOOD, Gene (1970). Expanded Cinema. Studio Vista Limited.
OFIMÀTICA
* Word
* Powerpoint
IMATGE - EDICIÓ DE VÍDEO I AUDIO - POSTPRODUCCIÓ
* Da Vinci / Premiere / Final Cut
* Affinity Photo / Photoshop
* Audacity / Audition
ARQUITECTURA DE LA INFORMACIÓ
* Miro
https://miro.com/
* Canva
https://www.canva.com/
* Figma
https://www.figma.com/
PROTOTIPATGE – EDITORS MULTIMÈDIA
* Wordpress (plugin H5P)
* Klynt
http://klynt.net/
* Metaverse
https://studio.gometa.io/landing
* Genial.ly
https://genial.ly/es/
* Wix
https://www.wix.com/
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 61 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 62 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 6 | Català | segon quadrimestre | tarda |